شماره ۱۱۹۷
یکی ازخبرگزاریهای دولتی عکسی از مقام رهبری با ریش سفید انتشار داده و نتیجه گرفته بود که ایشان درطی این مدتی که به مقام شاه مخی رسیده به خاطرغم و غصه جهان اسلام ریش اش سفید شده، در حالی که این ریش سفیدی نفعی برای هیچ کسی نداشته است.
ـ می گویند به سگ گفتند چرا اینقدر پیر شدی؟ گفت از بس که واق بیخودی زدم!
—————
از بخت بد ملت ایران مقام رهبری از احمدی نژاد خواهش و تمنا دارند که ۴ سال دیگر نیز تشریف داشته باشند، باید گفت واقعا که!
ـ به قول قدیمی ها: بدبختی که باز آید . . . وز وقت نماز آید.
——–
احمدی نژاد سه سال رئیس جمهور است و ۱۴ میلیون نفر را به زیر خط فقر کشانده و جالب تر اینکه تازه به فکر طرح تحول اقتصادی افتاده اند!
ـ به قول معروف: سه روز و سه شب با پشه جنگ کرد، شب آخری یه پاشو لنگ کرد!
——–
ایران از نظر تصادفات جاده ای بالاترین آمار را در دنیا دارد، با توجه به این مسئله سئوال این است که چرا جاده های ایران اینقدر کم عرض اند؟
ـ چون مسئولان نظام بسیار پرعرض اند!
———–
از اهواز زنگ می زنم، اینجا گرمای هوا۵۰ درجه و شرجی ۹۰ درصد است و ما در خاموشی به سر می بریم، می خواستم بپرسم نمایندگان ما الان کجا هستند؟
ـ آنها نیز به خاطر همدردی با شما در خاموشی به سر می برند!
———–
در دولت خاتمی کفن پوشان آماده بودند تا با اشاره ای به خیابان بریزند، اما اکنون که مملکت در مشکلات غوطه ور است از آنان خبری نیست، کفن پوشان کجا رفته اند؟
ـ کجای کاری اخوی؟ دنیا خیلی عوض شده وکفن پوشان مدتهاست کفن ها را دور انداخته، کت و شلوار پوشیده اند و در مصدرکارهای مهم مملکتی نشسته اند!
———–
سایت الف گزارش داده که نمازگزاران عید فطر مصلای تهران بیمه می شوند. می شود بفرمایید نمازگزاران چه بیمه ای می شوند؟
ـ بیمه بدنه، چون احتمال تنه زدن زیاد است!
—————
رئیس دفتر بازرسی مقام رهبری اعلام کرده که بنگاههای “زور بازده” فایده ای ندارد، معنای این حرف چیست؟
ـ معنایش آنست که یا این بنگاهها برای دفتر بازرسی مقام رهبری بازدهی نداشته، یا اینکه دفتر بازرسی مقام رهبری زورنزده توقع بازدهی دارند!
————-
آقای جلالی پور گفته است که خاتمی تصویر خوبی از جمهوری اسلامی ارائه خواهد داد.
ـ حق با ایشان است چون جمهوری اسلامی فقط در عکس می تواند خوب نشان داده شود!
——————-
خبرنگار هستم، از آقای احمدی نژاد بپرسید به مخالفان که خاموشی های مکرر را دلیل ضعف دولت می دانند چه جوابی می دهند؟
ـ پرسیدیم فرمودند جواب ابلهان خاموشی است!
————-
بسیاری از این جناح بندیهای انتخاباتی به خاطر نحوه تقسیم پست و مقام است و اگر برخی از آنها چشم دیدن یکدیگر را ندارند به این دلیل می باشد که نمی خواهند در خوردن شریک داشته باشند.
ـ از قدیم نیز گفته اند که سر سفره، خاله خواهرزاده را نمی شناسد!
—————-
هر وقت دولت کم می آورد دست به دامان مقام رهبری می شود، به رهبر بگویید واقعا اگر درایت شما نبود دولت احمدی نژاد نمی دانست چطور مشکلات را حل کند؟
ـ می گویند سر گاوی در خمره گیر کرد. به دخو متوسل شدند، دستور داد سر گاو را ببرند، بعدا گفت حالا خمره را بشکنید و سر گاو را بیرون بیاورید، سپس بادی به غبغب انداخته و گفت اگر دخو نبود شما چطور مشکلاتتان را حل می کردید؟
————–



یکی از سایت های منتسب به باند هاشمی چندی قبل به شیوه ای چاپلوسانه تیتر زده بود که رفسنجانی که خود از رهبران مافیا و یکی از ستونهای نظام است و در گند زدن کشور سهیم بوده، در فضای فعلی به خاطر مشکلات مردم و مملکت پژمرده و افسرده است و حالش اصلا خوش نیست!
ـ بیچاره اینقدر حالش بده که غیر از پول کسی را نمی شناسه!
—————-
معاون وزیر کشور گفته برای ۹۲ میلیون نفر کارت ملی صادر شده است، یعنی به اندازه ۳ برابر جمعیت رای دهنده در حال حاضر کارت صادر کرده اند، می شود بفرمایید آن پنجاه میلیون کارت اضافه برای چه کسانی صادر شده؟
ـ برای نوزادانی که در روز رای گیری و در بخش زایمان شورای نگهبان متولد خواهند شد!
————-
حضراتی مثل مورالس و اورتگا وقتی به ایران می آیند به خاطر یک مشت دلار بیشتر، چنان دروغ های شاخداری در توصیف دمکراسی و آزادیهای موجود در جمهوری اسلامی می گویند که انگاری به بهشت سفر کرده اند. یعنی به زبان با زبانی اعتراض می کنند که شماها که یک عمر از خدمات این حکومت بهره مندید چرا قدرش را نمی دانید؟
ـ چون تا به حال کسی ندیده جمهوری اسلامی امثال مورالس و اورتگا را دار بزند، می گویند سگ به مرغ گفت من به خاطر یک تکه استخوان که صاحبم می دهد تا صدایم می کند به طرفش می روم، اما تو را یک عمر غذا می دهند ولی صاحبت برای گرفتنت باید خودش را هلاک نماید. مرغ جواب داد من مرغ در ماهی تابه زیاد دیده ام، اما تو یک سگ در ماهی تابه دیده ای؟
—————
در گذشته اگر ۲ قران اتوبوس ها را گران می کردند ملاها روی منبر داد و فریاد می کردند، اما تورم سی درصدی و بنزین ۶۰۰ تومانی صدای روحانیت را درنمی آورد؟
ـ به خاطر اینکه در گذشته حقوق روحانیت مبارز روزی ۲ تومان بود ـ ببخشید شبی ۲ تومان، چون روحانیت مبارز معمولا شب کار بود ـ خب اگر دو قران زیادتر از حقوقش کم می شد فشار زیادی به وی وارد می آمد اما حالا حقوق روحانیت مبارز سر به میلیارد می زند و فقط هزار تومان پول خلال دندانش است!
————-
در حالی که ۱۴ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کنند و بسیاری به نان شب محتاجند، از رسانه ها مدام تبلیغ می شود که روزه بگیرید؟
ـ چون در مملکت ما مردم سالی ۱۲ ماه روزه می گیرند به اضافه ماه رمضان!
————-
آقای حسن روحانی گفته که جیب مردم خالی و عزت آنان به حراج گذاشته شده است!
ـ به خاطر اینکه عزت کسی که جیبش پر است همیشه محفوظ خواهد بود!
————-
مقام رهبری از احمدی نژاد خواسته است ۴ سال دیگر مهمان ایشان باشند، با این تفاصیل معنای این حرف اصول گرایان که علیرغم خواسته صریح رهبری می گویند به زودی برسر کاندیدایی واحد به اجماع خواهیم رسید، چیست؟
ـ معنایش این است که به زودی شاهد زنای محصنه خواهیم بود!
————-
صدا و سیما اعلام کرده که یک قلعه باستانی متعلق به دوره اشکانیان در شهر بم کشف شده، به نظر شما دلایل اعلام چنین خبرهایی چیست؟
ـ فروش دستگاههای گنج یابی که آقازاده ها وارد می کنند؟
———–
رفسنجانی که خوب بلد است قند توی دل برخی ها آب بکند پس از چند بار هارت و پورت علیه احمدی نژاد ناگهان در مجلس خبرگان اعلام کرد که با عنایت مقام رهبری دولت موفق خواهد شد، یعنی هر وقت می خواهد تغییر جهت بدهد به امامزاده مقام رهبری قسم می خورد در حالی که همه می دانند این امامزاده به کمک خود رفسنجانی بنا شده است؟
ـ می گویند دو نفر شیاد امامزاده ای ساختند و پس از مدتی که اختلاف پیدا کردند یکی از آن دو گفت بیا به امامزاده قسم بخوریم دیگری جواب داد اخوی این امامزاده ای است که با هم ساختیم!
———-
جرم و جنایت ابعاد وحشتناکی به خود گرفته و صدا و سیما می تواند نقش تعیین کننده ای در این بازی داشته باشد؟
ـ عرض به خدمت شما صدا و سیما فعلا در کوچه پس کوچه های بغداد و کابل مشغول بازی است.
————
قحط نامه چهارم نیز علیه جمهوری اسلامی تصویب شد، احتمالا تا چند سال آینده صد تا قحط نامه دیگر صادر و جمهوری اسلامی نیز سر و مرو گنده به خنثی کردن توطئه های غربی ادامه خواهد داد یعنی هیچ به هیچ؟
– اخوی شانس آورده ایم که بزعم شما توطئه های غربی درست عینهو برنامه های دولتمردان (با پوزش از دولت نامردان) جمهوری اسلامی است والا اگر واقعا به سبک غربی ها برعلیه جمهوری اسلامی برنامه ریزی می کردند یا ایران مثل عراق و افغانستان شده بود و یا کشورهای غربی از خیر توطئه گذشته بودند. می گویند حاکم شرعی دستور داد تا میخواره ای را هزار ضربه شلاق بزنند، طرف به حاکم شرع گفت یا حضرتعالی تا حالا شلاق نخورده ای و یا معنای هزار را نمی دانی!
————-
این چه سبد کالایی است که ۱۷ هزار تومان پول می گیرند و برنج و نخود و لوبیای اجباری به مردم می دهند، چه سبد کالای رایگانی ؟!
ـ “سبد” اش رایگان است نه خود کالا، لطفا گز نکرده متر نفرمایید!
————–
چرا هی می نویسند سلطان شکر، سلطان پسته، سلطان خاویار، سلطان چای؟ و چرا ما اینقدر سلاطین داریم؟
ـ چون مملکت ملوک الطوایفی است!

Moznabi@gmail.com