شهروند ۱۲۲۶
مطلب هفته پیش بنده با عنوان “اوباما باید فارسی حرف بزند” مورد عنایت و لطف بسیاری از دولتمردان جهان، از جمله آقای احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب ایران قرارگرفت.

ایشان در تلفنی که به بنده کردند فرمودند فلانی اگر موافق باشی من می توانم یک دانشکده تربیت رئیس جمهور درست کنم و علاوه بر زبان فارسی خاص خودم که هرکی می شنود سه چهار دفعه می گوید به به، به به، شیوه هائی را که یک رئیس جمهور خوب و محبوب باید بداند نیز به سایر روسای جمهور آموزش بدهم؟

آقای احمدی نژاد سپس بدون آنکه منتظر پاسخ بنده شوند فرمودند: چیز جالبی از آّب درمی آید. اگر همه روسای جمهور، پادشاهان و نخست وزیران جهان مثل من حرف بزنند و با شیوه هائی که به برخی از آنها یاد داده ام حکومت کنند، جهان دیگر مشکلی نخواهد داشت.

پرسیدم می توانید کسی را به عنوان نمونه نام ببرید؟

پاسخ داد هوگو چاوز. از وقتی با من دوست شده، کلی چیز یاد گرفته و وضعش زمین تا آسمان فرق کرده.

گفتم قربان برخی از سران کشورهای جهان زن هستند و بی حجاب، بنابراین اگر بخواهند به ایران بیایند و در دانشکده شما درس بخوانند، مسئله پیدا می کنند. ممکن است مثل برخی از دانشجویان ستاره دار شوند، اخراج یا مدتی از تحصیل محروم شوند و و و

آقای احمدی نژاد حرف بنده را قطع کردند و گفتند اولا که دوره این دانشکده کوتاه خواهد بود چون ما می دانیم که روسای جمهور جهان زن و بچه دارند و مدت زیادی نمی توانند اینجا بمانند بنا براین قبل از اینکه کار به ستاره باران کردن آنها برسد، برشان می گردانیم به شهر و دیار خودشان.

از طرفی ترتیبی خواهیم داد که روسای جمهوری که در این دانشکده پذیرفته می شوند، با آموزش های سریع که به روش ضربتی و بشمار سه معروف است، با مشکلات زندگی آشنا شوند و بفهمند که زندگی فقط خوردن و خوابیدن در کاخ ریاست جمهوری نیست.

مثلا اگر خانم مرکل یا خانم هیلاری کلینتون را کله سحر از خواب بیدار کنیم و وادارشان کنیم که چادر مشکی شان را سر کنند و بروند توی صف نانوائی سنگکی، درد مردمشان! را برای تهیه نان روزانه بهتر و بیشتر درک می کنند و وقتی به کشورشان بازگشتند، مثل اکنون، نفسشان از جای گرم بیرون نمی آید، اینقدر الدورم بولدورم نمی کنند و با مردم ستمدیده خودشان، برخورد بهتری خواهند داشت.

اگر آقای اوباما مجبور شود برای دو سیر و نیم گوشت آبگوشتی، چهار ساعت در صف بایستد و از زورگرسنگی هر آشغال گوشتی را که قصاب محل به او داد بگیرد و ببرد و بپزد و بخورد، می فهمد که مردم درمانده آمریکا چه می کشند. در نتیجه به وضع نان و گوشت آنها توجه بیشتری می کند.

آقای سارکوزی را اگر یک روز بفرستیم برود بازار، یک کیسه برنج بخرد و روی کولش بگذارد و بیاورد، می فهمد آن چلوکباب هائی که ظهر به ظهر می گذارند جلویش، با چه بدبختی تهیه شده، یاد کارمندان و معلمان کم درآمد فرانسه می افتد که چلوکباب سلطانی را به خواب هم نمی توانند ببینند در نتیجه حقوق آنها را به حدی می رساند که اقلا شش ماه یکبار بتوانند یک چلوکباب کوبیده بخورند!

در مورد زبان هم سخت گیری زیادی نخواهیم کرد. همینقدرکه بتوانند منظور خودشان را حالی ما کنند و بگویند چقدر کم دارند، کافی است. مگر هوگو چاوزکه دم به ساعت اینجاست، فارسی بلد است و وقتی به ایران می آید می نشیند با بنده در مورد فلسفه ملاصدرا بحث می کند؟ همان چاکریم و مخلصیم را که یاد گرفته و با لهجه شیرین ونزوئلائی اش می گوید ما را سر حال می آورد و به خاطر خوشمزگی ها و یا اخی، یا اخی گفتن هایش، کلی می خندیم و هرچه بخواهد به او می دهیم.

اگر اوباما و سارکوزی نیز همین جملات ساده را یاد بگیرند، می توانند هرچند وقت یکبار مثل چاوز به ایران بیایند، همانطوری که در عکس فوق می بینید، بنده را بغل کنند، چهار تا کلمه ای را که یادشان داده ایم تکرار کنند، یک یااخی هم قاطی اش کنند که لطف بیشتری داشته باشد، بعد مقرری شان را بگیرند و بروند سر خانه و زندگی شان!


نان بربری به جای آنجلینا جولی


آنجلینا جولی هنرپیشه مشهور آمریکائی به عنوان سفیرحسن نیت سازمان ملل متحد به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و چند کشور آفریقائی مثل سودان و اتیوپی سفرکرد.

ظاهراً پیرمرد درمانده ای را که در عکس می بینید وقتی دستهای خالی آنجلینا خانم را دیده، گریه کنان به او گفته است دخترجان، کاش سازمان ملل متحد به جای تو، یک نصفه نان بربری به عنوان حسن نیت به اینجا فرستاده بود.

پیرمرد که معلوم است فقط به گرسنگی و ناداری فکر می کند، خبر ندارد که در همان لحظه مرتکب چه گناهی شده و اگر در ایران بود، به جرم دست دادن با یک زن نامحرم و دست درازی به ناموس مردم! به زندان نیز می افتاد!


لبخند گرانقیمت!


خوشم می آید ازاین آقای چاوز. نان را به نرخ روز می خورد. ببینید چطور با نماینده شیطان بزرگ که تا دیروز علیه اش شعار می داد، بگو و بخند می کند.

به گزارش خبرگزاری ها، به اوباما گفته است من می خواهم دوست آمریکا باشم. متاسفانه صریحاً نگفته است که چقدر می گیرم که دوست آمریکا باشم ولی خب، مشخص است که هرجنسی یک قیمتی دارد!

این آدمی که ما می شناسیم مجانی دست کسی را فشار نمی دهد و به روی کسی لبخند نمی زند. بغل کردن آقای احمدی نژاد تا به حال میلیارها دلار برای ملت ایران آب خورده است!


حل مشکلات مملکت با دعا


حل کردن مشکلات مملکت با دعا، کاری که در حال حاضر صورت می گیرد، کاری است بسیار پسندیده، کم هزینه، بی ضرر و مطمئن که هیچکس با آن مخالف نیست. اشکال کار در این است که رئیس جمهور ایران، گاهی وقتها آتشی می شود و پیاز داغ دعایش را زیاد می کند و نتیجه آن می شود که در خبر می خوانید: آب گرفتگی شهر!

گفته می شود سیلی که در قم آمد و چند نفر را کشت و خسارات فراوان به بار آورد نیز نتیجه همین دعا بوده است به این جهت اهالی قم از رئیس جمهور استدعا کرده اند دفعه دیگر یک کمی یواش تر دعا کنند و پیاز داغ دعایشان را خیلی زیاد نکنند مبادا شهر را آب ببرد!


ایمیل نویسنده :

mirzataghikhan@yahoo.ca