جواد حیدری

جواد حیدری

خبر ویژه، شهروند- علی شریفیان: روزنامه تورنتو استار در گزارش مفصلی که روز چهارشنبه ۲۷ نوامبر منتشر کرده، خبر داده  جواد حیدری، ۴۹ ساله ، وکیل و صاحب دفتر حقوقی حیدری – هامیلتون تورنتو، که تحت تعقیب بوده با سه میلیون دلار از روز ۱۵ نوامبر به طرز مرموزی ناپدید شده است.

 دفتر حقوقی- مالی حرفه ای حیدری با همکاری چند وکیل دیگر مسئول گرداندن و مدیریت امور مالی چند شرکت معتبر ساختمانی، بوتیک و هتل بین المللی و برج «ترومپ» در تورنتوست. حیدری چندی پیش آن گونه که به یکی از همکارانش گفته، عازم ایران شده تا به عیادت یکی از خویشاوندان بیمارش برود. او با نادیده گرفتن حکم حضور در یک دادگاه دعاوی مالی – حقوقی از تورنتو و کانادا خارج شده است. بر اساس گزارش تورنتو استار دادگاه به دنبال شکایت مشتریان دفتر حقوقی او، حیدری را برای پاسخگویی فراخوانده بوده است.  خبرها حاکی بر این است که این وکیل به علت نادیده گرفتن  حکم  رسمی حضور در دادگاه  و پاسخگویی به شکایاتی که از او شده، تحت تعقیب بوده است.

همسر جواد حیدری وقتی دعواها و کشمکش های مالی بالا  گرفته،  این هفته به دفتر وکالت او رفته و بدون هیچ توضیحی  فقط خبر داده  که او فوت کرده است. از سوی دیگر اطلاعات به دست آمده می گوید که این وکیل ظاهرا فراری روز ۱۵ نوامبراز ایران و دوبی خارج شده است. در گزارش تورنتو استار آمده وقتی حساب تحت مدیریت جواد حیدری به علت شکایت ها،  با اجازه دادگاه در روز ۲۱ نوامبر بازرسی شده تنها مبلغی حدود ۳۲۰ هزار دلار از پول به ودیعه گذاشته شده در این حساب تجاری تراست موجود بوده است و این نشان می دهد که مبلغ موجود، بر اساس مدارک حسابداری ۳ میلیون دلار از موجودی که می بایست در آن باشد، کمتر است. شاکیان جواد حیدری مدعی اند که او ۳ میلیون دلار را از حساب تراست تجاری برداشت کرده و گریخته است. گمان می رود که این وکیل که بر اساس سابقه اش مورد اعتماد بوده با سوء استفاده از اعتماد مشتریانش این مبلغ را ربوده و متواری شده است. تورنتو استار تلاش کرده برای تائید و یا تکذیب این خبرها با همسر جواد حیدری تماس بگیرد اما موفق به انجام این کار نشده است.

از سوی دیگر فیننشال پست در شماره پنچشنبه  ۲۸ نوامبر خود خبر داده که با حکم دادستانی دادگستری تورنتو، دفتر حقوقی – مالی حیدری – هامیلتون روز  دوشنبه ۲۵ نوامبر  به وسیله انجمن حقوقی کانادا مصادره شده و انجام تمام امور مالی آن تحت کنترل درآمده است. جواد حیدری چهار فرزند دارد و مدتهاست با همسر و فرزندانش در تورنتو زندگی می کند.

گزارشگران تورنتو استار روز چهارشنبه به خانه حیدری واقع در  Forest Hill   مراجعه کرده تا در مورد این وکیل و این که کجاست و چه بر سر او آمده، اطلاعاتی کسب کنند. در حالی که یک خودروی ولوو قرمز رنگ با شماره پلاک ویژه با عنوان   Red Seal  در درایو وی خانه پارک بوده، خانمی در را باز کرده و گفته است خانم و آقای حیدری خانه نیستند. این خانم خود را میهمان خانواده حیدری معرفی کرده است. ناپدید شدن این وکیل با سه میلیون دلار و این که همسرش گفته که او فوت کرده، اکنون به یک معمای پیچده تبدیل شده و در روزهای آینده احتمالا معلوم خواهد شد که واقعیات امر از چه قرار است.