sandro_lisi

باز هم رسانه ها دست از سر شهردار تورنتو، راب فورد برنداشته و نامه ای را منتشر کرده اند که در آن شهردار تورنتو در چهارم جون ۲۰۱۳ الکساندر لیسی را برای کار به شهرداری توصیه کرده بود. لیسی همان کسی است که عنوان راننده پاره وقت شهردار تورنتو را داشت و به اتهام در اختیار داشتن و قاچاق ماریجوانا، اول اکتبر ۲۰۱۳ دستگیر شد. پلیس همچنین لیسی، ۳۵ ساله را برای ارتکاب به جرم قابل تعقیب متهم کرده است.

در این نامه راب فورد، به عنوان معرف، لیسی را شخصی سختکوش با مهارت های رهبری کننده معرفی کرده و اینکه او را سال هاست می شناسد و او در سال ۲۰۱۰ در تیم انتخاباتی اش به عنوان داوطلب فعالیت می کرده است. این نامه در جریان دادگاه لیسی روز سه شنبه ۲۲ اکتبر به دادگاه ارائه شد.

فورد پس از شنیدن خبر بازداشت لیسی گفته بود که از شنیدن این خبر شوکه شده و تأکید کرده بود که او “پسر خوبی است”.

داگ فورد، عضو شورای شهر و برادر شهردار تورنتو نیز در این خصوص روز سه شنبه گفت، برادرش در خلال ۱۴ سالی که در شهرداری بوده، نامه های زیادی برای افرادی که قانون شکن بوده اند،  نوشته است.

داگ فورد این عمل را با اشاره به اینکه “راب مردم را قضاوت نمی کند و کتاب به صورتشان پرت نمی کند” توجیه کرد. اما دو عضو دیگر شورای شهر تأکید کرده اند که شهردار بایستی بین افرادی که از آنها آشکارا حمایت می کند، تمایز قائل شود.