Farhad-Farsadi

هر ساله در جشن و اجرای مراسم هالووین وقایع و اتفاقات جالب و به یاد ماندنی پیش می آید. ولی نباید موضوع ایمنی و امنیتی را فراموش کرد چرا که در این شب همه کار به ظاهر مجاز است و هر کسی با توجه به خلاقیت و علاقه خود می تواند دیگران را هم بترساند و هم باعث شوق و شادی بقیه شود. از این میان هر ساله شاهد چندین حادثه هستیم که بعضی به مراکز پلیس و بیمارستان و در نهایت عده معدودی به دادگاه ارجاع می شود.

طبق قانون در کانادا هر کسی که مالک یا مستاجر قانونی محلی است بایستی تمامی سعی و کوشش خود را بکند تا همه مسایل ایمنی برای کسانی که برای ملاقات یا اجرای وظیفه(مثل مسئول کنترل کنتور آب و برق و گاز) وارد محل می شوند انجام شود از این میان اگر کسی یا کسانی را برای دید و بازدید یا شرکت در مهمانی دعوت کردید اولویت حفظ جان و مالشان دو چندان است.

حوادثی که در ذیل به نظر شما خوانندگان محترم می رسد موارد واقعی است و احکام متفاوتی

 برایشان در دادگاه صادر گردیده است:

۱- خانه وحشت: هر ساله در انتاریو حدود ۲۰۰ خانه وحشت به طرز بی نظیری تزیین می شود و بین خودشان و چند ایستگاه تلویزیونی برایشان مسابقاتی هم ترتیب می دهند. در این میان سال قبل یکی از بازدید کنندگان به طرز عجیبی ترسانده شد که صورتش به دیوار خورد و بینی خانمی شکسته شد. این مورد به دادگاه ارجاع شد ولی دادگاه اصل مطرح شده در فوق را نپذیرفت و عنوان کرد همه آنهایی که وارد خانه وحشت می شوند بایستی انتظار این موارد را داشته باشند پس صاحب خانه قاعدتا حفاظت و مراقبت های معمول را انجام داده است. پس صاحبخانه را تبرئه کرد.

۲- تزئینات خارج خانه باعث سر خوردن و شکستن پای یکی از مراجعه کنندگان شد. موضوع

 از این قرار بود که در محل در ورودی و مسیر ورود به خانه صاحب منزل اقدام به ریختن مواد مشابه خون نموده بود که به علت استفاده بیش از حد مواد خشک نشده بود و باعث سر خوردن آقایی شده بود که پایش از دو ناحیه شکست. در این مورد دادگاه غفلت و تقصیر را ۵۰% برای طرفین تعیین نمود و استدلالش هم این بود که هر دو طرف بایستی مراقبتهای لازم را می کردند که انجام ندادند.

۳- لباس های خطرناک برای همه: در میان لباس های هالووین توجه نمایید که استاندارد رعایت شده باشد و مهمترین چیز جنس لباس است که در صورت برخورد با آتش سیگار مشتعل نشود که باعث مرگ و غرامات جبران ناپذیری می گردد. دادگاه در یک مورد که یک پسر بچه ۱۲ ساله دچار سوختگی شده بود سازنده لباس را به ۶۳۵ هزار دلار پرداخت غرامت محکوم کرد.

۴- تهمت و اتهام در خصوص نظر غیر متعارف به جنس مخالف: نوع لباسی را که انتخاب می کنید بایستی خیلی سکسی و بدن نما نباشد که باعث گردد هدف تبهکاران قرار گیرید و یا باعث شود که شخصی حس کند که با نشان دادن مناطق خاصی از بدنتان می خواهید او را مورد سوء استفاده جنسی قرار دهید. موردی مشابه در دادگاه مطرح شده بود که متهم مجبور شد ۵۰۰۰ دلار جریمه مربوط به شهرداری را بپردازد تا مورد نقض عفت عمومی را که توسط  شاکی خصوصی مطرح شده بود را جبران نماید.

با رعایت مسایل ایمنی و امنیتی هالووینی  به یاد ماندنی و شاد را برای شما خوانندگان محترم خواهانیم.  

 

* فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.

farsadi@insurefar.com