شهروند علی شریفیان: چند خبر کوتاه از نگاه ارقام

 

۸۰۰ نفر

sears-canada

فروشگاه  بزرگ زنجیره ای Sears کانادا ۸۰۰ نفر را اخراج می کند. این فروشگاه مشهور کانادا  با انتشار  بیانیه ای  اعلام کرد قصد دارد قسمت خدمات و تعمیرات  خود را بازسازی کند و به همین دلیل در شش ماه آینده۷۲۰نفر را در قسمت تعمیرات و ۶۹ نفر را در دفاتر مرکزی خود و در مجموع حدود ۸۰۰  نفر را از کار برکنار خواهد کرد. مدیران  این فروشگاه های زنجیره ای اعلام کرده اند قصد دارند مرکز تهیه و ارسالات قطعات یدکی خود را در بلویل انتاریو  و ۱۶ منطقه دیگر کشور تعطیل کنند و در عوض کیفیت عرضه خدمات را در سایر شعبه های خود در سراسر کشور بهبود ببخشند. فروشگاه  Sears در آغاز ماه  نوامبر اعلام کرد در مجموع ۴۸ میلیون۸۰۳ هزار دلار متضرر شده و ارزش سهامش در بازار بورس  ۴۸ سنت به ازای هر سهم کاهش یافته است.

                                                               

۲۲ :

Police-Car

به گزارش پلیس آرسی ام پی با قتلی که در شهر سوری بریتیش کلمبیا در آخر هفته گذشته  اتفاق افتاد، تعداد قتل و آدمکشی در این شهر که در حومه ونکوور قرار دارد، در سال ۲۰۱۳  به ۲۲ فقره رسید. بر اساس گزارش واحد کارآگاهان پلیس بی سی  ویژه رسیدگی به قتل و جنایت با  این قتل که در بلوک ۹۹۰۰ خیابان ۱۲۰ این شهر رخ داده، سوری به بالاترین رکورد قتل و آدمکشی از زمانی که آمار برداری شروع شده، رسیده است. هنوز تحقیقات کارآگاهان درباره این قتل و علل و انگیزه های آن در جریان است.

 

۲۰ درصد:

Chamedan

نتایج بررسی های آماری منتشر شده، نشان می دهد که سفرگردشگران به کانادا نسبت به سال ۲۰۰۰  در سال ۲۰۱۲ به میزان ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.این در حالی است که گردشگری در جهان در این دهه افزایش چشمگیری داشته است. با این وجود اما این کاهش کلی، از جذابیت های بازدید از آبشار نیاگارا در انتاریو و سلسله کوه های راکی در آلبرتا کم نشده است. ششصد هزار نفر در صنایع گردشگری کانادا مشغول به کار هستند و درآمد این صنایع دو درصد تولید ناخالص ملی کانادا است. بیشتر گردشگرانی که به کانادا می آیند در رده اول آمریکایی هستند و پس از این کشورها، مردم کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان و استرالیا قرار دارند. در سال ۱۹۷۰ در جدول کشورهایی که مقصد گردشگران جهان بودند، کانادا در رده دوم و پس از ایتالیا قرار داشت و اکنون کانادا در رده بندی جهانی در زمینه صنایع گردشگری در رده هیجدهم قرار گرفته است. علت کاهش سفر گردشگران آمریکایی به کانادا، افزایش ارزش دلار کانادا در نرخ برابری اش با همسایه جنوبی ذکر شده و کاهش سفر گردشگران از کل جهان به کانادا، گران شدن هزینه سفرهای هوایی از جمله قیمت بلیت هواپیما به عنوان عامل اصلی تلقی شده است.

۷۵ تن ، ۵۳ متر

Pont-Champlain

پل شامپلین مونترال پر رفت و آمدترین پل کاناداست. این پل قسمت جنوبی آبراه سن لوران را به شمال جزیره مونترال وصل می کند و نقشی بسیار مهم در زندگی روزمره، کار و اقتصاد مونترال دارد. چند هفته پیش به دنبال پیدا شدن ترکی دو میلی متری مسئولان و مقامات شهر مونترال، وزارت راه و ترابری، پلیس و شرکتی که کار حفظ و تعمیرات این پل را بر عهده دارد، مجبور شدند با بستن دو و در بعضی ساعات سه و یا حتی چهار خط از شش خط این پل، عبور و مرور خودروها را برای جلوگیری از هر نوع اتفاق ناگواری مسدود کنند.

در سال ۲۰۰۸ یک تیر بزرگ فلزی ۵۳ متری به عنوان پیش بینی برای مواردی که در تیرهای اصلی ترکی به وجود بیاید ساخته و آماده شده بوده است. آخر هفته گذشته یک تیم متشکل از مهندسان و تعمیرکاران متخصص با استفاده با دو جرثقیل که هر کدام توان جا بجا کردن وزنی تا ۱۶۰ تن را داشتند، این سوپر بیم (تیر بزرگ) را جایگزین تیر ترک برداشته کردند. طول این سوپر بیم ۷۵ تنی ۵۳ متر است و طی عملیات بسیار ظریف و حساب شده مهندسی که ۵ میلیون دلار هزینه برداشت و  در عملیاتی که ۴۸ ساعت طول کشید، جایگزین تیر ترک خورده شد و از روز دوشنبه دوباره رفت و آمد از روی این پل از سر گرفته شد. پل شامپلین حدود ۵۰ سال پیش ساخته شده و قرار است در سال ۲۰۲۱ پل دیگری ساخته و جانشین آن شود.