اتحادیه ملی برای دمکراسی برگزار کرد

دکتر رضا مریدی وزیر تحقیقات و نوآوری انتاریو در کنار فرح پهلوی و رضا پهلوی

دکتر رضا مریدی وزیر تحقیقات و نوآوری انتاریو در کنار فرح پهلوی و رضا پهلوی

شهروند: روز یکشنبه ۲۷ اکتبر ۲۰۱۳ در سالن لیبرتی گراند در مرکز شهر تورنتو اتحادیه ملی برای دمکراسی در ایران برنامه ای به منظور جمع آوری کمک مالی برای پیشبرد دمکراسی و  آزادی در ایران برگزار کرد.

در آگهی های این برنامه که در نشریات شهر منتشر شد، اعلام شده بود: “اتحادیه ملی برای دمکراسی در ایران همراه با  دو نهاد “آینده ایران” و “پژوهشگاه برای آینده خاورمیانه” صمیمانه از شما دعوت می کند تا در مجلسی که به منظور جمع آوری کمک مالی در حمایت از دمکراسی و حقوق بشر در ایران برگزار می شود شرکت کنید. با حضور میهمانان ویژه: والاحضرت شاهزاده رضا پهلوی و علیاحضرت فرح پهلوی.”

فرح پهلوی در کنار رضا پهلوی در دیدار با ایرانیان تورنتو

فرح پهلوی در کنار رضا پهلوی در دیدار با ایرانیان تورنتو

برنامه از ساعت ۵:۳۰ با پذیرایی در بیرون سالن اصلی شروع شد. پیش از ورود خانم فرح پهلوی و آقای رضا پهلوی از شرکت کنندگان دعوت شده بود که برای شروع مراسم به سالن اصلی بروند و در واقع با ورود آنان به سالن که همراه با  ابراز احساسات حاضران بود، مراسم آغاز شد.

مجری برنامه سمیرا محی الدین ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان از دکتر رضا مریدی نماینده ایرانی تبار مجلس انتاریو و وزیر تحقیقات و نوآوری دعوت کرد که پشت تریبون بیاید. دکتر مریدی  به میهمانان ویژه این برنامه خوش آمد گفت، و در سخنانی کوتاه از خدمات فرهنگی/ هنری خانم فرح پهلوی در دوران پهلوی یاد کرد.

آقای رضا پهلوی دیگر سخنران این برنامه از مبارزه بدون خشونت و نافرمانی های مدنی در ایران که بهترین شیوه مبارزه با جمهوری اسلامی ست و کمترین هزینه را برای مردم ایران دارد گفت و تأکید کرد که برای پیشبرد امر مبارزه در ایران از هیچ دولت خارجی نباید کمک مالی دریافت کرد و این مردم ایران هستند که باید طرف مراجعه قرار گیرند. و با اشاره به رادیو مهر ایران و تداوم این برنامه و بالا بردن کیفیت آن از شرکت کنندگان خواست که با کمک های مالی خود، این برنامه را یاری رسانند.

دکتر رضا مریدی در شب پشتیبانی از دمکراسی سخنرانی کرد

دکتر رضا مریدی در شب پشتیبانی مالی برای پیشبرد دمکراسی  در ایران سخنرانی کرد

آقای پرویز کاردان هنرمند تئاتر و تلویزیون نیز بعد از برشمردن برخی از فعالیت های شهبانو فرح پهلوی در راه پیشبرد هنر در ایران، گفت و گوی ویدیویی خود را با خانم فرح پهلوی که به گفته ایشان چندین ساعت را در برمی گرفت، در کلیپی ده دقیقه ای به نمایش گذاشت. بعد از این کلیپ خانم فرح دیبا (پهلوی) طی سخنانی ضمن اظهار خوشحالی از بودن در این جمع، از کانادا که این امکان را برای ایرانیان فراهم آورده که در این کشور سکنا گزینند، تشکر کرد، و از اعتبار و موفقیت های ایرانیان در سراسر دنیا یاد کرد و افزود که اطمینان دارد فردای ایران فردایی بهتر خواهد بود.

برنامه های هنری این شب پیانو نوازی آقای نادر نادری، اجرای رقص کردی، آوازخوانی ستار،  مرتضی، و میلاد جلائیان، دکلمه شعر توسط فریدون فرح اندوز و نیز اجرای تئاتر محبوب و پربیننده “محمود” تارا گرامی بود، که همیشه با استقبال تماشاچیان روبرو شده بود، اما این بار متاسفانه – شاید به دلیل اشکالات فنی (صحنه و نور، صداگزاری) و یا طولانی بودن این تئاتر برای چنین برنامه ای ـ با عدم توجه لازم تماشاچیان روبرو شد، و همین مسئله از سوی مجری توانمند و باحضورِ ذهن برنامه، سمیرا محی الدین، به تماشاچیان گوشزد شد.

داوود روستایی پرتره ای از محمدرضا شاه و شهبانو کشیده بود که به خانم فرح پهلوی اهدا کرد.

حضور فرح پهلوی در بین ایرانیان تورنتو با استقبال بسیار روبرو شد

حضور فرح پهلوی در بین ایرانیان تورنتو با استقبال بسیار روبرو شد

در این برنامه که بیش از ۴۰۰تن شرکت داشتند از طیف های گوناگون سیاسی/ اجتماعی شهر شرکت کرده بودند و نیز از تمامی رسانه های شهر (نوشتاری/ تصویر و صدا) دعوت شده بود. البته از تمامی شرکت کنندگان درخواست شده بود که از آوردن دوربین و ضبط و تلفن همراه خودداری کنند و طبیعتا گزارش دهی دقیق و مو به موی این شب را برای رسانه ها نامقدور کرد.

میلاد جلائیان هنرمند جوان و مستعد (سمت چپ)  در کنار ستار

میلاد جلائیان هنرمند جوان و مستعد (سمت چپ) در کنار ستار

لازم به یادآوری ست که آقای شاهرخ بی نیاز عکاسی این شب را به عهده داشتند که از ایشان به خاطر ارسال عکس هایشان برای چاپ در شهروند سپاسگزاریم.