روز سه شنبه پلیس اعلام کرد جستجوی زمینی برای یافتن دختربچه ی گم شده را خاتمه داده است. این تصمیم در پی جستجوی بی حاصل پنج روزه پلیس  …


شهروند ۱۲۲۵  پنجشنبه  ۱۶ اپریل  ۲۰۰۹


 

سی تی وی: روز سه شنبه پلیس اعلام کرد جستجوی زمینی برای یافتن دختربچه ی گم شده را خاتمه داده است. این تصمیم در پی جستجوی بی حاصل پنج روزه پلیس برای یافتن ویکتوری (توری) استافورد، هشت ساله، ساکن ووداستاک انتاریو، گرفته شد. لوری آن میتلند، افسر پلیس آکسفورد کامیونیتی در این باره گفت: «پلیس منطقه جستجو را در سطح وسیعی انجام داده و مردم نیز در این راه کمک زیادی کرده اند، لیکن تاکنون هیچ سر نخ و یا نشانه ای به دست نیامده است. ولی جای امیدواریست زیرا وقتی هیچ نشانه یا اثری نیست می توان حدس زد که کودک هنوز زنده است.»

ویکتوریا چهارشنبه گذشته ناپدید شد و تنها نشانه ای که وجود دارد اینست که ویکتوریا پس از پایان مدرسه با زن ناشناسی با کت سفید می رود. هویت زن تاکنون مشخص نشده، لیکن بر اساس فیلم ضبط شده ویکتوریا در همراهی زن یاد شده هیچ عکس العمل منفی از خود نشان نمی دهد و به راحتی با او همراه می شود. اگرچه هیچ اعمال خشونتی در کار نبوده ولی تمامی شواهد نشانگر وقوع آدم ربایی است. خانواده ویکتوریا عکس کودک ربوده شده را در فیس بوک پخش کرده اند تا شاید سرنخی یافت شود. ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

خانواده ویکتوریا در شرایط بدی هستند و هر لحظه منتظر تماس پلیس و خبری از دختر خود هستند. شنبه شب در ووداستاک هزار نفر در کنار خانواده توری گرد هم آمدند و برای به بازگشت کودک شمع روشن کردند. والدین ویکتوریا از این حس نوع دوستی دوستان و همسایگان خود قدردانی کردند.

مایکل هاردینگ، شهردار ووداستاک در مصاحبه خود به خبرنگار سی تی وی گفت: «این حادثه را نمی توان با کلمات توصیف کرد. من هرگز این چنین همیاری از طرف اعضای کامیونیتی  ندیده بودم. صدها نفر به جستجو مشغولند. صدها نفر فلایر پخش می کنند. حمایت کامیونیتی از این خانواده بی نظیر است. همه خواستار بازگشت این کودک به سلامتی به منزل هستیم. و در این چنین شرایطی حس هم نوع دوستی و امید در کامیونیتی به معرض نمایش گذاشته می شود».

خانواده توری بارها و بارها ویدیوی ضبط شده را دیده اند و اطمینان می دهند کودک مورد نظر توری است، لیکن هویت زن را نمی توانند شناسایی کنند.