Parviz

بی بی سی: فیلم سینمایی “پرویز” ساخته مجید برزگر جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نخست مرد (لِوون هفتوان)، بهترین فیلمنامه (حامد رجبی، بردیا یادگاری و مجید برزگر) و بهترین فیلمبرداری (امین جعفری) ششمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی سان فرانسیسکو را از آن خود کرد. جایزه بهترین بازیگر نخست زن به لیلا حاتمی برای فیلم “ملاقات با لیلا” رسید.

جایزه بهترین مستند به نیما سروستانی برای فیلم بدون برقع، پشت میله های زندان از سوئد و جایزه بهترین فیلم کوتاه به “بیشتر از دو ساعت” از علی عسگری (ایران) رسید.

تلخون حمزوی برای کارگردانی فیلم پروانه (سوئیس) جایزه بهترین کارگردانی فیلم کوتاه را دریافت کرد و جایزه بهترین فیلمنامه کوتاه به سهیلا گلستانی برای فیلم بازگشت (ایران) اعطا شد.

روزبه رایگا جایزه بهترین فیلمبرداری فیلم کوتاه را برای فیلم حنانه (ایران) برد و جایزه بهترین انیمیشن هم به هادی یقین لو برای فیلم “چرا این تلفن زنگ نمی زنه؟” (ایران) رسید.

جشنواره فیلم های ایرانی سان فرانسیسکو با هدف نمایش آثار سینمایی مستقل و همچنین فیلم های کوتاه از سینمای ایران، یا درباره ایرانیان از سراسر جهان برگزار می شود.

این جشنواره جوایز خود را به احترام “عبدالحسین سپنتا” بنیان گذار سینمای ناطق در ایران و سازنده فیلم‌های “دخترلر” و “شیرین و فرهاد”، به نام “جایزه سپنتا” به برگزیدگان خود اهدا می کند.