در زندگی به نکاتی توجه نمی کنیم که کمی دقت در آن می تواند به ما زندگی دوباره بخشد. مقاله امروز ما معطوف زنان است. همه ی زنان 

 شهروند ۱۲۷۱ – پنجشنبه ۴ مارچ ۲۰۱۰


 

در زندگی به نکاتی توجه نمی کنیم که کمی دقت در آن می تواند به ما زندگی دوباره بخشد. مقاله امروز ما معطوف زنان است. همه ی زنان باید هر ماه یک بار سینه های خود را چک کنند. در سینه زنان به سادگی به خاطر تنش های مختلف و اضطراب های زیاد، رژیم غذایی غلط و مسائل عاطفی حل نشده، می تواند پر از کیست شود. با بالاتر رفتن سن، ریسک سرطان سینه به مراتب بیشتر می شود و بسیاری از زنان این را نمی دانند. تشخیص سرطان سینه یکی از ناخوشایندترین وقایعی است که ممکن است در طول زندگی یک زن رخ دهد. ریسک سرطان سینه به عوامل متعددی بستگی دارد. مثلاً سن پایین تر شروع قاعدگی، سن بالاتر اولین بارداری و همچنین سن بالاتر بروز یائسگی، ریسک ابتلا را افزایش می دهد.

عوامل وراثتی، رژیم غذایی، مصرف هورمون، چاقی، سابقه سرطان اولیه، پرتوتابی نیز جزء عواملی محسوب می شوند که می توانند بروز سرطان سینه را موجب شوند.

خودآزمایی سینه ها توسط زنان باید به صورت ماهانه انجام شود. حداقل منفعت این عمل، شناسایی توده های کوچکی است که با اقدامات مختصر جراحی قابل درمانند. بیش از ۶۵ درصد توده های پستانی توسط خود بیماران کشف می شوند. یک معاینه بالینی به تنهایی نمی تواند بدخیمی را رد کند. در دوران یائسگی، ضایعات مشکوک باید ظرف ۴-۲ هفته توسط پزشک بررسی شوند.

شاید بپرسید در این میان بیمه چه کمکی می تواند انجام دهد؟ علت عنوان انواع بیماری ها و سرطانهای گوناگون از سوی ما ارائه اطلاعات پزشکی نیست که در واقع جزء تخصص ما نیز محسوب نمی گردد، اما قصد ما نشان دادن رویدادهایی است که در زندگی هر یک از ما می تواند رخ دهد. آنجاست که می توانیم کمک خود را به شیوه ای ملموس تر به شما عرضه کنیم.

طبیعتاً هر شخص مبتلا به سرطان سینه، نیاز به داروهای مختلف، پرستار جهت کمک در امور منزل و پول برای پرداخت تعهدات عادی خود دارد و نمی تواند بگوید چون بیمار هستم دیگر اجاره منزل یا مورگیج خود را پرداخت نمی کنم و یا….

بنابراین بیمه در این زمان می تواند به راحتی شکل زندگی شما در شرایط مطلوب نگهدارد. در برهه ای که شخص بیمار به خودی خود از بیمار بودنش دچار ناراحتی فکری است بیمه می تواند با پرداخت هزینه های مختلف، حداقل نگرانی شخص مبتلا را از بابت مسائل مادی کاهش دهد. همه اینها مستلزم این است که در زمان سلامت، بیمه اختیار کنیم. عده ی زیادی پس از انجام معاینات مختلف و پیدایش غدد مختلف در بدنشان تصمیم به گرفتن بیمه می کنند، در این شرایط فکر می کنید بیمه چه می تواند کند؟ نعمت سلامتی، موهبتی است که باید ضمن شاکر بودن، غافل از آن نبود. هر یک از ما در اوج سلامت امروز از فردای خود بی خبریم. بیمه ضامن همان فرداست به شرطی که امروز آن را فراموش نکنیم.

مراقب سلامتی تان باشید. در فرهنگ ما، زنان یاد می گیرند که به خودشان اهمیت ندهند و آخرین نفری باشند که باید مراقب سلامتی اش باشند در حالی که زنان باید بدانند که اگر از خودشان مراقبت نکنند و به خودشان عشق نورزند، عشقی که به اطرافیانتان می دهند تو خالی و کم محتوا است. اگر شما مبتلا به بیماری سختی شوید منتظر نباشید که به اندازه ای که سرویس داده اید سرویس بگیرید. ابتدا خودتان را دوست داشته باشید تا اطرافیان هم به شما عشق بورزند.

می توانید سئوالات خود را برای ما بفرستید.


 


 

*محمد رحیمیان، عضو انجمن  رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

Info @insufin.com

www.insufin.com