حضور حمید جبلی در سینما «کارلتون» تورنتو

اولین دوره مستقل فستیوال سینمایی Eastern Breeze به شکل بین المللی و با موضوع «شرق» از روز ۱۱ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳ در سینما «کارلتون» تورنتو (تقاطع یانگ – کالج) در حال برگزاری است.

موضوع این دوره از فستیوال «شرق» بود و فیلم هایی از اقصا نقاط دنیا به دبیرخانه فستیوال رسید. پویان طباطبایی به عنوان دبیر فستیوال و کیهان مرتضوی، مصطفی عزیزی، فرهاد آهی و ساسان باقرپور اسوندی که از اعضای تیم برنامه ریزی  هستند، از میان فیلم های رسیده به دبیرخانه، ۸۵ فیلم از ۳۵ کشور را برای شرکت در فستیوال Eastern Breeze انتخاب کردند که بخش دوم آن از روز دوشنبه ۲۱ اکتبر در سینما کارلتون تورنتو نمایش داده می شوند و حمید جبلی هم به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت.

Poster-Eastern-Breeze

همچنین حمید جبلی با ۳ فیلم: «پسر مریم»، «خواب سفید» و «آبدارچی» در بخش جنبی فستیوال شرکت کرده و به عنوان یکی از داوران این فستیوال، فیلم های راه یافته به Eastern Breeze را قضاوت می کند. خوشبختانه پس از سفر کیهان مرتضوی  ـ عضو تیم برنامه ریزی فستیوال ـ به ایران و دعوت رسمی از حمید جبلی برای حضور در فستیوال بین المللی فیلم Eastern Breeze ، سفارت کانادا برای این بازیگر و کارگردان شناخته شده ایرانی، ویزا صادر کرد و این هنرمند از روز دوشنبه ۲۱ اکتبر در سینما «کارلتون» به تماشای فیلم ها خواهد نشست.

طبق برنامه ریزی ها، در هفته اول نوامبر (۲ تا ۷ نوامبر) ورک شاپی با حضور این هنرمند برگزار می شود که علاقمندان به فیلمسازی اعم از ایرانی و غیر ایرانی می توانند برای شرکت در آن ثبت نام کنند.

در برگزاری این دوره از فستیوال، هنرمندان سرشناسی همکاری دارند و همچنین پوستر اولین دوره مستقل فستیوال Eastern Breeze نیز توسط نغمه افشین جاه طراحی شده است.

در این دوره از فستیوال بین المللی فیلم Eastern Breeze 88 فیلم شامل ۴۵ فیلم در بخش داستانی، ۲۳ فیلم در بخش مستند و ۲۰ انیمیشن، از ۳۵ کشور به رقابت خواهند پرداخت.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به  سایت فستیوال  www.easternbreeze.ca  مراجعه کنند.