در سه روز آخرهفته گذشته ۲۲، ۲۳ و ۲۴ نوامبر، اولین نمایش “گروه تئاتر پریش” در سالن نمایش مرکز فرهنگی کت – د – نژ مونترال اجرا شد و در سه شب حدود به ۴۰۰ علاقمند به تئاتر به تماشای آن نشستند.

این نمایش با نگاهی به نمایشی به نام “داستان خرس های پاندا به روایت ساکسیفونیستی که دوست دختری در فرانکفورت دارد” به کارگردانی مازیار شاهچراغی و بازی تینا حسینی و سپیده اربابی و همیاری گروهی از همکاران دیگر آن ها به صحنه رفت. این هنرمندان جوان چند سالی است به کانادا مهاجرت کرده و در مونترال ساکن هستند.

نمایی از نمایش

نمایی از نمایش

مازیار شاهچراغی و تینا حسینی پیش از این در دو اجرای گروه تئاتر هشت پا، در نمایش های “شام آخر” و “سیزیف و مرگ” هر دو به کارگردانی نعیم جبلی، بازیگر و کارگردان با سابقه بازی کرده بودند. سپیده اربابی هم کار بازیگری اش را در مونترال با بازی در نمایش سیزیف و مرگ شروع کرده است. ” داستان خرس های پاندا به روایت …” یکی از آثار ماتِی ویشنیِک، نمایشنامه نویس، شاعر، روزنامه نگار و رویا پرداز فرانسوی رومانیایی تبار است. ویشنیِک عمده آثار خود را به زبان فرانسه نوشته و در سالهای ۹۰  به سبب شیوه و سوژه نامتعارف آثار نمایشی اش شهرت یافته است. “صدای بال زدن پرتقال” اما با نگاه، برداشت و الهامی کلی از نمایشنامه مشهور “داستان خرس های پاندا به روایت …” تهیه و اجرا شده است.

از اجرای “صدای بال زدن پرتقال” استقبال خوبی به عمل آمد. احتمال دارد اگر امکانات لازم برای اجرای این نمایش فراهم شود، دست اندرکاران آن، نمایش را در تورنتو و اتاوا هم اجرا کنند.

 

play

 

عکس ها: علی فلاحت هنرمند عکاس ساکن مونترال