سایت "آواز" از تازه ترین اقدامات برای نجات سی بی سی خبر داده است. در این خبر آمده: ظرف چند روز گذشته ۱۲۵ هزار تن  …


شهروند ۱۲۲۵  پنجشنبه  ۱۶ اپریل  ۲۰۰۹


 

سایت "آواز" از تازه ترین اقدامات برای نجات سی بی سی خبر داده است. در این خبر آمده: ظرف چند روز گذشته ۱۲۵ هزار تن از ما برای نجات سی بی سی، رادیوی کانادا، به پا خاستیم تا مانع از صدمه به آن به دلیل قطع بودجه اش شویم.

روز جمعه ی گذشته طومار امضا شده توسط هنرمند سینما وندی کراسون و اعضای پارلمان از سه حزب مخالف دولت به پارلمان کانادا تحویل شد. در همین زمان هواپیمایی حامل پلاکارد بزرگی که بر روی آن به انگلیسی و فرانسه نوشته شده بود: سی بی سی را نجات دهید، بر فراز پارلمان به گردش درآمد.


آواز می نویسد: مراسم دیدنی تحویل طومار به مجلس، توجه خبرنگاران و دوربین های تلویزیونی اکثر شبکه های اصلی را جلب کرده بود. در حالی که رسانه اصلی کبک، لاپرس، خبر را پوشش میداد، ما در شگفت بودیم که چرا دبیران سایر رسانه ها (رقبای سی بی سی) چنین نمی کنند.

داوطلبان کمپین آواز به منظور رخنه به رسانه هایی که در این خصوص سکوت کرده بودند، روز شنبه ۲۵۰۰ پیام برای هنرمندانی که در مراسم اهدای جوایز جینی در اتاوا حضور می یافتند، فرستادند تا بلکه نظر آنها را به این مسئله مهم جلب کنند و آنها بر روی صحنه در این خصوص حرف بزنند که موفق هم شدند و وندی کراسون پا پیش گذاشت و بسیاری از رسانه ها به این موضوع اشاره کردند.

هفته ی دیگر نمایندگان احزاب مخالف در پارلمان، طومار را به استفن هارپر، نخست وزیر کانادا ارائه خواهند کرد، ولی ما تا آن زمان هم از پا نمی نشینیم و از شما می خواهیم که همچنان دیگران را تشویق کنید تا با رفتن به سایت آواز، طومار را امضا کنند. ما می خواهیم تعداد امضاها بیشتر شود.

عکس العمل کانادایی ها به فراخوان ما برای نجات سی بی سی، اولین گام بزرگ در این راه بود ولی هنوز راه باقی ست. دولت هارپر به کمپانی های بزرگ رسانه ای، کن وست و سی تی وی کمک مالی می کند در حالی که سی بی سی را تحت فشار و مضیقه قرار داده است. این سوءاستفاده از پول مالیات دهندگان است که دوستان رسانه ای خود را حمایت کنند و رسانه ی مستقل مردمی چون سی بی سی، را خفه نمایند.

۱۲ روز پیش سازمان آواز طی فراخوانی از مردم خواست که به حمایت از سی بی سی برخیزند. در این فراخوان عنوان شده بود که سی بی سی به طور شدیدی تحت فشار قرار گرفته تا ۸۰۰ تن از کارکنانش را کم کرده و تعدادی از برنامه هایش را قطع کند.

به گفته ی آواز ، سی بی سی که گنجینه ی ملی کاناداست و ستونی برای روزنامه نگاری در جهت منافع عموم در کشوری که مالکیت رسانه هایش در انحصار چند شرکت بزرگ است، آخرین سازمانی نیست که مورد ضربه قرار میگیرد، متعاقب آن سازمان های دیگری هم زیر ضرب خواهند رفت. اگر ما امروز برای سی بی سی به پا نخیزیم با هزاران قطع بودجه ی دیگر روبرو خواهیم شد. دولت اقلیت هارپر شکننده است  و اعتراضات ما ممکن است کارساز باشد.

لطفا طومار را امضا کنید و به دوستان خود هم توصیه کنید. تعداد امضا کنندگان برای آنکه صدایمان بهتر شنیده شود و کارزارمان موثرتر باشد، حیاتی ست.

برای امضای این طومار به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.avaaz.org/en/save_the_cbc/?cl=211418657&v=3115

 سازمان آواز که یک سازمان مستقل، غیرانتفاعی با دامنه ی عمل در سطح جهانی ست در اقداماتش می خواهد مطمئن شود که حرف و نظر مردم به گوش تصمیم گیران جهانی می رسد. آواز در بسیاری از زبانها به معنی "صدا"ست. این سازمان از هیچ دولت و یا شرکتی پول نمی گیرد و تیم همکاران جهانی اش در اتاوا، لندن، ریودوژانیرو، نیویورک، بوئنوس آیرس و ژنو پایگاه دارند. 

 www.avaaz.org