Horwwath

شهروند- علی شریفیان: خانم آندریا هوروات روز شنبه ۲۶ اکتبر در سخنانی خطاب به گزارشگران رسانه ها در جریان برگزاری همایش ان دی پی در تورنتو گفت: «ان دی پی موجبات برگزاری انتخابات انتاریو در پائیز امسال را فراهم نخواهد کرد.»

ان دی پی با دادن رای به لایحه بودجه دولت خانم کاتلین وین که از ۱۰۷ کرسی کوئینز پارک با ۴۹ کرسی و دولت اقلیت دارد، حکومت لیبرال را در قدرت نگاهداشت. به این دلیل حزب محافظه کاران پیشرو انتاریو به ان دی پی انتقادات جدی وارد کرده است. رهبر ان دی پی توضیح داده هرگاه انتخاباتی برگزار شود ما کاملا آماده شرکت در آن هستیم، اما مردم انتاریو باید بدانند ما نه تنها به مشکلات و نگرانی هایی که آنها مطرح  می کنند گوش می دهیم، بلکه به  فکر حل این مشکلات و رفع نگرانی ها هم هستیم. خانم هوروات خاطر نشان کرد این خود خانم وین است که ممکن است و اگر بخواهد می تواند سبب برگزاری انتخابات در پائیز شود.

یادآوری اینکه لایحه بودجه دولت لیبرال با پشتیبانی ان دی پی با ۶۴ رای موافق در برابر ۳۶ رای مخالف در بهار به تصویب رسید و در ازای این پشتیبانی، لیبرال ها برنامه ویژه ایجاد اشتغال برای جوانان، کاهش بیمه های اتوموبیل و افزایش میزان کمک های رفاهی (ولفر) را به پیشنهاد ان دی پی در برنامه های اجرایی خود گنجاندند.