شب همبستگی با کارگران ایران که از طرف صندوق همبستگی سازمان یافته بود در روز ۲ نوامبر با حضور نزدیک به ۱۵۰ نفر برگزار شد. برنامه با خواندن شعر زیبای «زنجیریان» توسط ناهید شیخی، مجری و عضو هیئت امنای صندوق، و نیز پخش سرود انترناسیونال آغاز شد. سپس فرید پرتوی از فعالین کارگری مقیم کانادا و غلامرضا غلامحسینی از اعضای سابق سندیکای کارگران شرکت واحد تهران طی سخنان کوتاهی بر نیاز مبارزات کارگری ایران به کمک های مالی مستقل و ضروت ارایه چنین کمک هایی و نیز بر حمایت از فعالیت های صندوق همبستگی تاکید کردند. همچنین پیامهای کتبی محمود صالحی، علی نجاتی، محمد اشرفی، و مرتضی افشاری از فعالین کارگری قرائت شد. متن معرفی های کوتاه از سخنرانان و پیام دهندگان که توسط مجری قرائت شد به همراه متن خود این پیام ها در زیر منتشر می شود.

گوشه هایی از مراسم شب همبستگی با کارگران ایران

گوشه هایی از مراسم شب همبستگی با کارگران ایران

در قسمت هنری برنامه، آزیتا و لیمو به همراه نوازندگان کی برد و عود با صدا و نوای گرم شان داوطلبانه برنامه اجرا کردند. پس از شام دی جی برقرار بود و پایکوبی حاضران تا پاسی از شب رفته ادامه داشت. این شب که به منظور فاندریزینگ برای صندوق همبستگی برگزار شده بود به هدف خود رسید و پس از کسر همه هزینه ها مبلغ ۲۷۰۹ دلار به طور کامل عاید صندوق برای کمک به جنبش مستقل کارگری ایران شد. گزارش مالی برنامه نیز ضمیمه است. همچنین در این شب ۳ عضو جدید به صندوق همبستگی پیوستند.

این برنامه نه تنها به لحاظ کسب درآمد مالی موفق بود، بلکه همینطور بنا به اظهارات بسیاری از حاضران  از فضایی بسیار صمیمی و شاد برخوردار بود. اما همه اینها بدون تلاش و همکاری اعضای صندوق و دوستان غیر عضو و نیز همیاری و همدلی تک تک عزیزان شرکت کننده ممکن نبود. با سپاس و تشکر از همه شما عزیزان و به امید برگزاری هر چه بهتر برنامه های آینده.

شاد باشید

هیئت امنای صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا

گزارش مالی شب همبستگی با جنبش کارگری ایران در ۲نوامبر ۲۰۱۳

درآمدها:

بلیت های پیش فروش شده  _______________ ۳۱۱۰ دلار

بلیت های فروخته شده در محل برنامه ________ ۹۷۰ دلار

فروش بار _________________________ ۵۵۰ دلار

کمک های مالی دریافت شده ______________ ۲۴۵ دلار

جمع کل درآمدها _________  ۴۸۷۵ دلار

 هزینه ها:

خرید آبجو وشراب برای بار _____________  ۱۶۹ دلار

کرایه سیستم صوتی __________________  ۷۷ دلار

چاپ بلیت  ________________________  ۹۰ دلار

پیش غذا _________________________  ۷۵ دلار

غذا  ____________________________  ۹۱۰ دلار

کرایه سالن  ______________________  ۷۷۰دلار

اجازه فروش مشروب _________________  ۷۵ دلار

جمع کل هزینه ها ________  ۲۱۶۶ دلار

عایدات این برنامه برای جنبش کارگری ایران _____ ۲۷۰۹ دلار

معرفی سخنرانان و فرستندگان پیام ها به شب همبستگی با کارگران ایران

یکی از عرصه های مهم حمایت از جنبش کارگری ایران، جلب همبستگی بین الملی و طبقاتی کارگران جهان برای آن است.  سخنران میهمان ما امشب یکی از کاربدستان موثر این عرصه می باشد.

فرید پرتوی، فعال کارگری و سوسیالیست، پرزیدنت اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا- لوکال ۴۷۷۲، مسئول منتخب کمیته همبستگی بین المللی اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا- استان انتاریو، و از فعالین اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران می باشد. به رفیق فرید پرتوی خوشامد می گوییم و از ایشان می خواهیم که میکروفون را داشته باشند:

تیتر برخی روزنامه های رسمی ایران در روز ۸ بهمن ۱۳۸۴ چنین بود: « تهران قفل شد». و به این ترتیب خبر اعتصاب بزرگ کارگران شرکت واحد به رهبری سندیکایشان منتشر شد.

تنها به واسط سرکوبی گسترده بود که رژیم سرمایه داری اسلامی حاکم توانست این قفل تهران را باز کند. در کمتر از ۲۴ ساعت خانه و اتاق خواب کارگران واحد مورد تاخت و تاز نیروهای امنیتی قرار گرفت و بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران و خانواده هایشان دستگیر و روانه شکنجه گاه های رژیم شدند.

امشب بسیار خرسندیم که یکی از فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد در کنارمان است و پیام همبستگی ایشان را می شنویم. به رفیق غلامرضا غلامحسینی خوشامد می گوییم و بلند گو در اختیارشان است.

جنبش مستقل کارگری ایران در دوره حاضر با تظاهرات کارگران سقز در اول ماه مه ۱۳۸۳ به جلو آمد، یعنی هنگامی که کارگران سقز علی رغم تهدیدهای رژیم تصمیم گرفتند اول ماه مه را علنا در مرکز شهر برگزار کنند. یکی از سازماندهان این تظاهرات محمود صالحی بود که از دوران نوجوانی به مبارزات کارگری پیوست و بارها زندانی و شکنجه شد. او از بنیانگذاران سندیکای کارگران خباز سقز، از بیناگذاران کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلات کارگری، و اکنون نیز در کنار دیگر فعالیت هایش، سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی است.

محمود صالحی عزیز طی پیامی از سقز با صندوق همبستگی و جشن امشب اعلام همبستگی نموده که توسط نیلوفر قرائت می شود.

مهرماه ۱۳۸۶ شاهد اعتصابات گسترده و تظاهرات پی در پی کارگران نیشکر هفت تپه بود، کارگرانی که با فریادهای «کارگر هفت تپه ایم، گرسنه ایم، گرسنه» وارد نبردی نابرابر با رژیم حاکم شدند تا حقوق حقه خود را کسب کنند و تشکیلات مستقل خود را بنا سازند. به این ترتیب دومین تشکل مستقل کارگران در محیط کار، یعنی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه پا به عرصه وجود گذاشت.

رفیق علی نجاتی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران هفت تپه بارها زندانی و شکنجه شد و خانواده گرامی اش تحت اذیت و آزار نیروهای امنیتی قرار گرفت.  علی نجاتی عزیز پیامی را از هفت تپه برایمان ارسال نموده که توسط امیر قرائت می شود.

به دنبال سرکوب تظاهرات اول ماه مه سال ۱۳۸۸ در میدان آب نمای پارک لاله تهران، بسیاری از فعالین کارگری دستگیر و زندانی شدند. محمد اشرفی یک از آنان، و نیز یکی از سازماندهان اولیه کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلات کارگری بود که پس از رهایی از زندان و تداوم فشارهای امنیتی مجبور به ترک ایران شد. او اکنون در ترکیه منتظر مهاجرت به کاناداست و قرار بود ۳۰ اکتبر اینجا باشد و سخنران میهمان برنامه امشب. پلیس ترکیه سفر ایشان را به تاخیر انداخت و محمد اشرفی عزیز با ارسال پیامی از ترکیه همبستگی خود را اعلام نمود که توسط نیلوفر قرائت می شود.

امشب همچنین پیامی را از طرف یکی از فعالین قدیمی و از پیشکسوتان جنبش کارگری ایران داریم. رفیق مرتضی افشاری از فعالین کارگری دروان سلطنت و انقلاب ۵۷  و از نمایندگان سندیکای کارگران چاپ تهران در آن دوره است. او به دنبال سرکوب های اوایل دهه۶۰ مجبور به ترک ایران شد. در دوران مهاجرت، ایشان در ارتباطی تنگاتنگ با فعالان کارگری و سوسیالیست برای جلب همبستگی بین المللی باجنبش کارگری ایران پیوسته فعالیت نموده و از فعالان اتحاد بین المللی و از یاران قدیمی زنده یاد یداله خسرو شاهی است.

مرتضی افشاری عزیز از شهر ونکوور پیام خود را ارسال داشته و در همان حال عضویت خود در صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا را اعلام داشته که بسیار مایه دلگرمی ماست. پیام ایشان توسط امیر قرائت می شود.

متن پیام محمود صالحی:

رفقای گرامی متشکل در صندوق همبستگی با جنبش کارگری ایران کانادا:

 درود بر شما و به امید روزی که با همت و پشت کار شما عزیزان استثمار از روی زمین برداشته شود و همه انسانها برابر با هم زندگی کنند.

رفقا اطلاع پیدا کردم که صندوق هبستگی یک ساله شده و با همکاری طرفداران طبقه کارگر همچنان بدون مشکل حرکت خود را که همان کمک به کارگران زندانی است ادامه می دهد و به همین مناسبت یک شب هبستگی تشکیل دادید تا دور هم جمع شوید. با تاکید بر تلاش  متحدانه خود، امر حمایت از کارگران را بیش از پیش تقویت نمایید.

بر همین اساس من هم به عنوان یک کارگر که نمی توانم در آن مراسم شرکت کنم با ارسال این پیام حمایت خود را اعلام می دارم.

قبل از هر چیز به حضور تک تک آن انسانهای که برای کمک به جنبش کارگری قسمتی از دسترنج خود را به این صندوق دادند تا از طریق مسئولان صندوق جهت رفاه خانواده کارگران زندانی هزینه شود، نهایت تشکر را دارم و دست آن عزیزان را به گرمی می فشارم.

رفقا:

سرمایه داران و نظام حامی آنان برای بقای خود به هر جرم و جنایتی دست می زند و  برای تعرض به حقوق ناچیز ما کارگران خود را جهانی کرده و حمله انان نیزعلیه ما جهانی است. بنابر این ما هم باید جهانی فکر کنیم و جهانی علیه سیستم سرمایه داری مبارزه کنیم.

نظام سرمایه داری برای از هم پاشاندن صفوف ما کارگران به هر تاکتیک و ترفندی متوسل می شود تا طبقه کارگر و طرفداران طبقه کارگر همدیگر را پیدا نکند. سرمایه داران و حامیان آنان خوب می داند، اتحاد طبقه کارگر مرگ سرمایه داران و حامیان آنان را رقم می زند، به همین دلیل به هر وسیله ای متوسل خواهند شد تا جلو جنبش کارگری مانع ایجاد کنند. حال وظیفه شما عزیزان که جمع آوری کمک مالی برای کارگران است و آن کمک را باید به  خانواده زندانیان تحویل دهید، از همه مهم تر است. شما باید بر اساس آن مصوباتی عمل کنید که توسط جمع به تصویب خواهد رسید. اجرای مصوبات مجمع و یا هیئت امناء وظیفه تک تک شما اعضای محترم است. اگر اعضای منتخب صندوق بر اساس آن اساسنامه ای که از بدو تشکیل صندوق به تصویب رسیده است عمل کند، ما مطمئن هستیم که موفق خواهند شد.

اعضای منتخب  صندوق:

 شما ها باید به دور از هر گونه گرایش سکتاریستی و منظم و با دیسپلین ماموریت خود را در فاصله دو مجمع به پایان برسانید.

این تنها گفته ای است که ما کارگران می توانیم به شما عزیزان منتخب پیشنهاد دهیم و از شما عزیزان منتخب می خواهم که هر گونه کمک مالی که برای خانواده کارگران زندانی ارسال می کنید، باید بدون سند نباشد. ما از شما تقاضامندیم  که کمک ها را از طریق شماره حساب خانواده زندانی ارسال کنید نه از طریق دوستان و یا اشخاص.

یک بار دیگر دست تک تک شما عزیزان شرکت کننده را به گرمی می فشارم و امید وارم که شاد و خرم باشید.

محمود صالحی

۹/۸/۹۲ سقز

متن پیام علی نجاتی:

صدای کارگران جهان صدایست علیه استثمار و ستم، و برای جهانیست آزاد و برابر

با سپاس به همه کارگران وفعالین کارگری و با ارادتی بر گرفته از پیوندی رفیقانه، از صمیم قلب به شماعزیزان در صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا که برای کمک به جنبش کارگری درایران و کارگران اخراجی و زندانی  و خانواده های آنان تلاش می کنید درود می فرستم.

رفقای عزیز با خبرشدم که شما دوستان برای پیش برد مبارزات کارگری در ایران جهت کمک به فعالین کارگری زندانی دست به این اقدام  خود جوش زده اید، چیزی که بیش از هر موقع مورد نیاز جنبش ماست.

 امروز همگی ما شاهد هجوم وحشیانه دنیای سرمایه داری به سطح معاش و امنیت شغلی کارگران هستیم. همچنین می بینیم که فعالین کارگری به وسیله ارگانهای امنیتی کشور خود مورد حمله قرار می گیرند، ارگان هایی که برای حفاظت از ثروت رهبران خود ازهیچ گونه اقدام سرکوب گرانه ای کوتاهی نمی کنند.

 آنها دست به هر اقدام گستاخانه غیراخلاقی وغیر انسانی میزنند تا جنبش مستقل کارگری ما را از حرکت باز دارند. می دانیم که طبق مقاوله نامه های سازمان جهانی کار، کارگران از حق ایجاد تشکلات مستقل از دولت برای خود برخوردارند، اما تلاش کارگران در ایران برای ایجاد همین تشکلات با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه می شود و فعالین کارگران به همین دلیل  یا در زندان هستند و یا ازکار اخراج شده اند و خانواده های آنان روزگار سختی را سپری می کنند.

   رفقای من،  ما کارگران شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه و کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران دست به ایجاد تشکل مستقل از دولت و ارگانهای وابسته به آن و توسط توده کارگری زده بودیم که با بی رحمانه ترین شکل ممکن مورد هجوم حافظان سرمایه قرار گرفتیم.  ما به عنوان منتخبین کارگران و به عنوان نمایندگان واقعی آنان از کار اخراج ودر ادامه به وسیله بی دادگاه به زندان محکوم شدیم.

رفقای گرامی شما می دانید که امروز کارگران در ایران نه تنها حق تشکل مستقل از دو لت را ندارند بلکه گروه گروه از کار اخراج میشوند و خود حاکمان در رسانه های حکومتی به این جریان بارها اعترف کرده اند.

بنا براین ما کارگران نه باید برای برون رفت ازاین بحران در انتظار معجزه بنشینیم و نه باید دچار این توهم باشیم که دستی از غیب و یا از بین حاکمان برای نجاتمان خواهد رسید. تنها راه رهایی کارگران از این وضعیت اسفباراتحاد وهمبستگی تمامی کارگران و اتکا به نیروی خودشان است. در ایران راه تلاش هایی نظیر کار با ارزش شما در صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا که حامی و یاری دهنده مبارزات کارگری است تلاش  کارگران برای کسب مطالبات برحق شان را تقویت می کند.

امید وارم که تمامی عزیزان برای پیش برد جنبش کارگری از هر تلاش وکوشش دریق نکنند.

 با سپاس و به امید پیش برد اتحاد وهمبستگی کارگران

علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت نی شکر هفت تپه

هفت تپه، ۵آبان ۱۳۹۲

 

متن پیام محمد اشرفی:

 درود بر رفقای عضو صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا

من به عنوان یک کارگر فعال از یک سال تلاش و فعالیت مثبت شما تشکر می کنم ، امیدوارم در سال های آتی با توان و بازده بیشتری به راه خود ادامه بدهید. اعتقاد دارم ، سازماندهی صندوقهای حمایتی کارگران بخشی از مبارزه طبقاتی و یکی از وظایف عاجل کمونیست ها و نیروهای انقلابی است.

امروزه  در جوامع بشری هر مقوله بزرگ و کوچک ، علمی و صنعتی، فرهنگی و اجتماعی و … از نظر کار و زندگی اجتماعی و فردی ، چه به صورت شهری و روستایی یا ملی و جهانی کلا” و بلا استثنا  تحت  تاثیر و  سلطه ی ایدولوژی و مبارزات طبقاتی قرار دارند.

هیچ تعجبی ندارد اگر بگوییم هر ریالی که سرمایه داران به صورت فردی یا طبقاتی ویا به توسط دولت یا نهادهای مدنی و مردمی خود با توجیهات و تبلیغاتی چون بخاطر خدا و بهشت، در جهت انسان دوستی و بشر دوستانه یا در جهت بر قراری دمکراسی و آزادی و … هزینه می کنند ضمن اینکه خارج از عملکرد طبقاتی نیست، بلکه با طرح و برنامه دقیق و سازمانیافته و سیستماتیک است که منافع کوتاه مدت و بلند مدت طبقاتی سرمایه داران را در جهت ایجاد امنیت سرمایه و افزایش هر چه بیشتر سود به صورت های مستقیم یا غیر مستقیم را هدف قرار داده است. در این راستا است که می توان معنا و مفهوم عبارت کلیدی سرمایه داران را که در تصمیم گیری های خود در باره هزینه کردن می گویند فلان طرح توجیه اقتصادی دارد، یا فلان طرح توجیه اقتصادی ندارد، را درک کرد. از نظر نظام سرمایه داری هر طرحی سود بیشتری داشته باشد توجیه اقتصادی بیشتری دارد، با توجه به چنین مفهومی باید از خود بپرسیم سود و یا توجیه اقتصادی سرمایه داران در “اهدا” یا “کمکهای ” پولی و مالی کم یا زیاد ویا ساخت و راه اندازی موسسات خیریه ، بصورت فردی، شرکتی، موسساتی یا نهادهای دولتی خود  و یا ارایه کمک های مستقیم و غیر مستقیم به تشکل ها ، خانواده ها و خود کارگران از چه طریقی ممکن می شود. هر گاه با این دید علمی به کمکهای مالی که توسط سرمایه داران بزرگ و کوچک با هر نام و در هر قالبی به کارگران می شود نگاه کنیم می توانیم اهداف و نوع سودی که میبرند و توجیه اقتصادی که مد نظرشان است را پیدا و درک کنیم.

طبق گفته لنین :

«در دنیای که زندگی و کار انسانها تحت تسلط و حاکمیت طبقاتی است هیچ عملی از انسانها سر نمی زند که به سود یک طبقه و به زیان طبقه دیگر نباشد»

کارگران مبارز و رفقای انقلابی !!

 بر مبنای چنین درک و اگاهی است که باید برای خارج کردن مبارزات کارگران از زیر سلطه و محدوده سرمایه داری و ممکن کردن استقلال طبقاتی و مبارزات فرا سرمایه داری کارگران باید منابع اقتصادی مبارزات کارگران را از زیر سلطه سرمایه داران و خرده بورژوازی خارج کرد، با توجه به اینکه هیچ مبارزه ای بدون داشتن منابع مالی ممکن نمی شود و منابع مالی وابسته به سرمایه داری  به مبارزات کارگران امکان خروج از محدوده سرمایه داری و تبدیل شدن به مبارزه اگاهانه و طبقاتی ضد سرمایه داری را نمی دهد، پس باید برای کسب منابع مالی مستقل از سرمایه داری طرح و برنامه های دقیق و منظم داشته باشیم . یکی از راه های هر چند کوچک بر طرف کردن چنین نیازی تشکیل انواع صندوق های حمایتی از مبارزات کارگران است که این وظیفه به عهده بخش اگاه طبقه کارگر می باشد.

در این راستا تعدادی صندوق با نامهای مختلف و پراکنده در شهر ها و کشور های مختلف تشکیل شده اند و کم و بیش در جهت هدف ایجاد استقلال برای کسب منابع مالی مبارزات کارگران گام های بر داشته اند که از جمله می توان “صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا” را نام برد . این صندوق طی یک سال فعالیت خود توانسته است قدم های مثبتی بر دارد که من نیز طی یک سال گذشته در جریان برخی از کارهای  حمایتی خوب و در حد توان صندوق فوق بودم ، در چنین فرصتی به نوبه خود از اعضای “صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا” کمال تشکر را دارم و امید وارم بتوانند هر چه بیشتر و گسترده تر راه خود را ادامه داده و با گام های بلندی به سمت یک پارچه کردن صندوق ها ی حمایتی حرکت کنند.

در این جا لازم است بگویم ، علی رغم اینکه کمک های قابل توجه و شایان ذکری توسط این صندوق و دیگر نهاد های مستقر در اروپا و استرالیا و دیگر نقاط دنیا شده است، اما طبقه کارگر نمی تواند با مبارزات و کمک های پراکنده و متفرق به اهدافش برسد، بلکه لازم است صندوق های بسیاری تشکیل شوند و در مسیر مبارزات آگاهانه به هم پیوسته و یک قدرت بزرگ طبقاتی در جهت مرتفع کردن نیاز های استقلال مالی مبارزات طبقاتی کارگران حرکت نمایند . امید است گرامیداشت سال آینده فعالیت این صندوق در فضای برگزار شود که ضمن بیشتر شدن تعداد صندوق های حمایت به هم پیوسته باشند.

من بعنوان یک کارگر فعال ضمن تشکر و قدر دانی از رفقای صندوق فوق و تمامی نهاد ها و رفقای که در حمایت از مبارزات کارگران کمک های کردند از همه شما می خواهم در جهت سازماندهی صندوقی فراگیر و توانایی باشید که از به هم پیوستن صندوق های پراکنده ایجاد شود .

طبق گفته لنین :

«مبارزه کارگران یک کارخانه با کارفرمای خودی مبارزه طبقاتی نیست، بلکه جزء کوچکی از آن است ، مبارزه طبقاتی زمانی ممکن می شود که کارگران آگاهانه و متحدانه با کل طبقه سرمایه داری دست به مبارزه سازمان یافته بزنند»

بدون شک موضوع صندوق های حمایت مالی کارگران که بخشی از مبارزه طبقاتی در جهت ممکن کردن استقلال طبقاتی است، نمی تواند از این بحث خارج باشد.

با درود های رفیقانه

محمد اشرفی

ترکیه  ۳۰/۱۰/۲۰۱۳

 

متن پیام مرتضی افشاری:

با درود به همه شما عزیزان و اعضای صندوق همبستگی با کارگران ایران-کانادا

دوستان و رفقا، حضور تک تک شما در این شب همبستگی با جنبش کارگری ایران برای فعالین جنبش کارگری ایران بسیار با ارزش و دلگرم کننده میباشد.

عزیزان، در کنار حمایت های مختلف و بسیار با ارزشی که در خارج کشور از فعالین مستقل کارگری ایران انجام میگیرد حمایت مالی طبقاتی کارگران به یکدیگر از اهمیت بسزایی برخوردار است. منهای اینکه عایدات این گونه برنامه ها  و فعالیت ها برای خانواده های کارگران زندانی و تحت تعقیب فرستاده میشود، نفس اینکار همبستگی و همدلی بین کارگران را تقویت می کند. همانطور که می دانید وقتی که یک کارگر و فعال  کارگری دستگیر می شود همچون دیگر فعالین سیاسی و اجتماعی شکنجه و شلاق و محرومیت از همه ی زندگی را شاید بتواند تحمل کند (که مقاومت و ایستادگی کارگران زندانی ایران همچون رضا شهابی، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده و پدرام نصرالهی را هم اکنون شاهدیم)، با این جود، علی العموم کارگر از یک ویژگی خاص هم برخوردار است. کارگران وقتی کار می کنند از حداقل زندگی برخوردار نیستند چه رسد به اینکه در زندان باشند، یا او را اخراج و بیکار کنند و تمام امکانات معیشتی را به روی خانواده او ببندند. رژیم سرمایه داری اسلامی ایران با این سیاستها و اقدامات سرکوبگرانه و ضدکارگری خود فشار را بر روی کارگران مبارز دوچندان می کند.

بنا به همین نکاتی که به صورت بسیار اختصار در این پیام کوتاه اشاره کرده ام، تلاشها و حمایتهای عملی از جانب صندوق های طبقاتی- کارگری همچون صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا به تقویت روحیه کارگران و خانواده ها ی کارگری کمک خواهد کرد و در کل به تدوام مبازات جنبش کارگری ایران علیه سرمایه داری و حکومت کارگر ستیز آن یاری خواهد رساند.

از اینرو من نه تنها به همه شما عزیزان در تورنتو خسته نباشید و تبریک می گویم، از شما می خواهم که از این لحظه من را نیز به عنوان عضو جدید صندوق همبستگی با کارگران ایران در کانادا بپذیرید.

برای همه شما آرزوی موفقیت دارم،

مرتضی افشاری

فعال کارگری، عضو و نماینده سابق سندیکای کارگران چاپ تهران

دوم نوامبر ۲۰۱۳

ونکور