شماره ۱۱۹۹
همچنان که از مخلوط کردن گوشت و پیاز وسیب زمینی و افزودن فلفل و نمک به آنها می توان غذائی خوشمزه درست کرد، از مخلوط کردن چند خبر با هم نیز می توان تعبیر و تفسیری سرهم کرد که توی قوطی هیچ عطاری یافت نشود:
اقتصاد دنیا بحرانی است. بانکهای مشهور جهان یکی پس از دیگری ورشکست شده اند و مردم دنیا نیز به زودی بدبخت تر از این خواهند شد. (عجله نکنید، نوبت جنابعالی نیز خواهد رسید!)
در ایران، راه حل مشکلات اقتصادی و برطرف کردن گرفتاریهای مردم را درکم و زیاد کردن صفرهای اسکناس ها، و بازگشت ماده ۲۳ به لایحه حمایت از خانواده یافته اند.
سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی کشور گفته است که احتمالا ماده ۲۳ این لایحه با تغییراتی به آن اضافه خواهد شد. راجع به کم و زیاد کردن صفرها هم که اینقدرخبر و تفسیر نوشته شده که نیازی به توضیحات بنده نیست.
انصافاً هم اگر انسان چند تا زن داشته باشد و هرکدام از اسکناس های ۵ هزار تومانی توی جیبش نیز به جای سه تا صفر، پانزده تا صفر داشته باشد، دیگر چه غمی دارد؟! زنها سر او را گرم می کنند و اسکناس ها دل او را.

توی این هیروویر و شلوغی، “دویچه وله” خبرگزاری آلمان، وقت پیدا کرده و به مناسبت روز۱۷ مهرکه در ایران روزکودک نامیده شده، گزارشی تهیه کرده است از کودکان معتاد در ایران و آمارهائی داده است که چون اول صبحی باعث سرگیجه و سردرد می شود، از خیر آن می گذریم.

خب، حالا اجازه بدهید خبرهائی را که عرض کردم، مخلوط کنیم و برای مشکلات جهان، راه حل ارائه کنیم:
به نظر شما اعتیاد دامنگیر در ایران، و راهکاری را که میلیونها نفر از هموطنانمان، خواه ناخواه پیش گرفته اند، بهترین و ساده ترین چاره کار نیست و یک پک تریاک، باعث نمی شود که انسان بلبشوئی را که در دنیا به راه افتاده فراموش کند؟!
به عنوان یک روان درمانگر متجدد و یک کارشناس اقتصادی نوظهور، معتقدم برعکس آنچه بسیاری از مردم و برخی از روانشناسان می گویند، اعتیاد نه تنها بد نیست، بلکه درمان تمام گرفتاریها و بد بختی های یک جامعه است!
وقتی جوانی که تمام راه ها را به روی خود بسته می بیند، چهار مثقال شیشه یا کراک یا هر ماده مخدر دیگری که توزیع کننده به دستش رساند مصرف کند، تمام آن درهای بسته را باز می بیند و برای چند ساعتی خود را موفق ترین و خوشبخت ترین آدم روی زمین و در ردیف یکی از آقازاده ها احساس می کند!
اگر این جوان به محض اینکه احساس کرد اثر شیشه یا کراک دارد تمام می شود دوباره همانقدر یا نیم مثقال بیشتر از همان ماده یا هر چیزی که گیرش آمد مصرف کند، این دفعه خود را در نقش پدر آن آقازاده احساس می کند و اگر این برنامه را همینطور مرتباً پشت سرهم تکرارکند، یک وقت دیدی راستی راستی یک چیزی شد!
اگر بتوانیم سیستم رساندن مواد به مردم بخصوص جوانان را گسترش دهیم و آنها را مرتباً در حالت سرخوشی و نشئه گی نگه داریم ، نه کسی کار دارد که چرا فلان بانک ورشکسته شده و نه کسی وقاحت را به آنجا می رساند که دم از حقوق بشر و چرت و پرت هائی از این دست بزند.
روانشناسان نواندیش نیز برای آنکه نسل های آینده دچار مشکلات فعلی نشوند، معتقدند اگر به جای تحصیل که روزگاری گفته می شد باید مجانی باشد، مواد مخدر به طور رایگان در اختیار دانش آموزان قرارگیرد، این افراد به بزرگسالی که برسند، آموزش های لازم برای خرید و فروش و پخش مواد مخدر را هم دیده اند و اگر حال جم خوردن و کارکردن را داشته باشند، می توانند جذب بازار کار شوند و در بهبود وضع توزیع مواد مخدر و در نتیجه بهبود وضع اقتصادی کشور موثر باشند!
این نواندیشان می گویند اگر این برنامه از مدارس ابتدائی آغاز شود جوانانی را تحویل اجتماع خواهیم داد بی آزار و صد درصد موفق در مصرف انواع مواد مخدرکه فکر و ذکرشان این خواهد بود که : داداش برسون، دیر شد!
چنین موجودی اگر دو سه تا زن هم داشته باشد که به او برسند و تر و خشکش کنند، که دیگر نورعلی نور!
چنین آدمی نه تنها مزاحم کسی نخواهد بود، از دولت نیز هیچ انتظاری جز دریافت به موقع مواد مخدر، نخواهد داشت. تمام دنیا را هم که آب ببرد، او سرخوش و شنگول یک گوشه افتاده است و درعالم خیال، کیف می کند!

لری کینگ، لواشک را به جای سی دی فروخت!

از روزی که آقای لری کینگ مجری مشهورCNN با رئیس جمهور ایران مصاحبه کرده است، سیل آگهی های تبلیغاتی برای هر کالائی حتی خروس قندی و برگ چغندر به طرف ایشان سرازیر شده است.
مصاحبه این خبرنگار مشهور با آقای احمدی نژاد، چنان بوی آگهی می داد که حتی سبزی فروش کنزینگتون لندن برای فروش تربچه های پلاسیده اش به او متوسل شد!
سبزی فروش زرنگ و موقع شناس انگلیسی وقتی دید لری کینگ قادر است لواشک یا نان لواش را به جای دیسک کامپوتر و سی دی به مردم قالب کند، به خودش گفت حالا که دنیا اینقدر هردمبیل است که این آدم زرنگ می تواند حقایق را به این سادگی وارونه جلوه بدهد، چرا با کمک ایشان، تربچه های مانده ام را به جای کدوحلوائی به فروش نرسانم؟!

لری کینگ هنگام تبلیغ برای تربچه های این سبزی فروش گفت مردم انگلیس سالها بود که از بزرگی کدو حلوائی و اینکه توی جیب جا نمی گرفت، شکایت داشتند. همچنین از شیرینی این میوه که مرض قند ایجاد می کرد، دلخور بودند. اینک یک سبزی فروش مبتکر در خیابان کنزینگتون موفق به تولید کدو حلوائی تازه ای شده است که به اندازه یک تربچه است، توی جیب جا می گیرد و اتفاقاً همرنگ تربچه است و طعم و مزه تربچه را هم دارد!
سبزی فروش لندنی به خبرنگار ما می گفت آقا این آدم معجزه می کند. از روزی که به ایشان آگهی داده ام تمام هاید پارک لندن پر از جمعیتی شده است که می خواهند کدو حلوائی های نقلی من را که قرمز رنگ است و طعم تربچه می دهد امتحان کنند!

تهرانی ها عینک دودی لازم ندارند!

دوباره نمی دانم چه شده است که مسئله آلودگی هوای تهران، بحث روز شده است. بسیاری از سایت های خبری عکس هائی از تهران پر از دود چاپ می کنند و برخی از تلویزیون ها در این مورد تفسیر و خبر پخش می کنند که هوا چنین است و چنان و بیماری های ناشی از این آلودگی این جور است و آنجور و در یک جمله: آنقدر درخت هست که جنگل پیدا نیست و آنقدر دود هست که گرد و خاک ها دیده نمی شود.
جالب اینجاست که هیچکدام از این حضرات از خواص و فوائد این دود و آلودگی، حرفی نمی زنند!
فکرش را بکنید که در یک شهر آفتابی مثل تهران، اگر هوا صاف و تمیز و بدون دود و گرد و خاک باشد، زن و مرد وکودک احتیاج به عینک دودی دارند. حساب کنید که اگر عینک دودی فقط ۲۰ هزارتومان قیمت داشته باشد، یک خانواده چهار نفری باید ۸۰ هزارتومان پول عینک بدهد.
آیا اکنون که مردم نیازی به عینک دودی ندارند، این یک صرفه جوئی نیست و اگر دولت فکری برای بهبود هوا نمی کند، این خود یک یارانه هوائی برای خانواده ها به حساب نمی آید؟!




حرف مضحک ژنرال دوگل

گاهی بزرگان حرف هائی می زنند که مضحک از آب درمی آید. ژنرال دوگل در دورانی که فرانسه را رهبری می کرد، نمی دانم به چه مناسبتی گفته بود:
حکومت بر مردمی که ۵۶۴ نوع پنیر تولید می کنند، کار مشکلی است.
در این مقیاس آقای احمدی نژاد نباید بگوید حکومت بر مردمی که ۲۳۰ هزار تومان حقوق می گیرند، ۵۰۰ هزار تومان آن را (!) اجاره خانه می دهند و ضمناً گوشت کیلوئی ۱۰ هزار تومان می خرند معجزه است؟!

و…چند نکته کوتاه

ـ براساس گزارش خبرگزاری ها، فرماندار زنجان گفته است وضع اقتصادی مردم در زنجان آنقدر خوب است که انسان کسی را پیدا نمی کند که به او فطریه بدهد.
به دنبال این اظهارنظر مردم زنجان به ایشان توصیه کردند به چشم پزشک مراجعه کنند و عینک بزنند تا مشکلی برای پیدا کردن افراد فقیر نداشته باشند!

ـ آقای احمدی نژاد گفته است منحنی تورم در ایران قوس نزولی دارد و سرازیری را طی می کند.
ایرانی ها می گویند خیلی ها دست چپ و راستشان را قاطی می کنند، آقای احمدی نژاد سرازیری و سربالائی را قاطی کرده است!

ـ به نمایندگان مجلس نفری ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان وام وکمک بلاعوض پرداخت می شود.
بسیاری از مردم ایران این پول را نه کمک می دانند نه وام بلکه آن را حق السکوت می دانند!

ـ خبرگزاری ها گزارش کرده اند که امسال از برگزاری روزکودک دراستان بوشهر جلوگیری شده است.
مقامات مسئول دلیل این کار را بدآموزی و زیاد شدن روی کودکان دانسته و گفته اند وقتی بچه به چنین مسخره بازی هائی عادت کند، بزرگ هم که شد می خواهد روز محصل، بعد روز دانشجو، سپس روز معلم، بعدش روز زن و و و برگزار کند و از برگزاری چنین روزهائی است که حرف و حدیث درمی آید!

ـ آقای احمدی نژاد در جریان سفر به استان خراسان فرموده اند که تا فتح قله های جهان، یک یا حسین دیگر لازم است.
ظاهراً ایشان قصد دارند مردم ایران را ببرند بالای قله های جهان ساکن کنند چون در قله ها نه تورم هست نه گرانی و نه مشکل مسکن وجود دارد و نه فقر و فحشا و اعتیاد. در قله ها فقط برف است و یخ!

ـ مدیرعامل شرکت کشتیرانی کشورمان اعلام کرد برای آزادی کشتی ربوده شده، به دزدان دریائی باج دادیم، اما تخفیف گرفتیم.
دزدان دریائی در قرن بیست ویکم، اینقدرها سرشان می شود که با دولتها باید راه آمد و به آنها تخفیف داد که مشتری بشوند!

ـ به گزارش سایت پیک ایران، دختران دانشجو در زیمبابوه برای کسب نمره قبولی ناچارند با استادان خود همبستر شوند.
استادان دانشگاه در زیمبابوه معتقدند که تختخواب بهترین جائی است که می شود دانستنی ها و آموخته های یک دختر دانشجو را محک زد و به او نمره داد!

مدارک محکمه پسند!

بحث برسرجعلی بودن مدرک دکترای آقای کردان و گروهی دیگر از دولتمداران ایران، چنان بالا گرفته است که مردم دنیا نه تنها به هر مدرک و سندی، که به خودشان نیز شک کرده اند.
به همین دلیل، در پایان سال تحصیلی در دانشگاه کلرادو، چند تن از دختران دانشجو، مدارک جنسیت خود را رو کردند و در معرض قضاوت افکار عمومی گذاشتند تا بعدها شک و شبهه ای در واقعی بودن این مدارک بروز نکند.
خبرگزاری ها تائید کرده اند که مدارک این دانشجویان انصافاً محکمه پسند است و هیچ قاضی عادلی نمی تواند آنها را ندیده بگیرد!

ایمیل نویسنده :

mirzataghikhan@yahoo.ca