مسعود ناصر حجتی در سال ۱۳۳۶ در شهرستان رودسر از استان گیلان متولد شد. او دوران تحصیل را در زادگاهش سپری کرد. در سال ۱۳۵۵ وارد دانشگاه تربیت معلم  …


شماره ۱۲۰۴ ـ پنجشنبه ۲۰ نوامبر  ۲۰۰۸


 

به مناسبت ۹ آذر سالگرد پروازش


 


 مسعود ناصرحجتی


 

مسعود ناصر حجتی در سال ۱۳۳۶ در شهرستان رودسر از استان گیلان متولد شد. او دوران تحصیل را در زادگاهش سپری کرد. در سال ۱۳۵۵ وارد دانشگاه تربیت معلم تهران شد و از همان زمان مبارزات سیاسی اش را آغاز کرد. با شروع انقلاب فعالیت خود را در سازمان فداییان خلق ایران اکثریت ادامه داد. در سال ۱۳۶۵ همچنان که در جهت ادامه حیات سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) با داشتن مسئولیتی در کمیته مرکزی فعال بود، توسط جمهوری اسلامی دستگیر و زندانی شد. در تاریخ ۹ آذر ماه همان سال پیکر سوخته اش را به خانواده اش تحویل دادند. همه افرادی که با او در ارتباط بودند اذعان دارند که او از ویژگی های انسانی والا و بی نظیری برخوردار بود.


 

مسعود عزیز!

چگونه به فراموشی بسپارم؟

آن چشمان مهربانت را که عشق به مردم در آن موج می زد.

آن صدای آرام بخش و گرمت که یکرنگی را در فضا می پراکند.

آن دستهای پر احساست که در جهت کمک به مردم همواره در تلاطم بود.

آن قلب صمیمی و خروشانت که برای آزادی و عدالت و شادی مردم می تپید.

چگونه به فراموشی بسپارم که با وجود بدنی رنجور و بسیار خستگی ناپذیر در دستیابی به آرمانهای انسانی ات بی وقفه تلاش می کردی.

با صمیمیت و همدلی ات چنان در دل مردم زادگاهت رخنه کردی که آن صیاد ساحل نشین برای نجات تو از دستگیر شدن توسط عوامل جمهوری اسلامی مدتها از تو در کلبه خلوت ساحلی اش محافظت کرد.

تو آنچنان با رفتار و اعمالت در دل مردم زادگاهت لانه گزیدی که در فقدان وجود عزیزت یک شهر گریست.

مسعود عزیز!

از عشق به مردم، گذشتهای بی دریغ، همدلی و یکرنگی و مبارزه در راه احقاق حقوق انسانی و دستیابی به عدالت اجتماعی، در محفل دوستانت شعله ای برافروختی که همواره فروزان است.

مسعود عزیز!

در مقابل تو و همه انسانهای آزاده ای که در راه اهداف انسانی، شرافتمندانه جان باختند سر تعظیم فرود می آوریم.

و همواره به خاطر خواهیم سپرد بیدادی را که رژیم جمهوری اسلامی بر تو و دیگر حق طلبان راه آزادی روا داشته است و در انتظار روزی به سر می بریم که داد تو و همه رهروان راه آزادی از بیدادکنندگان ستانده شود.

یاد عزیزت همواره جاویدان