شهروند علی شریفیان: غروب چهارشنبه ۳۰ اکتبر، بنیاد هنرهای خاورمیانه و آفریقای شمالی آغاز فعالیتش را در کلاب اسپوک Spoke Club  اعلام می دارد. 

مراسم همراه با سخنرانی و پذیرایی و موسیقی زنده خاورمیانه خواهد بود.

بنیاد هنری منا MENA Arts Foundation  بنیادی غیر انتفاعی است که به منظور معرفی آثار هنری ارزشمند هنرمندان خاورمیانه و آفریقای شمالی به کانادایی ها به همت خانم تینا تهرانچیان، چهره فعال و آشنای جامعه ایرانیان انتاریو و خانواده اش راه اندازی کرده است.

تینا تهرانچیان در سال۱۹۹۰به کانادا مهاجرت کرده. او دارای فوق لیسانس در رشته ارتباطات از دانشگاه پورتلند است.

mena-gallery

تهرانچیان عضو مشاوران انجمن خدمات خانواده تورنتو، از اعضای هیئت مدیره شبکه ایرانی ــ کانادایی کاریابی و عضو کمیته مشورتی برنامه ریزی بیمارستان پرنسس مارگارت و عضو هیئت مدیره سازمان غیرانتفاعی JVS بوده است.

او همچنین از دوستداران و فعالان کمک به دانشنامه ایرانیکا در تورنتو است و همواره پشتیبان کارهای هنری و هنرمندان بوده است.

همسر تینا تهرانچیان، شهداد بخرد که خود آرشیتکت است، یک گالری آنلاین برای معرفی آثار هنرمندان خاورمیانه به کانادا و غربی ها تأسیس کرده است. از این گالری www.artclvb.comدیدن کنید.

پسر تهرانچیان، ژوبین بخرد، که خود دارای فوق لیسانس بیزنس از دانشکده شولیک است، یک مجله ی هنری آنلاین راه اندازی کرده تا هنر خاورمیانه را به مخاطبانش بشناساند. www.reorientmag.com

این بنیاد بورسیه ای برای دانشجویان خلاق و هنرمند خاورمیانه و آفریقای شمالی زیر ۳۰ ساله درنظر گرفته تا با استفاده از آن بتوانند به تحصیلات عالی خود در مراکز آموزش عالی کانادا  بپردازند.

علاقمندان به فعالیت های بنیاد هنری « منا» و جزئیات بیشتر برگزاری این نمایشگاه می توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۱۴۴ – ۲۸۲ – ۶۴۷  تماس بگیرند.