rasouli's-daughter

آری به زندگی، نه به مرگ

 دیوان عالی کانادا به درخواست همسر حسن رسولی رای مثبت داد.

حسن رسولی، مهندس ایرانی تبار ساکن کانادا که از اکتبر سال ۲۰۱۰ در کما به سر می برد و تا امروز به کمک دستگاه حمایتی به زندگی خود ادامه داده، با رای دادگاه عالی کانادا، به همین طریق به زندگی ادامه خواهد داد.

رسولی شش ماه پس از مهاجرت به کانادا، در بیمارستان سانی بروک تحت عمل جراحی مغز برای خارج کردن تومور قرار گرفت و پس از آن دچار عفونت مغزی شد و از آن زمان تا امروز در حالت کما به سر می برد.

پریچهر سلاسل، همسر حسن رسولی که خود پزشک می باشد در مقابل پیشنهاد قطع دستگاه حمایتی از او توسط پزشکان، به دیوان عالی کانادا شکایت کرد. به گزارش گلوب اندمیل، دیوان عالی کانادا با پنج رای موافق در برابر دو رای مخالف، به این شکایت پاسخ مثبت داد و نظر پزشکان به تعلیق درآمد.

پیش از این پزشک معالج رسولی پیشنهاد تغییر وضعیت او را از کمک دستگاهی به کمک تسکینی داده بود که نتیجه ی آن قطع کمک دستگاهی و کمک به کم شدن درد بیمار است که برابر قوانین پزشکی جزو حقوق یک پزشک در قبال بیمارش به حساب می آید.

خانواده ی رسولی به تغییرات درجه ی هشیاری او استناد می کنند و می گویند کم کم او عکس العمل هایی از خود نشان می دهد و همین آنها را به بهبودی او امیدوار می سازد.