اهدای پنج دستگاه اولتراساند به بیمارستانی در آدیس آبابا

 

شهروند علی شریفیان: زمانی که دکتر خلیلی و نامزدش لادن شهروز، تصمیم به ازدواج و بر پا کردن مراسم ازدواج گرفتند، در دعوت نامه یادآور شدند: «هدیه نقدی ترجیح داده می شود.» این زوج ساکن تورنتو در سال ۲۰۱۱ ازدواج کردند. مجموع پول هدایای ازدواج آنها همراه با کمک های مالی دوستان و همکارانشان ۳۷ هزار دلار شد. به جای اینکه این مبلغ را صرف مراسم عروسی مجلل و یا سفر ماه عسل پرهزینه ای کنند، با آن اقدام به خرید شش دستگاه اولترا ساوند قابل حمل کردند.

Korosh_Khalili

دکتر کورش خلیلی

این تازه عروس و تازه داماد فهرستی از کشورهای فقیر تهیه کرده بودند. از میان آن کشورها ابتدا به پرو رفته اند. دکتر خلیلی در آنجا به عنوان استاد میهمان با ایراد سخنرانی و برگزاری کلاس هایی به آموزش رادیولوژیست های محلی می پرداخته است. دکتر خلیلی  پیش از آشنایی و ازدواجش با لادن، ده سال تجربه کار به عنوانAbdominal Radiologist  در Joint Department of Medical Imaging را داشته است. پس از سه ماه لادن، به سفر خود خاتمه و به خانه شان در تورنتو بازگشته، اما دکتر خلیلی از پرو به آدیس آبابا پایتخت اتیوپی رفته و در بیمارستان  Black Lion این شهر با استفاده از دستگاه های التراساوندی که با پول هدایای ازدواجشان تهیه کرده بودند هم به پروسه تشخیص و درمان بیماران نیازمند به استفاده از تصاویر اولترا ساوند کمک کرده و هم به آموزش کادر رادیولوژلیست، پرستاران و کارکنان ویژه انجام این آزمایشات می پردازد. بیمارستان Black Lion بیمارستان دانشگاهی و جزیی از موسسات

TAAAC (Toronto Addis Ababa Academic Collaboration)  است که خود در پیوند و تحت پوشش آموزشی و کمک های علمی و عملی University of Toronto قرار دارد و در آدیس آبابا در خدمت بیماران کم درآمد و فقیر این شهر است.

Khalili_Ethipoia

دکتر خلیلی در حال آموزش به رادیولوژیست های آدیس آبابا

این سفرها و خدمات انسان دوستانه تحسین برانگیز دکتر کوروش خلیلی و همسرش لادن شهروز هم دیدن جهان و هم خدمت به انسانهای نیازمند بوده است. از زمان آغاز این کار تاکنون بر شمار دستگاه های پرتابل تصویر برداری اولتراساوند بیمارستان هفت دستگاه افزوده شده، چهار دستگاه خریداری و سه دستگاه هم به صورت هدیه و از طریق کمک های خیریه تهیه شده است.

تا شش ماه دیگر کار و خدمات بشر دوستانه ای که دکتر خلیلی آغاز کرده به دو سال بالغ می شود و اکنون نیاز به افراد متخصص  مجرب و کادر لازم برای انجام تصویر برداری اولترا ساوند، با هفت دستگاه تازه تهیه شده، افزایش یافته است و این انسان خیرخواه در جستجوی کمک مالی جهت تامین هزینه استخدام و به کارگیری افراد بیشتر برای انجام و توسعه خدمات تصویر برداری اولترا ساوند در این بیمارستان است.

اگر از میان شما که این گزارش را می خوانید کسانی علاقمند به کمک به گسترش این خدمات انسان دوستانه هستند، می توانید کمک های مالی خود را با اشاره به

Dr. Mehrangiz Ashtari memorial fund   از طریق Toronto General & Western Hospital Foundation.  پرداخت کنید. شما همچنین می توانید از طریق پست الکترونیک مستقیم Korosh.Khalili@uhn.ca با خود دکتر کوروش خلیلی تماس بگیرید.