Mohammad-Rahimian

نشانه‌ها و علایم بیماری‌های مختلف به ما کمک می‌کند هرچه زودتر متوجه مشکل خود شده و به فکر درمان آن باشیم، اما زمانی که بعضی از بیماری‌ها بدون علامت باشد، چطور؟ آن زمان چه کاری از دست ما ساخته است؟ بی‌شک، بیماری‌ها و اختلالات متعددی وجود دارد که بدون علامت بروز می‌کنند و به همین دلیل ممکن است مدتی هم تشخیص داده نشوند.

کبد، عضو مهمی است که اگر به هر دلیلی از کار بیفتد، خطراتی جدی فرد را تهدید می کند و ادامه زندگی بدون وجود آن ممکن نیست.

کبد چرب به معنای تجمع چربی در کبد است و  یکی از بیماری هایی است بدون علامت، اما شایع و مهم. البته جالب است بدانیم  روش های درمان و پیشگیری از بروز کبد چرب هم خیلی سخت و پیچیده نیست. فقط باید کمی بیشتر به فعالیت های جسمی و رژیم غذایی مان توجه کنیم.

این بیماری مانند یک بمب ساعتی است که می تواند در بدن افراد وجود داشته باشد و به همین دلیل باید بیشتر به این موضوع توجه کنیم.

وظیفه سم زدایی از بدن برعهده کبد است. بیماران مبتلا به سیروز کبدی که کبدشان از کار افتاده است، در مراحل پایانی به کما می روند، زیرا کبد دیگر نمی تواند وظیفه سم زدایی را به درستی انجام دهد و در نتیجه میزان مواد سمی مانند آمونیاک در خون فرد افزایش یافته و بر مغز تاثیر می گذارد.

کسانی که عمل جراحی انجام می دهند و کیسه صفرا را برمی دارند نیز تصور می کنند دیگر صفرا در بدن شان تولید نمی شود، در صورتی که متخصصان بیماری های گوارش چنین باوری را اشتباه می دانند و می گویند وظیفه کیسه صفرا فقط ذخیره کردن صفراست و کبد کار ساخت صفرا را برعهده دارد و همچنین باید به این نکته هم توجه داشته باشیم اگر صفرا تولید نشود، نه تنها چربی جذب نمی شود که حتی جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A، K، D و E هم مختل می شود، پس ساخت صفرا هم یکی دیگر از وظایفی است که کبد برعهده دارد.

یکی دیگر از فعالیت‌های مهم کبد، ذخیره‌سازی و سوخت و ساز چربی‌ها در بدن است. کبد طبیعی حاوی حدود پنج گرم چربی در ۱۰۰ گرم وزن خود می‌باشد. هر گاه مقدار چربی بیش از پنج درصد وزن آن افزایش یابد به این حالت کبد چرب گفته می‌شود.

چاقی و اختلال در چربی‌های خون، بیماری دیابت، مصرف مشروبات الکلی، بدغذایی و سوء تغذیه، خستگی و مصرف برخی از داروهای کورتون‌دار، داروهای ضد تشنج و مصرف بی‌رویه هورمون‌ها از جمله علل ابتلا به بیماری کبد چرب هستند.

دوراندیشی کنیم با برنامه ریزی برای امروز و فردایمان، با کمترین هزینه در این مسیر با راهکاری مناسب که تهیه پوشش بیمه در این خصوص است. بیمه بیماری های سخت می تواند از ۲۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰.۰۰۰ دلار معاف از مالیات، امکان مالی در اختیار متقاضی قرار دهد. زمانی که سالم هستیم باید بیمه های مورد نیاز را اختیار کنیم. برای هر یک از ما چنین شرایطی ممکن است پیش آید بیمه در این خصوص موجب می شود از نظر مالی پوشش مناسب داشته باشیم و از پس هزینه های مالی و تعهدات در زمان نیاز برآییم.

جام جم ـ ویکی پدیا

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com  و یا با شماره تلفن ۰۰۱۱-۳۷۰-۹۰۵  مطرح کنید.

شما علاقمندان رادیو می توانید  شنونده برنامه رادیویی بیمه، سه شنبه در میان، از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح از رادیو صدای ایران  و نیز درهر لحظه با یک کلیک، بیننده برنامه های تلویزیونی ما ازکانال  شبکه تلویزیونی شرکت بیمه  www.youtube.com/sherkatbimeh   باشید و یا با لایک کردن صفحه ی ما در فیس بوک  https://www.facebook.com/Insufin  از آخرین فعالیت های شرکت ما مطلع شوید.

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.