آشتی با حیوانات

 به دست های یاریگرتان نیاز داریم

 آن ویدیو را دیده اید که زنی در ژاپن رستورانی باز کرده که مشتریان آنجا هم می خورند و می نوشند و هم با ده، پانزده گربه ی زیبا که بین میز و صندلی ها ولو هستند، بازی می کنند. در فیلم از مشتریان رستوران می پرسند چرا اینجا را انتخاب کرده اید؟ می گویند، لمس کردن حیوانات به آنها آرامش می دهد و استرس را دور می کند. آنها حاضرند پول بیشتری بپردازند تا دستی به سر و گوش یک گربه بکشند.

این حس انسانی را همه ی انسان های روی زمین فارغ از نژاد و جنسیت و ملیت و زبان دارند، اما در بعضی پرورش یافته و ابراز می شود، و در بعضی به دلیل پیشینه فرهنگی یا تربیتی پنهان مانده است.

دوستان وفا در دیدار از پناهگاه

دوستان وفا در دیدار از پناهگاه

ما هم در پناهگاه وفا میزبان چنین افرادی بودیم که می خواستند ساعاتی را با سگ های پشمالو و زیبای وفا بگذرانند، آنها را ناز و نوازش کنند و شانه بزنند.

جمعه نوزدهم مهر ماه ۹۲ به مناسبت های مختلف روز جهانی هاری، حیوانات، دامپزشکی و گیاهخواری که همه کم و بیش همزمان و در همین ایامی که گذشته اند، بوده، دو اتوبوس حامل دوستان برای بازدید و دیدار از ساکنان زیبای آن، به پناهگاه وفا آمدند.

سگ ها خوشحال بودند، مدام این طرف و آن طرف می رفتند تا جلب توجه کنند و این هیجان زیادی باعث شد چند تا از آنها برای رقابت در ربودن قلب میهمانان، با هم دعوا کنند.

خیلی از دوستان برای بار اول بود که می آمدند و با کلی سگ ملاقات می کردند، اما به محض ورود دوستی ها شروع شد.

خوب ما همه پرسی نکردیم که بگوییم همه راضی بودند، ولی بیشتر میهمانان خوشحالی شان را ابراز می کردند و قدردان تلاش های داوطلبان وفا در نگهداری از این مجموعه بودند.

برای ما داوطلبان وفا، همین رضایت خاطر، همین برق شادی در نگاه ها و لبخند بر لب ها، پاداش مان بود.

اما، پناهگاه فقط با مهر و محبت و شادی حاصل از دیدن سرپناهی برای بی سرپناهان، نمی تواند بگردد. ما نیاز به حمایت مالی همه ی دوستداران حیوانات داریم.

پناهگاه وفا که امروزه خانه ی حدود ۵۰۰ سگ است، در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و به عنوان اولین پناهگاه حیوانات در ایران شروع به کار کرد. تعهد ما کمک کردن و پناه دادن به حیوانات آسیب دیده و بی پناه در ایران است. پناهگاه وفا یک سازمان خیریه غیر دولتی است که فقط به کمک های مردمی و خدمات داوطلبانه اتکا دارد.

این پناهگاه در حاشیه شهر جدید هشتگرد و در فاصله یک ساعت و نیمی غرب تهران در جاده قزوین قرار دارد.

صحنه هایی از بازدید دوستان وفا از پناهگاه

صحنه هایی از بازدید دوستان وفا از پناهگاه

پناهگاه وفا با تلاش سخت فاطمه معتمدی که دوستدار تمامی حیوانات از هر اندازه و شکل است به وجود آمد. او زمینی را که از همسرش هدیه گرفته بود به این کار اختصاص داد و آن را با سرمایه خود ساخت.

در حال حاضر، پناهگاه زیر نظر آقای علی ثانی اداره می شود و گروهی از داوطلبان فداکار و صمیمی و دامپزشکان دلسوز و مهربان خدماتشان را به این مرکز هدیه کرده اند.

در پناهگاه سگ ها را عقیم می کنند، واکسن می زنند، بیماری های مختلفشان را درمان می کنند و روزی دو بار به آنها غذا می دهند. اگر کسی خواهان سگی باشد، در صورت واجد شرایط بودن، او را واگذار می کنند، برای بقیه تلاش می شود که پشتیبان مالی پیدا کنیم تا هزینه های روزانه ی پناهگاه تأمین شود.

شما با ماهی ۲۰ دلار می توانید هزینه های یک سگ را برعهده بگیرید. از سایت ما دیدن کنید و عکس سگ هایی که نیاز به کمک مالی شما دارند ببینید. مطمئناً با دیدنشان عاشق شان می شوید و حتما نام یکی از آنها را برای حامی شدن به ما می دهید.

بدون کمک های شما، ساکنان امروزی وفا هم سرنوشتی نامعلوم خواهند داشت، چه برسد به آنهایی که در صف انتظار ورود به پناهگاه هستند.

به امید روزی که در کشور ما هم هیچ حیوان بی سرپناهی در خیابان ها وجود نداشته باشد.

برای دیدن آلبوم عکس های این روز از صفحه فیس بوک ما دیدن کنید.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151989194379783.1073741868.212270544782&type=1

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران (هشتگرد ـ جاده قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook:Vafa Animal Shelter

 www.cal.ir

info@cal.ir