در ادامه ی توفان یخ که پیش از سال نوی میلادی بخش هایی از کانادا از جمله انتاریو را در بر گرفت و موجب قطع برق نواحی بسیاری شد، سرمای شدید و بارش برف همچنان ادامه دارد و سبب گرفتاری های بیشتر برای مردم و مسئولان شده است.

با لغو صدها پرواز در فرودگاه پیرسون تورنتو، هزاران مسافر سرگردان، ساعت ها در فرودگاه به سر بردند. لغو ده ها پرواز در فرودگاه های دیگر کانادا از جمله وینیپگ هم وجود داشت.

aircanada-H

روز سه شنبه ۷ ژانویه، فرود ۲۴۰ پرواز  و عزیمت ۱۸۰ پرواز در فرودگاه پیرسون لغو شد و ظرفیت عملیات فرودگاه به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

برای رزرو دوباره، صف های طولانی در فرودگاه پیرسون تشکیل شده و مردم خسته و عصبی منتظرند تا بالاخره بتوانند به شهرهایشان پرواز کنند.

عملکرد مقامات بزرگترین فرودگاه کانادا مورد انتقاد بسیاری از مسافران قرار گرفته و آنها با مراجعه به شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر، به عدم اطلاع رسانی مناسب از سوی مسئولان در مورد پروازها، انتقاد کرده اند.

کاهش دما، که آمریکا و کانادا را در بر گرفته، ناشی از وزش بادهای سرد موسوم به “گردباد قطبی” است که به مناطق جنوبی تر نفوذ کرده است.

Toronto-airport

سرمای شدید، که طی بیست سال گذشته سابقه نداشته، باعث ریزش برف سنگین در شمال شرق آمریکا و بخش‌هایی از کانادا شده و امکان حرکت آن به سوی مناطق جنوبی‌تر هم وجود دارد.

از کارافتادن خودروها و یخ‌زدن سطح جاده‌ها پس از ترکیدن لوله‌های آب باعث شده است تا از مردم خواسته شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

دمای هوا در بخش هایی از استان انتاریو سه شنبه به کمتر از ۳۰- درجه سانتیگرد کاهش یافت.کارشناسان هشدار داده‌اند که با توجه به سرما و وزش باد سرد، قرار گرفتن پوست بدن در معرض هوای باز ممکن است ظرف چند دقیقه باعث سرمازدگی شود.