Moridi

شهروند- علی شریفیان: در مراسمی با تشریفاتی ویژه، مریک گرتلر، رئیس جدید دانشگاه تورنتو با حضور ده ها نفر از استادان، نمایندگان دانشجویان، اعضای هئیت امنای دانشگاه و شخصیت های دیگر در حضور دکتر رضا مریدی، وزیر پژوهش و نوآوری دولت انتاریو معرفی شد. پروسه انتخاب مریک گرتل از حدود یک سال پیش زمانی که دوره هشت ساله ریاست مایکل ویلسون، رئیس پیشین دانشگاه تورنتو رو به اتمام بود، آغاز شده بوده است. در این مراسم که در دانشگاه تورنتو برگزار شد، روسای دانشگاه های دیگر کانادا و از جمله رئیس دانشگاه مک گیل هم حضور داشته است.

Moridi-1

دکتر رضا مریدی در گفت و گوی کوتاهی با شهروند ضمن توضیح چگونگی انتخاب ریاست دانشگاه تورنتو، خاطرنشان کرد که دانشگاه تورنتو مانند همه موسسات آموزش عالی انتاریو کاملا از دولت انتاریو مستقل است و از جمله انتخاب روسای آنها به طور مستقل و با رای و نظر دانشجویان، هئیت علمی دانشکده ها و دپارتمان های مختلف دانشگاه، هئیت امنای دانشگاه و دیگر نهادهای اجرایی و مسئول دانشگاه صورت می گیرد. دکتر مریدی در این گفت وگو خاطرنشان کرد که دانشگاه تورنتو در زمینه تحقیقات علمی با بودجه سالانه ای حدود یک میلیارد دلار یکی از فعال ترین دانشگاه های کانادا، آمریکای شمالی و جهانست.

پروفسور مریک گرتل دارای درجه دکترا از دانشگاه هاروارد است و پیش از این ریاست دانشکده علوم دانشگاه تورنتو را بر عهده داشت. پروفسور گرتل از نظریه پردازان رشته «Urbanism» است و در این زمینه در جهان شهرت بسیار دارد.