هموطنان، در این برهه تاریخی که ایران ما یکصدا و یکبار دیگر برای آزادی و حکومت قانون قیام کرده است،  از شما تقاضا می کنیم به جمع ما بپیوندید  …

شهروند ۱۲۳۷ پنجشنبه ۹ جولای ۲۰۰۹


فراخوان تظاهرات “اتحاد با ما” در مونترال



هموطنان، در این برهه تاریخی که ایران ما یکصدا و یکبار دیگر برای آزادی و حکومت قانون قیام کرده است، از شما تقاضا می کنیم به جمع ما بپیوندید تا برای نجات کشورمان از چنگال استبداد، همه با هم برعلیه خسرو شمیرانی متحد شویم.

لازم به توضیح است که در راستای شرکت در چند تا از تظاهراتی که به دفاع از جنبش مردمسالاری و اعتراض به کشتار در ایران انجام گرفت ما فعالان با نام و بی نام شهر مونترال در هماهنگی کامل به معلومات زیر نائل شدیم:

درست است که ما اتحاد میخواهیم ولی الزاما نباید برای حمایت از مردم ایران باشد. اصلا مردم ایران نشان دادند خودشان حواسشان جمع است، تا پای جان سرحرفشان ایستاده اند و بدون ما حتی بهترهم از پس کارشان برمیآیند. ما که جزو روشن سرها هستیم و همیشه دورتر را میبینیم، باید از حالا به فکر حکومت بعدی باشیم فلذا تصمیم گرفتیم موقتا اعتراض برعلیه چماقداران و جنایتکارانی که بهترین فرزندان ایران را به خاک و خون میکشند را فراموش کرده و برعلیه یکی از خائنین دم دست خودمان متحد شویم. در میان هزاران هزارعناصر خودفروخته جمهوری اسلامی که دائما به اسم مهاجر و پناهنده و دانشجو و استاد به شهر ما میآیند، یک بزبلاگردان انتخاب کردیم که همه تقصیرها را به گردن او بیندازیم. این شخص خسرو شمیرانی نام دارد که از همان اول که به عنوان روزنامه نگار پایش را در این شهر گذاشت بیش از همه مشکوف بود. وقتی بدون گرفتن مجوز از ما و شورای نگهبان شهر، پا را از گلیمش دراز کرد و با دست خالی رادیو و نشریه راه انداخت، دیگر مطمئن شدیم خودش است. این خائن به وطن ۵ سال تمام اینجا آنقدر مزخرف گفت و از حقوق بشر و اینکه تغییر خود ما هستیم و مردمسالاری حرف زد که کفر ما را بالا آورد. این جاسوس در جهت اهداف شوم خود از همه گروهها دعوت میکرد که بیایند با او همکاری کنند! و به بهانه اینکه ما باید صدای مخالف را تحمل بکنیم تا از همه نیروهایمان استفاده کنیم و یا چرندیاتی مثل اینکه تمرین دمکراسی باید از میان خودمان شروع شود، توانست گروهی از عناصر زودباور را فریب دهد و به کار بگیرد. اسامی این فریب خوردگان که وقت و تخصص خود و گاه حتی مال خود را گذاشته و تاکنون بخاطرحفظ آبرو سکوت کرده اند نزد ما هست تا به موقع افشا شود.ما در دادگاهی که بین خودمان تشکیل دادیم و از قاضی تا دادستان و ژوری آن هم خودمان بودیم، معلوم کردیم که خسرو شمیرانی نه تنها در این سالها خودش مثل یک جوکی زندگی کرده، بلکه حتی همکاران رادیو و نشریه را در روزهای تعطیل به رایگان به کار می کشیده است! علاوه براینها در راستای تحقیقات از گذشته این عنصر معلوم الحال دریافتیم که دوستان و بستگان او از نویسندگان و فعالان اجتماعی در ایران میباشند که دائما بین زندان و خانه در رفت و آمد هستند و با این همه هنوز برایشان عبرت نشده است. اما اوج خیانت او زمانی بود که در گردهمایی های به حمایت از مردم ایران که خودش هم جزو برگزارکنندگان بود، اصلا اجازه نداد کسی پرچم بیاورد یا هر شعاری بدهد و میگفت الان موقع تبلیغات و یارگیری سیاسی نیست و ما فقط برای نشان دادن همبستگی با مردم داخل ایران آمده ایم، در ضمن اگر قرار به پرچم آوردن باشد، باید آنقدر دمکرات باشیم که اجازه دهیم پرچم جمهوری اسلامی هم بیاورند و آنوقت دعوا میشود!…

در ضمن برای اتحاد با ما و زدن مشت محکم به دهان دشمنان ایران، اگر به پرچم ما هم اعتقاد ندارید خلاصه کلام اینکه ما بین خودمان به این نتیجه رسیدیم که دشمن اصلی ما نه دیکتاتوری رهبر اسلامی و خشونت چماقداران او، بلکه فرد نامبرده است. ایشان غیابا در دادگاه خلق قهرمان پرور نخبه کش که حاکم شرع و دادستان و غیره آن خودمان بودیم به اشد مجازات محکوم شد. در این راستا تظاهراتی برگزار میشود که از همه شما که خواستار نجات میهن هستید تقاضا میکنیم که به ما بپیوندید. ما در این تظاهرات خودجوش، هماهنگ با هم تا نابودی کامل جمهوری اسلامی و مخالفانمان هرهفته جوش خواهیم آورد. پس از آن هم به امید خدا برای تشکیل حکومت جدید به ایران برمیگردیم و به کسانی که حرف ما را گوش کنند کاری چیزی میدهیم. فعلا همه بیایید با ما متحد شوید:

زمان تظاهرات: ظهر همه روزهای تعطیل، حتی اگر هوا خراب باشد.

مکان: یکی از میدانهای اصلی مونترال که همه ما را ببینند و رسانه های کانادایی هم خبردار شوند و بیایند هی با ما مصاحبه کنند و ما را در تلویزیون نشان دهند.

لطفا از دادن شعارهای تفرقه انگیز مانند رای من کو، مرگ بر دیکتاتور، زنده باد آزادی، دمکراسی برای ایران، جدا خودداری کنید. شعارهایی که برای اتحاد تاکنون روی آن توافق کرده ایم به شرح زیر است:

مرگ برخسرو شمیرانی

میکشم میکشم آنکه برادرم کشت

نه نشریه نه رادیو، همانها که داشتیم بس است،

دست ما به پیوند، صدای ما پشمک است.

در ضمن برای اتحاد با ما و زدن مشت محکم به دهان دشمنان ایران، اگر به پرچم ما هم اعتقاد ندارید میتوانید دسته پرچم خودتان را بیاورید، در پایان هر تظاهرات طی نمایشی سمبلیک دسته های پرچم هایمان را با هم و یکصدا برسر مجسمه ای نمادین از خسرو شمیرانی میکوبیم تا نشان دهیم خودمان به موقعش اتحاد را بلدیم، در ضمن درس عبرتی هم به بقیه داده باشیم.



حسین شیرانی، از فعالین پشت صحنه تظاهرات

میترا روشن، روزنامه نگار، منتظر خدمت