شهروند ـ مهرنوش احمدی: گروه اینسو آنسو با خوانندگی سلماز پیمایی یکی دیگر از گروه هاییست که در زمینه ی موسیقی تلفیقی کار می کنند.

سلماز پیمایی در کنار همسر هنرمندش بابک تقی خانی، موسیقی محلی و سنتی ایرانی را  از فرم های کلاسیک خود خارج و آن را فرامرزی کرده و این ویژگی موسیقی آنها باعث شده که شنونده ی غیرایرانی با وجود تفاوت زبان و فرهنگ بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

تقی خانی و سلماز پیمایی

بابک تقی خانی و سلماز پیمایی

سلماز پیمایی موسیقی را از سن ۱۲ سالگی با نوازندگی پیانو آغاز کرده و سپس ویلنسل را به عنوان ساز اصلی خود انتخاب کرده است. خودش می گوید، با وجود اینکه در ایران با گروه های مختلفی به عنوان نوازنده همکاری کرده ولی همواره آرزوی خواندن را در سر می پرورانده؛ آرزویی که در ایران تحقق یافتنش امکان پذیر نیست.

او فعالیت جدی خوانندگی را با همراهی همسرش بابک تقی خانی با ضبط های استودیویی و اجرای کنسرت در خارج کشور شروع کرد. این فعالیت ها با مهاجرتشان به کانادا در سال ۲۰۱۲ و همکاری با دیگر نوازندگان ایرانی و غیر ایرانی شکل تازه ای به خود گرفت.

بابک تقی‌ خانی‌ در سن ۱۴ سالگی پیانو را نزد آموزگارانی چون بهرام دهقانیار و لیلی‌ سرکیسیان شروع و پس از آن به صورت خودآموز دنبال کرد. همچنین در کلاس های انجمن فرهنگی‌ ایران ـ اتریش، با اساتیدی همچون ارنست هوتزل و گرهارد گرشلگر نواختن پیانو را به طور حرفه ای تر ادامه داد.

بابک تقی خانی در اوایل دهه ی هشتاد خورشیدی آهنگسازی را شروع کرد و آثاری در زمینه های Function pop  و  Fusion و همچنین کارهایی در زمینه ی موسیقی و نوازندگی ایرانی ضبط و اجرا کرد.

Solmaz-Peymaei

گروه “اینسو آنسو” شنبه  ۹ نوامبر، ساعت ۸ شب، در بیت زیتون در داون تاون تورنتو، کنسرتی برگزار می کند. در این کنسرت، سلماز پیمایی و بابک تقی خانی را هنرمندانی همچون، شاهین فیض (تار)، بیتا لابیکووا (ساکسیفون) و نیکلاس استرلینگ (پرکاشن) همراهی خواهند کرد.