کار از افشین هراتی

کار از افشین هراتی

 

شهروند- علی شریفیان: از روز سه شنبه ۱۲ نوامبر آثار کیوان مهجور و افشین هراتی نقاش و طراح ساکن مونترال با عنوان «شهریاران بی قرار و ضیافت» در آرتا گالری تورنتو برای دیدار علاقمندان به هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته می شود.

گشایش نمایشگاه پنجشنبه ۱۴ نوامبر از ساعت ۶ تا ۸ غروب خواهد بود. این نخستین بار است که آثار دیدنی این دو هنرمند ایرانی در تورنتو به نمایش گذاشته می شوند. در نمایشگاه «شهریاران بی قرار و ضیافت» کیوان مهجور پنجاه طرح سیاه قلم خود را به نمایش می گذارد و از افشین هراتی دوازده تابلوی بزرگ رنگی خواهیم دید.

این دومین نمایشگاه طراحی های کیوان مهجور است که در کانادا و این بار در تورنتو به نمایش گذاشته می شود. پیش از این هفتاد طرح برگزیده این نقاش، طراح و گرافیست از ده سپتامبر تا سی اکتبر ۲۰۱۱ در گالری مکیک مونترال برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال بسیار قرار گرفت. کیوان مهجور در سال ۱۳۲۷ در اصفهان به دنیا آمده است. بعد از پایان مدرسه ابتدایی،   نقاشی و مینیاتور را نزد « حاج مصورالملکی» مینیاتوریست و نقاش معاصر و مشهور اصفهان و ایران، از آخرین استادان مینیاتور مکتب اصفهان، آموخته است. کیوان در نوجوانی نزد این استاد با طراحی، نقاشی و مینیاتور آشنا شده و کار طراحی و نقاشی را در همان سالهای نوجوانی  آغاز کرده است.

افشین هراتی، فارغ التحصیل رشته طراحی صحنه از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران ، ایران است. او در زمینه طراحی صحنه در دهه پنجاه تا زمان انقلاب ۱۳۵۷ و دو سه سال بعد از آن یکی از بهترین طراحان تئاتر بوده است. او طراحی نمایش هایی به کارگردانی کارگردان های مختلف و از جمله چند کار از استاد رکن الدین خسروی مثل سی زوئه بانسی مرده است، زیتون و ژاندارک و اجرای مشهور کله گردها و کله تیزها اثر برتولت برشت به کارگردانی ناصر رحمانی نژاد را انجام داده است.

Arta-poster

او کار نقاشی را از همان سال های نخستین تحصیل در دانشکده هنرهای دراماتیک شروع کرده است. افشین سپس مهاجرت کرد مدتی در ایتالیا  زندگی کرد و در اواخر دهه هشتاد به کانادا آمد و در مونترال ساکن شد.

او در مونترال در رشته معماری داخلی درس خوانده است. افشین هراتی در ایتالیا و کانادا کار نقاشی را به طور جدی تر دنبال کرده و تاکنون چند نمایشگاه در مونترال و تهران داشته ولی این نخستین بار است که گزیده ای از کارهای خود را در تورنتو همراه با کیوان مهجور به نمایش می گذارد.

نمایشگاه « شهریاران بی قرار و ضیافت» تا ۲۴ نوامبر در آرتا گالری برای بازدید علاقمندان برقرار خواهد بود.