Mohammad-Rahimian

متاسفانه امروزه تقریبن ۳۳ درصد افراد در طول زندگی خود دچار بیماری های سخت می شوند.

اگر زمانی به اشتباه، بیماری های سخت را هم ردیف فوت و مرگ و میر می دانستیم امروزه به پشتوانه پیشرفت های پزشکی، علوم و همچنین صنعت بیمه می توان بسیاری از بیماری های سخت را معالجه کرد و بی شک منابع مالی در زمان مناسب در درمان فرد بیمار نقش بسیار اساسی خواهد داشت.

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد درمان سرطان ها با جراحی انجام می شود و این در حالی است که این قبیل درمان ها به دلیل ضعف سیستم های دفاعی بدن بیماران سرطانی، در برخی اوقات با عوارضی همراه است.

بیماری سرطان وقتی از مراحل ابتدایی خود عبور کند در آن موقع این بیماری در بدن منتشر می شود و این که هرچه درجه بیماری بالاتر رود نتیجه درمان کاهش می یابد و خطر مرگ و میر نیز بیشتر می شود.

از زمانی که آحاد جامعه نسبت به سلامتی خود حساس شدند خوشبختانه رسیدگی و تشخیص سرطان بهتر شده و نتایج مناسبی را هم در این خصوص شاهد هستیم.

متاسفانه اغلب مردم نسبت به کولون اسکوپی و آندوسکوپی دید بدی دارند و انجام آن را به سختی قبول می کنند در حالی که این روش یک عامل اصلی در تشخیص سرطان است و ضمن داشتن عارضه اندک، دارای نتایج خیلی خوبی است. در صورتی که سرطان ها زود تشخیص داده شوند قابل درمان هستند. خون ریزی هایی که در دستگاه گوارش رخ می دهد، باید بسیار جدی گرفت و علت آن را به منظور جلوگیری از شیوع سرطان پیگیری کرد. به طور مثال علیرغم پیشرفت هایی که در جنبه های مختلف درمان سرطان ریه حاصل شده است، هنوز جراحی موثرترین روش درمان این سرطان است مشروط بر آنکه که تومور به طور کامل قابل برداشت باشد و بیمار تحمل عمل جراحی را داشته باشد. رادیوتراپی چه همراه با شیمی درمانی باشد و چه بدون آن اگر چه گاهی در تسکین علایم و حتی ایجاد درمان قطعی موفق است ولی نقش آن از جراحی کمتر است. شیمی درمانی به تنهایی، فقط برای تسکین موارد پیشرفته بیماری کاربرد دارد. متاسفانه درصد کمی از بیماران مبتلا به سرطان ریه در موقع تشخیص، واجد شرایط مناسب و لازم برای عمل جراحی هستند.

در این خصوص پیشنهاد می شود با توجه به سطح توان مالیمان بیمه هایی نظیر بیمه بیماری های سخت اختیار کنیم، این بیمه به صورت های مختلف می تواند تا سقف ۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار معاف از مالیات را پوشش دهد. مبلغ قرارداد در صورت تشخیص به بیماری توسط پزشک، از طرف شرکت بیمه، به فرد بیمه شده پرداخت خواهد شد. این بیمه به دوره زمان های متفاوت نظیر قرارداد سالانه ـ ۵ ساله ـ ۱۰ ساله ـ ۲۰ ساله و تمام عمر قابل اختیار است. و حتا با برگشت پول در صورت عدم بیماری به بیمه شده پرداخت می شود. بیمه  بیماری های سخت از کودک تا بزرگسال را در بر می گیرد. در مدلی از این بیمه نامه فرد تنها کافیست در یک دوره کوتاه مدت نظیر ۱۰ سال پرداخت کند و بدون هیچگونه پرداختی دیگر، تمامی عمر بیمه باشد.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید .

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن   Advocis به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/sherkatbimeh