Harper

شهروند – علی شریفیان: روز دوشنبه استفن هارپر، نخست وزیر کانادا،  پس از بازدید از مرکز کمک رسانی کانادایی های فیلیپینی تبار واقع  در محل کلیسای کاتولیک جامعه فیلیپینی های  تورنتو، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد کانادا ۱۵ میلیون دلار دیگر برای کمک های انسان دوستانه به آسیب دیدگان فاجعه توفان هیان اهداء می کند. با این مبلغ جمع کمک های مالی  کانادا به ۲۰ میلیون دلار رسید. انتاریو هم مبلغ یک میلیون دلار در این زمینه کمک کرده است. تعداد قربانیان این توفان به حدود ۴۰۰۰ نفر رسیده و حدود ۲ میلیون نفر هم بی خانمان شده اند.

بر اساس آخرین گزارش ها همچنین ۱۰۰ پرسنل نظامی ارتش کانادا و چهار هلی کوپتر نیروی هوایی در کنار یک تیم از نیروهای امدادهای  فوری کانادا در عملیات کمک رسانی به بازماندگان توفان سهمگین فیلیپین در آن کشور مشغول به فعالیت هستند. بیمارستان صحرایی صلیب سرخ کانادا هم برای درمان مجروحان بر پا شده است. در گزارش ها آمده مهمترین مشکل در کمک رسانی به فاجعه زدگان دشواری های لجستیکی حمل و نقل مواد غذایی، دارو و چادرهای موقت برای اسکان مردم است.

در مورد ۲۱۳ کانادایی که گزارش شده بود از آنها خبری به دست نیامده، کارکنان نمایندگی سیاسی کانادا در مانیل، پایتخت فیلیپین موفق به پیدا کردن محل اقامت ۱۷۴ نفر از آنها شده اند.