شهروند ۱۲۷۲
رئیس کل بانک مرکزی ایران درگفتگوئی با خبرگزاری مهر عنوان کرد که توانسته ایم در۱۲ ماه گذشته نرخ تورم را از۲۵.۴ درصد به ۱۱.۵ درصد برسانیم.

خبرنگار مهرکه از شنیدن خبر اینهمه توانائی، شوکه شده بود، هول هولکی به خبرنگار ما تلفن کرد و با لال بازی گفت آقا من از اینهمه قدرت و توانائی زبانم بند آمده است و نمی توانم بقیه مصاحبه را انجام بدهم، می شود بقیه مصاحبه را تو انجام بدهی و مابقی سئوالات را تو بپرسی؟ هرچه باشد ما باهم همکاریم.

خبرنگار ما گوشی را گرفت و از آقای رئیس کل پرسید قربان طی ۱۲ ماه گذشته ای که چنین معجزه ای صورت گرفته، به نوشته سایت های خبری، گوشت قرمز از کیلوئی ۸ هزارتومان به کیلوئی ۱۹ هزارتومان رسیده است. آنوقت چطورمی شود که در چنین شرایطی، نرخ تورم از۲۵.۴ درصد به ۱۱.۵ درصد تنزل کرده باشد؟

آقای رئیس کل یک کمی دلخور، ازخبرنگار ما پرسید سواد داری؟ خبرنگار ما از پشت گوشی تلفن کله اش را تکان داد که یعنی یک کمی دارم. رئیس کل گفت د نداری دیگه. اگر داشتی می دانستی که گرانی هیچ ربطی به تورم ندارد. اگر بخواهیم گرانی را به تورم ربط بدهیم، مثل این است که بخواهیم نماز صبح را ربطش بدهیم به نماز مغرب و عشاء و به خدا بگوئیم من که همین امروز صبح نماز خواندم، شب برای چی بخوانم؟

خبرنگار ما شروع کرد به پشت گوشش را خاراندن و سعی کرد رابطه بین این مثال را با تورم و گرانی درک کند که رئیس کل گفت انگار موضوع را درک نکردی و نفهمیدی که حتی اگرگرانی بیداد بکند، می شود تورم را پائین آورد؟!

خبرنگار ما با لبخند گفت درست حدس زدید قربان، ربطش را نفهمیدم.

رئیس کل با بی حوصله گی گفت یک کاغذ و یک مداد بردار تا بهت بگویم.

خبرنگار ما جواب داد: مداد وکاغذ دستمه قربان. رئیس کل جواب داد حالا روی کاغذ بنویس ۲۵.۴ . خبرنگار ما گفت نوشتم قربان. رئیس کل دستور داد: حالا اون ۲۵.۴ را که نوشته ای خط بزن و کنارش بنویس ۱۱.۵ . خبرنگار ما همین کار را کرد و گفت دستوراتتان انجام شد قربان .

رئیس کل جواب داد دیدی چقدر راحت می شود نرخ تورم را کم کرد؟! خبرنگار ما لبخند به لب جواب داد: اصلا به عقلم نرسیده بود قربان. کارهای شما مثل معجزه می ماند. رئیس کل بادی به غبغب انداخت وگفت: بی خود که به ما نمیگن رئیس کل، لابد یک کارهائی ازمان ساخته است جوان ….


طفلک عراقی ها!


در بحبوحه انتخابات هفته پیش عراق، یکی از مقامات این کشور در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که سیستم انتخاباتی عراق طوری است که امکان هیچگونه تقلبی را نمی دهد.

این حرف جیگرم را آتش زد. اگر این ادعا صحیح باشد، سیاستمداران عراقی با این عدم امکانات، چه خاکی می توانند توی سرشان بریزند؟

بدیهی است که زیاد هم نمی شود انتظار داشت. کشوری که سالهاست درگیر جنگ و برادرکشی و خواهرکشی است، معلوم است که هیچگونه امکانی ندارد.

مقایسه کنید کشور عقب مانده ای مثل عراق را با این عدم امکانات، با ابرقدرتی مثل ایران که هنگام انتخابات، همه جور امکانی! را در اختیار علاقمندانش گذاشت.

همین ۸ ماه پیش که ما انتخابات برگزار کردیم، صد جور امکان! در اختیار علاقمندان قرار دادیم که البته همه شرکت کنندگان از این امکانات استفاده نکردند، ولی یکی از علاقمندان که اهل تعارف نبود، استفاده کرد، آنهم چه جور.

او برای خودش استدلال کرد: وقتی خداوند! اینهمه امکان در اختیار انسان می گذارد اگر از آن استفاده نکنی، مثل این است که به یک میهمانی شاهانه دعوت شده باشی، اما گرسنه از سر سفره برخیزی. بنابراین آنقدر خورد و نوشید که نزدیک بود از پرخوری هلاک شود!


آخرالزمان


نه تنها من، که خیلی ها معتقدند دوره، دوره آخرالزمان است. مگر یکی از علائمش ظهور خر دجال نیست که نوشته اند از هر موی بدنش سازی نواخته می شود؟بفرمائید: با فن آوری جدید مایکروسافت، بدن هر موجود زنده ای از جمله انسان، تبدیل به یک صفحه لمس کننده می شود که به هرنقطه آن اشاره کنی، امواجی پخش می شود که گیرنده متصل شده به بدن، آن را می گیرد و موسیقی دلخواه را پخش می کند.

می دانم که درست متوجه نشده اید، راستش خود منهم وقتی این مطلب را خواندم نه تنها درست نفهمیدم، برای یکی دو ساعت خل شدم!

برای بهتر درک کردن روی لینک زیرکلیک کنید و این ویدیو را ببیند بلکه قضیه را بهتر بفهمید:


http://www.youtube.com/watch?v=g3XPUdW9Ryg



البته در ایران هم نزدیک شدن آخرالزمان را حدس زده اند و آگهی آنرا به در و دیوار زده اند که نمونه آنرا در اینجا می بینید.

چندی پیش هم که سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی گفتند که ایمیل ها و اس ام اس ها کنترل می شود، من حدس زدم این کنترل به خاطر آنست که مردم بابت محتویات تلفن همراهشان شرمنده نشوند و ربطی به تظاهرات و جنبش سبز و این حرف ها ندارد!


بی نیاز از شرح…


ـ محمد ستاری فر، رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورگفت: یک گونی اسکناس آورده اند و اسمش را گذاشته اند بودجه!


ـ سرهنگ مجید پریزاد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: خودروهایی که در هنگام جریمه از سوی ماموران عجله کنند، علاوه بر اعمال قانون، خودروی این افراد نیز توقیف می شود.


ـ کمیسیون امنیت ملی: فیلم حمله به کوی دانشگاه مطلب جدیدی نداشت!


لوگوی سکسی


کسانی که لوگوی روزنامه تهران امروز را که در اینجا می بینید، سکسی تصور کردند و آن را توقیف نمودند، حتماً صندلی های این روزنامه را نیز به این شکل تصور کرده اند؟!







* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.

mirzataghikhan@yahoo.ca