Mohammad-Rahimian

موامبر همان نوامبر است، در  این ماه مردان و زنان در سراسر دنیا برای بالا بردن آگاهی و جمع آوری کمک مالی، در حمایت از بیماری های آقایان از جمله سرطان هایی مانند پروستات، بیضه، و ناراحتی های روانی می پردازند. در این خصوص  آقایان با گذاشتن سبیل، راه پیمایی، اطلاعیه و بیل بورد  حمایت خود را نشان می دهند.

آقایانی که موامبر را حمایت می کنند ضمن ثبت نام در سایت  movember.com  ، موبراس خوانده می شوند. (Mo Bros) به طور معمول آقایانی که قبل از این بدون سبیل و ریش بوده اند در طول ماه نوامبر سبیل گذاشته و به جمع آوری پول می پردازند.

به خانم هایی که موامبر را حمایت می کنند موسیستاس Mo Sistas می گویند. این خانم ها در سایت movember.com  ضمن ثبت نام، در راستای حمایت از آقایان، اقدام به سازماندهی و مدیریت سیستم و منظم کردن برنامه هایی در این خصوص می نمایند. هدف ازکلیه این کارها دفاع و حمایت از بیماران، بالا بردن اطلاع عموم مردم، شناخت و پژوهش برای جلوگیری از این گونه بیماری ها، کشف درمان و علاج بیماری ها از جمله سرطان پروستات است.

سال ۲۰۱۲ سازمان  موامبر کانادا  ۴۲.۶ میلیون  دلارجمع آوری کرد. و همچنین در سال ۲۰۱۳، Movember Canada  ۵ میلیون دلار به سازمان سرطان پروستات ونکوور اهدا کرد. سرطان پروستات رایج‌ ترین بیماری در مردان محسوب می ‌شود و در دنیا دومین علت مرگ و میر بعد از سرطان ریه به شمار می ‌آید.

از سوی دیگر سیر این بیماری بسیار کند است و حتی در مواردی که سرطان متاستاز داده باشد فرد می‌تواند حداقل ۵ تا ۶ سال زندگی کند بنابراین، این نوع سرطان از نظر خطر قابل مقایسه با سرطان مری، ریه و گوارش نیست.

همه می ‌خواهند بدانند سرطان پروستات از کجا آغاز می‌ شود و دقیقا این همان نکته ‌ای است که تمام پزشکان این روزها روی آن پژوهش و مطالعه می کنند. به این معنا که نه تنها سرطان پروستات، بلکه بسیاری از سرطان‌ های دیگر اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، به راحتی قابل درمان هستند، اما سرطان پروستات از جمله سرطان‌ هایی است که تشخیص دیررس بیماری، بسیاری از امیدهای درمانی را از بین می‌ برد و به همین دلیل است که شناخت علائم زودرس این بیماری از اهمیت فوق ‌العاده ‌ای برخوردار است.

بی شک بیمه مناسب می تواند چاره خوبی برای این مورد باشد و تا زمانی که آثار و علائم بیماری در شخص دیده نشده، می توان پیش بینی لازم را از نظر مسائل مالی به عمل آورد و برای درمان، جدا از مشکلات روحی و روانی که برای شخص از جهت این بیماریهای خطرناک پیش می آید، لااقل دغدغه های مالی نداشته و به خاطر داشته باشیم که در زمان سلامتی کامل می توان از این شانس (اخذ بیمه بیماری سخت) در این خصوص برخوردار شد  و در صورت ابتلا به سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان،  بیماری های آلزایمر و پارکینسون و مواردی دیگر از بیماری های سخت که تا به امروز تا سقف ۳۲ مورد (با توجه به سن بیمار) ، معاف از مالیات تا سقف ۲ میلیون دلار می باشد خود را برای طول دوره بیماری و مداوا از جهت مالی  محافظت کنیم و  موجب  آرامش و آسایش خود و عزیزانمان باشیم.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید .

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن   Advocis به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

 www.insufin.com

 www.youtube.com/sherkatbimeh