شهروند علی شریفیان: چند خبر کوتاه از نگاه عدد و رقم

۲۰۴ هزار دلار:

 

 بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی که منتشر شده و نسخه ای از آن به دفتر شهروند رسیده، به درخواست راج نارولا  Raj Narlua  یکی از اعضای هئیت امنای بیمارستان عمومی  اتوبیکو و با کوشش های این انسان خیراندیش، تجار و کسبه محلی، کارکنان بیمارستان و خانواده ها در مجموع مبلغ  ۲۰۴ هزار دلار کمک مالی برای توسعه این بیمارستان و افزودن پنج بخش به بخش های آن جمع آوری کرده اند.

 

۰۰۰ ۱۱۵ امضاء :

 canadian-prisoners-in-Eygyp

دو کانادایی روز ۱۶ آگوست در جریان ناآرامی های مصر به دلایلی که هنوز به درستی روشن و اعلام نشده، دستگیر و زندانی شده اند. هنوز جرم و اتهامی علیه دکتر طارق لوبانی و کارگردان سینما جان گریسون، مطرح نشده است. این دو، سر راهشان از طریق قاهره، پایتخت مصر عازم غزه بوده اند که به وسیله ماموران بازداشت شده اند. این دو کانادایی در بند از طریق دوستانشان خبر داده اند در اعتراض به حبس بی دلیل خود دست به اعتصاب غذا زده اند. مسئولان سفارت کانادا در تلاش رهایی آنها و بازگشت شان به کانادا هستند . ۱۱۵۰۰۰ نفر هم توماری با درخواست آزادی آنها روی اینترنت امضاء کرده اند.

۵۰۰ میلیون دلار:

 

بنا به گزارش سان نیوز دولت انتاریو برای صلح با آموزگاران و رفع مشکلات میان دولت و سندیکای آنها مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در بهار هزینه کرده است. به گزارش سان نیوز به نقل از یک منبع مطلع از امور مالی دولت استانی،  علاوه بر این هزینه قرارداد تازه خانم کاتلین وین نخست وزیر دولت لیبرال انتاریو با فدراسیون دبیران دبیرستانهای انتاریو  ۱۱۴ میلیون دلار و با فدراسیون آموزگاران مدارس ابتدایی که روز دوم ژوئن به امضای نمایندگان آنها و مسئولان دولت رسید هم مبلغی برابر ۱۱۲ میلیون دلار برای انتاریو هزینه داشته است.

۲۱ :

 

بام ۲۱ مدرسه از مدارس تورنتو نیاز فوری به تعمیرات دارند. بازرسان هیئت امنای مدارس عمومی تورنتو متوجه کهنگی و فرسودگی بام های این مدارس شده و این نقیصه مهم را در ماه مارس به مسئولان و مقامات آموزش و پرورش استان گزارش داده اند. در این گزارش توضیح داده شده که دست کم ۲۴ کلاس در این ۲۱ مدرسه ایمنی های لازم برای حضور دانش آموزان جهت شرکت در کلاس های درسشان را ندارند. یکی از اعضای ارشد تیم تعمیر و حفاظت های ایمنی مدارس تورنتو به گزارشگر شبکه سی تی وی گفته است تعمیر بام های فرسوده این مدارس پیش از این که حادثه ناگواری اتفاق بیفتد باید هرچه زودتر در الویت قرار گرفته و انجام شود.

 

۶۵  درصد ۲۳۸۲ نفر:

 

۲۳۸۲ نفر یا ۶۵ درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی آنلاین شبکه سی تی وی به این پرسش که آیا مردم سایر نقاط و مناطق کانادا حق دارند درباره نمودار ارزش های کبک اظهار نظر کنند، پاسخ مثبت داده اند و در مقابل ۱۳۰۷ نفر یا ۳۵ درصد دخالت مردم کل کانادا بجز کبک را در این امر نادرست دانسته اند و می گویند این یک مسئله سیاسی داخلی این استان و مردم آن است.

 

از ۲ به ۳ دلار از ۳ به ۵ میلیون دلار:

 

قرعه کشی برای برنده اولین  جایزه بزرگ ۵ میلیون دلاری لوتوی ۴۹ / ۶ دیشب، چهارشنبه شب روز ۱۸ سپتامبر انجام شد. کسانی می توانستند رویای بردن این جایزه نسبتا کلان را در سر داشته باشند که بلیت های این لاتاری را که از ۲ دلار به ۳ دلار افزایش یافته خریده بوده باشند. لوتوی ۴۹ /۶ علاوه بر این که مبلغ حداقلش را از ۳ به ۵ میلیون دلار افزایش داده، قیمت خرید این رویا را هم یک دلار افزایش داده و در کنار جایزه بزرگ ۵ میلیون دلاری یک جایزه یک میلیون دلاری قطعی هم دارد. این جایزه با کمک رایانه به یک سری شماره که حتما بازی شده، تعلق می گیرد. بازیهای لاتاری بوسیله حکومت های استانی مدیریت می شوند و سود و درآمد بلیت های فروخته در هر استان، به همان استان می رسد.