دکتر محمد شیرزادی رئیس اداره بیماریهای مشترک وزارت بهداشت گفته است که در سال گذشته ۱۳۱ هزار ایرانی گاز گرفته شده اند.

شهروند ۱۲۴۹ پنجشنبه ۱ اکتبر ۲۰۰۹


با انتشار این مطلب ستون “الو سلام تهرانتو” و ابداع “تهرانتو” توسط اسدالله خان که ما باشیم دهمین سال انتشار خود را پشت سر گذاشت. آغاز دهه دوم این ستون را به همه تهرانتویی ها و “شهروندان” درجه یک و اعلا، تبریک و تسلیت عرض می کنیم، زیاده ارزی نیست جز اینکه بگوییم مخلص همه هستیم.

اسد مذنبی


دکتر محمد شیرزادی رئیس اداره بیماریهای مشترک وزارت بهداشت گفته است که در سال گذشته ۱۳۱ هزار ایرانی گاز گرفته شده اند. می خواستم این موفقیت عظیم را به مقام رهبری و دولت محترم و خصوصا آقای محسنی اژه ای که از پیشگامان این هنر ملی بوده اند تبریک و تسلیت عرض نمایم.

***

چرا نانوایی ها نان را به نرخ روز نمی فروشند؟

ـ می ترسند سیاستمداران مملکت نان را به نرخ روز بخورند!

***

چرا دکتر احمدی نژاد در سفر به نیویورک حاضر شدند با رسانه استکباری و مجری صهیونیست آن آقای لاری کینگ مصاحبه نمایند و اینطور با حیثیت نظام بازی کنند؟

ـ خواننده محترم اطلاعات شما ضعیف است والا همه می دانند که اجداد جناب لاری کینگ سالها قبل از شهرستان زلزله خیز لار در استان فارس به آمریکا مهاجرت کرده و ترجمه فارسی اسم ایشان نیز می شود شاه لاری!

***

نکته قابل تأمل در سفر احمدی نژاد به نیویورک اظهار عجز و مهربانی در مقابل قدرت های استکباری بویژه آمریکا بود. و به نظر می رسد با توجه به عدم مشروعیت در داخل، دولت احمدی نژاد برای ادامه بقای خویش می خواهد به خارجی ها متوسل شود!

ـ از قدیم هم گفته اند، همسایه ها یاری کنند تا من شوهرداری کنم!

***

بنده یکی از کسانی هستم که به احمدی نژاد رای داده ام، به مخالفان و معاندان در خارج از کشور و کسانی که موی دماغ رئیس جمهور محبوب و هیئت همراه در نیویورک شدند بگویید که اگر یک میلیون هم در خارج از کشور جمع شوند هیچ چیزی را نمی توانند عوض کنند!

ـ برادر لباس مخفی، شاید نتوانند به زعم شما چیزی را عوض کنند، اما به دنیا نشان خواهند داد که گیر قوم نسناسی افتاده اند. می گویند شخصی خرش را برای فروش به بازار برده بود، اما هر مشتری که می آمد خر یا گاز می گرفت و یا لگد می زد. یکی گفت با این وضع خرت را کسی نمی خرد. طرف جواب داد می دانم، اما همین که مردم بدانند من از دست این خر چه می کشم کافی است!

***

دولت و نظام را به خدا قسم می دهم که با بازنشستگان مهربان تر باشند!

ـ بازنشسته عزیز لطفاً آنان را به چیزی قسم بدهید که آن را بشناسند!

***

چرا مجلس خبرگان جلساتش غیرعلنی است!

ـ چون اهدافش غیرعملی است!

***

یک حقوق بگیر هستم به دولتیان و مجلسیان بگویید شما را به خدا قسم اختلافات را کنار بگذارید ما محتاج نان و گوشت و برنج و شکر و چای و میوه هستیم!

ـ اتفاقا دعوا بر سر همین اقلام سودآور است!

***

برخی از افراد اصولگرا می گویند هر چی تحقیقات کردیم متوجه شدیم که نه کسی مورد تجاوز قرار گرفته و نه کسی شکنجه شده است. در صورتی که صدها نفر در کهریزک و اوین مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته اند.

ـ احتمالا از نظر آقایان آنها “کسی” نیستند!

***

بنویسید مردم انتظار داشتند با آمدن آقای صادق لاری جانی سیستم قوه قضائیه عوض شود، اما گویا در بر همان پاشنه سابق می چرخد، چون با اینکه آقای مرتضوی از دادستانی رفته است ولی همچنان قرارهای بازداشت موقت را نامبرده تمدید می کند؟

ـ اشکال از جای دیگری است اخوی، می گویند شخصی جهت گرفتن فرمان قضا خدمت ملاعلی عبادرازان رسید و چون از اخلاق حسنه وی اطلاع داشت دبه ای پر از جنس حکمتیاری (شاپوری و سناتوری سابق) به رسم هدیه تقدیم ایشان کرد و جناب رهبر نیز حاکمی شرع چند جا را به وی داد و خوشحال مشغول مکیفات شد. اما پس از چند روز پیشروی متوجه گردید که فقط اندکی جنس در دبه بوده و الباقی خرماست. پس نامه ای به حاکم مزبور نوشت که در حکم اشتباهی رخ داده آن را بیاور تا اصلاح کنم. حاکم جواب داد حکم صحیح است اگر اشتباهی رخ داده مربوط به دبه است!

***

چرا آقای احمدی خجالت نمی کشد در مقابل میلیونها بیننده و شنونده در سازمان ملل اعلام می کند که انتخابات جمهوری اسلامی با این همه افتضاح، آزادترین انتخابات در جهان است؟

ـ چون در مملکت امام زمان آزادی “عمل” وجود دارد و برخی از “عمل” ها را می توان با آزادی مطلق انجام داد.

***

اگر کسی دچار حمله قلبی شود و بخواهد با اورژانس به بیمارستان حمل شود با وانت نیسان که آمبولانس شده به سراغش می آیند اما وقتی که به رحمت خدا می رود با بنز الگانس به بهشت زهرا حمل می شود؟

ـ حالا یکبار هم که خواستند حالی بدهند و شما را با ماشین مدل بالا به مقصد برسانند ناشکری کنید!

***

آقای خرم یک وقتی گفته بود که در دولت نهم حیوانات نیز تفاله چغندر قند وارداتی خوردند!

ـ یعنی بفرما که دولت احمدی نژاد حیوانات را هم شیرین کام کرده است!

***

ادعای پیشرفت توسط رهبر و دولت گوش فلک را کر کرده، اما وضعی برای اندیشمندان به وجود آورده اند که بی سوادان مملکت می گویند خوش به حال ما که دانش ـ جو نبودیم و عوام شکرگزارند که جزو علما نیستند!

ـ والله می گویند گرگ و روباه و قاطری به هم رسیدند و گرگ به دنبال راهی بود تا یکی از آن دو را بخورد پس گفت بیایید سن خود را بگوییم و هر کس بزرگتر بود او را قیمه کنیم و از روباه پرسید جنابعالی چند سال داری؟

روباه گفت قاطر بزرگتر است اول بفرمایند. قاطر گفت والله من سواد مواد ندارم سن مرا پدرم بر سم پایم حک کرده، هر کس سواد دارد بخواند. روباه گفت من خواندن و نوشتن نمی دانم. گرگ گفت باشد خودم می خوانم. پشت پای قاطر رفتن همان و مغزش با لگد قاطر متلاشی شدن همان، روباه در حال فرار می گفت می روم دست پدرم را ببوسم که مرا به مکتب خانه نگذاشت و اجازه نداد باسواد شوم.

***

آقای توکلی در نامه به آقایان موسوی و خاتمی گفته است که من اصولگرای ارزشی هستم، می شود فرق بین اصولگرای ارزشی با دیگر اصولگراها را تعریف کنید؟

ـ عرض به حضور سرکار اصولگرا به سه قسم است:

۱ـ ارزشی که خیلی عتیقه اند.

۲ـ نرمشی که اهل نرمش و معامله اند و برای هر دری دالان می شوند.

۳ـ ورزشی که مربی دارند و برای هر کاری تمرین می کنند.

***

خبرنگار کارش گزارش و خبر است، اما چند تن از خبرنگاران پارلمانی را به خاطر افشای خبر واریز یکصد میلیون تومان به حساب نمایندگان تحت فشار گذاشته اند؟

ـ کاملا حق دارند چون خبرنگار نباید دهن لق باشد!

***

در مورد افاضات مشایی که گفته اند خدا احتیاج به شناخته شدن دارد، لطفا توضیح دهید منظورشان کدام خداست؟

ـ خدایی که می گویند نمی زاید، اما فعلا زیر انتخابات زائیده، خدایی که یک شبه ۲۴ میلیون رای خلق می کند، خدایی که خبرگان شب و روز بر کارش نظارت می کنند اوضاع اش اینقدر بی ریخت است، خدایی که مهربانی توی خونش نیست، خدایی که همیشه نشئه است. خدایی که می گویند قادر مطلق است اما از پس رحیم مشایی برنمی آید، خدایی که اگر بگوید یکشنبه عید فطر است علما می گویند نخیر دوشنبه عید است و بالاخره خدایی که با شد و مد در حال خدایی است، اما پسرش دارد زیر پایش را خالی می کند!

***

از آقای حداد عادل بپرسید این ژاپن اسلامی چه شد؟

ـ پرسیدیم فرمودند ژاپن اسلامی تمام شده، اما اگر اسلام ژاپنی طالب هستید، سفارش بدهید تا بفرستیم خدمتتان!

***

ما در عصر ارتباطات زندگی می کنیم، تلفن نباشد ماهواره هست، ماهواره نباشد اینترنت و هزار راه ارتباطی هست و مردم چشم و گوش شان کار می کند!

ـ چشم و گوش اشکال ندارد، باید مواظب بود زبانشان کار نکند.

***

یکی از اصولگرایان به نام آقای بی هنر گفته است ما اصلاح طلب نمی شویم، مگر اصلاح طلبی چه ایرادی دارد؟

ـ ایرادی ندارد اما هر کس را برای کاری ساخته اند، یکی ساخته شده که از جنبش سبز دفاع کند و زندان و شکنجه و اعتراف نصیب اش شود یکی هم برای این خلق شده که مثل آقای بی هنر بنشیند بغل منقل و مائده بهشتی نوش جان کند.

***

چرا رهبر نظام در هر مناسبتی از مسئولان نظام می خواهند که هوشیاری خود را حفظ نمایند؟

ـ چون می ترسند خدای ناکرده مثل ایشان همیشه شنگول باشند!

***

می خواستم به عرض مقامات شهرداری ها برسانم که ورودی برخی شهرها زیبا نیست؟

ـ احتمالا تقصیر خروجی هاست.

***

آیا در میان اصولگرایان چند ریش سفید پیدا نمی شوند تا جلو بحران را بگیرند؟

ـ ریش سفید خیلی زیاد است، آنها را سیاه کرده اند!

***

این یارانه چیست که شامل برخی اقلام و افراد می شود و به همه چیز و همه کس تعلق نمی گیرد؟

ـ در فرهنگ دهاتخدا ذیل کلمه یارانه آمده است که یارانه از یاران و دوستان می آید. در برخی نسخه های قدیمی تر رفیقانه نیز درج شده و نعمتی است که شامل یاران می شود!

***

فرق مداحی با چاپلوسی چیست؟

ـ چاپلوس مداح بی جیره و مواجب است!

***

تمام شخصیت ها و افراد و گروهها در تورنتو از جنبش سبز مردم ایران حمایت کرده اند، اما کنگره ایرانیان حتی حاضر نشد یک اطلاعیه خشک و خالی به طرفداری از جنبش سبز صادر کند!

ـ خداوکیلی شما جای کنگره ایرانیان بودید دلار سبز را انتخاب می کردید یا جنبش سبز را؟


ایمیل نویسنده:

asad22@live.ca