روزنامه «دیلی استار» لبنان به نقل از خبرگزاری دولتی این کشور، خبر داده بود ماجد محمد الماجد، رهبر گردان‌های عبدالله عزام (وابسته به القاعده) که طراحی حمله به سفارت جمهوری اسلامی در بیروت را بر عهده داشت، ساعتی  قبل از رسیدن هئیت بازجویان جمهوری اسلامی در بیمارستان “خودش” مرد!

می گویند اوایل انقلاب عده ای را برده بودند نزد بهشتی، و این بی خبران شعار داده بودند: بهشتی بهشتی تو یاور بهشتی/ طالقانی را تو کشتی. بیچاره ها را می زنند و می گویند بروید بیرون و دومرتبه داخل شوید تا از اول فیلمبرداری کنیم. جمعیت برمی گردد و این بار شعار می دهد: بهشتی بهشتی تو یاور بهشتی/ طالقانی هم خودش مرد.

***

 

سگ های رهبر کره شمالی

در خبرها آمده بود که پس از انتشار خبر خورده شدن شوهر عمه رهبر کره شمالی به وسیله سگ های گرسنه، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی به دیدار وزیر کار کره شمالی رفته و خواهان همکاری بیشتر جمهوری اسلامی و کره شمالی شده است. خیلی ها نگران شدند که نکند قرار است شوهر عمه مجتبی جان، یعنی شیخ علی تهرانی به وسیله سگ ها خورده شود، اما وقتی متوجه شدند که شیخ علی تهرانی سالها قبل خودش مرده، نفس راحتی کشیدند.

می گویند جناب جهانگیری از رهبر کره شمالی پرسیده چرا مثل مرحوم کیم جونگ فیل،  مخالفان را جلو فیل ها نمی اندازید؟ رهبر کره جواب داده که بنده شیوه جدیدی برای اداره کشور دارم، ضمنا چون نمی خواهم به زور سگ هایم را آدم کنم، آدم به خورد آنها می دهم تا به شیوه مسالمت آمیز آدم شوند. در همین رابطه گویا طرحی به مجلس شورای اسلامی رفته که سگ های مقام شامخ ولایت را با سگ های رهبر کره شمالی طاق بزنند، اما مخالفان گفته اند مگر سگ های مقام معظم رهبری دور از جان مثل سگ های رهبر کره شمالی گدا گشنه اند که با سه چهار روز گرسنگی حاضر به هر کاری شوند؟ و استد-لال کرده اند که اولا سگ های مقام شامخ ولایت اینقدر خورده اند که اگر صد سال هم چیزی گیرشان نیاید، بازهم سیرند و درثانی سگ های ولی امر مسلمین جهان برخلاف سگ های کیم جون اونگ با شکم سیر آدم ها را می خورند و احتیاجی نیست آنان را گرسنه نگاه داشت.

***

 

هنر نزد ایرانیان است دربست

مجید مجیدی کارگردان سینما گفته که معتقدم اگر سلسله پیامبران ادامه داشت پیامبران امروز از طریق سینما با دنیا ارتباط برقرار می‌کردند.

با این حال مجیدی به خاطر اینکه فیلم ها را لو ندهد و امت ها را سورپرایز کند نگفته که پیامبران قرار است چه فیلمی برای امت هایشان بازی کنند؟ ایشان همچنین نگفته که معیار فیلمسازی پیامبران چه می توانست باشد، پیرو هالیوود می شدند یا خیر؟ مثلا برای بهتر رساندن پیام خداوند، در فیلم هایشان از صحنه های پورنو و بزن بزن هم استفاده می کردند؟ آیا برای به دست آوردن دل تماشاگر از میک آپ استفاده می کردند یا این که چهره واقعی خود را نمایش می دادند؟ کسی به جایشان سخن می گفت یا با صدای خودشان حرف می زدند؟ سناریو نویس استخدام می کردند یا خودشان به کمک خدای خود سناریوها را می نوشتند؟

***

سن دختران خیابانی

zanan_khiabani

شب نامه ها خبر از پایین آمدن سن دختران خیابانی در مملکت امام زمان داده اند (در نظام های خیلی مردمی خبرهایی که در طی روز، در روزنامه ها درج نمی شوند در طول شب، توسط شب نامه ها به سمع قاطبه اهالی می رسند) حالا این وسط احتمالا رسانه های بیگانه کارشناس پشت کارشناس می آورند و میزگرد برگزار می کنند تا علت واقعی پایین آمدن سن دختران خیابانی را کشف نمایند. دست آخر هم مثل بقیه میزگردها، میزها دراز می شوند و بین کارشناسان جدایی می افتد و علیه یکدیگر کارِ کارشناسی انجام می دهند و رسانه می ماند و تنگی وقت. و از حل معمایی به این سادگی عاجز می شوند که ببم جان، وقتی حکومت در دست مردان بیابانی باشد سن دختران خیابانی پایین می آید. و السلام و نامه تمام.

***

 

مملکتی که نکوست از معتادش پیداست

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر افزایش سطح باور میان مردم گفت: ۵۳ درصد معتادان کشور شاغل، ۶۳ درصد متاهل و ۷۵ درصد دیپلم به بالا هستند. الحق و الانصاف که باید به این نظام و این مسئولان دست مریزاد گفت. چون کشور را به درجه ای از پیشرفت رسانده اند که معتادان اش تحصیلکرده تشریف دارند. برخلاف کشورهای پیشرفته که معتادانشان اغلب بیسوادند. البته از قبل هم معلوم بود در کشوری که بیشتر معتادان اش صنعتی می کشند، هم مملکت پیشرفت می کند، هم صنعت اعتیاد چنان به جلو می رود که در هر نقطه ای از کشور می توان ظرف بیست دقیقه به مخدرات دست یافت و هم مصرف کنندگان می شوند معتادان تحصیلکرده صنعتی. برمنکرش لعنت

***

 

حرف راست را از بچه ملا بشنو

قدیم می گفتند حرف راست را از بچه بشنو؛ اما حالا چون هر بچه ای ملا شده، می گویند حرف راست را از بچه ملا بشنو. نمونه اش همین بچه الاسلام و المسلمین جناب پناهیان است که فرموده: یک ریشه ‏ی دیگر فتنه ۸۸ این است که، کسانی می خواستند با مفاهیم مردم سالاری، قانون و آزادی بیان و انتخابات آزاد مردم را فریب بدهند.  و اینها مفاهیمی است که در غرب هم ابزار فریب مردم است.

واقعا راست گفته چون مفاهیمی مثل انتخابات آزاد و مردم سالاری دینی و آزادی بیان دیگر مثل سابق نمی تواند خیلی ها را فریب بدهد.

***

 

آموزش بمب اتم توسط شبکه های ماهواره ای

حجت الاسلام و المسلمین بی عبا و عمامه، جناب ضرغامی گفته که در سال ۸۸ شبکه های خارجی به مردم آموزش بمب اتم می دادند، البته به نظر کارشناسان چندان هم بی ربط نگفته چون یک نمونه اش را احمدی نژاد کشف کرد. دختر پانزده ساله ای که با قابلمه و کفگیر توی زیرزمین خانه اش اورانیوم غنی می کرد، اما تنها مسئله ناراحت کننده این است که جمهوری اسلامی به جای اینکه مثل همان دختربچه از شبکه های ماهواره ای یاد بگیرد که چطور اورانیوم غنی کند، راه افتاده بود دنبال عبدالقدیر خان و با خرج و مخارج هنگفت اورانیوم غنی شده از این و آن گدایی می کرد.

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com