شهروند- علی شریفیان: مجموعه ۵۰ اثر خسرو برهمندی که از دو سال پیش تا کنون خلق کرده در گالری  MEKIC  مونترال به نمایش گذاشته می شوند. این نمایشگاه  از غروب جمعه چهارم اکتبر شروع و تا اول دسامبر ۲۰۱۳ برقرار خواهد بود. بنا بر اطلاعیه ای که گالری منتشر کرده، مجموعه خواب خورشید  Sommeil de soleil  ترکیب تازه ای از آثاری به سبک آبستره و فیگوراتیو این هنرمند و تجربه ای به نسبت متفاوت با آثار گذشته او هستند.

berahmandi-S

 خسرو برهمندی در تهران به دنیا آمده و از ۲۵ سالگی به هنر نقاشی روی آورده است. او در رشته هنرهای زیبای دانشگاه انتاریوی غربی، دانشگاه کنکوردیا و دانشگاه پاریس VIII تحصیل و هنرآموزی کرده است. علاوه بر این مراکز مشهور و معتبر آموزشی، او هنرآموز استادانی چون Peterson Ewen و Guido Molinar بوده است.

برهمندی تاکنون چندین جایزه شورای هنر کانادا را به دست آورده و آثارش در ۴۰ نمایشگاه انفرادی و جمعی در کانادا، ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی به نمایش گذاشته شده اند. از زمانی که در سال ۱۹۹۰ در مونترال ساکن شده، شماری از این آثار همچنین در سه کتاب منتشر شده اند. این هنرمند پرکار، برجسته که تجربه های متنوعی در کار خلق کارهای پرارزش در هنرهای تجسمی دارد، هم نقاشی تدریس می کند و هم مدیریت و مدیریت هنری جشنواره  میراث فرهنگ آسیا  Accès Asie  را که هر ساله  درمونترال برگزار می شود، بر عهده دارد.