شهروند ـ فرح طاهری: یکشنبه ۱۲ ژانویه ۲۰۱۴، در مرکز هنرهای نمایشی ریچموندهیل، تعدادی از ایرانیان و غیرایرانیان گرد آمده بودند تا کاوه شهروز، در حضور آنها و رسانه های جمعی، از گام گذاردن به جاده ی سیاست کانادا بگوید.

او در این روز آمادگی خود را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی حزب لیبرال جهت انتخاب نماینده این حزب برای انتخابات مجلس فدرال در حوزه ی ریچموندهیل اعلام کرد.

کاوه شهروز ۳۳ ساله و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه هاروارد و وکیل متخصص در امور حقوق بشر و حقوق تجارت است که در حال حاضر به کار حقوقی در تورنتو اشتغال دارد.

کاوه که در سن ده سالگی به کانادا مهاجرت کرده با این جملات سخن خود را آغاز کرد:

kave-shahrooz-S

«کانادا فرصت های فراوانی را برای موفقیت در اختیار من به عنوان یک مهاجر که خانواده اش برای زندگی بهتر به این کشور آمده، قرار داده است و از این رو من می خواهم صدای قدرتمند شهروندان ریچموندهیل در اتاوا باشم تا این اطمینان حاصل گردد که آنان نیز از این فرصت ها و امکانات مالی، تحصیلی و اجتماعی بهره مند گردند. بنابراین برای رسیدن به این هدف من امروز آغاز فعالیت خود را در این رقابت ها رسما اعلام می کنم.»

کاوه پیش از این  به عنوان مشاور ارشد وزارت خارجه کانادا در امور حقوق بشر در سازمان ملل متحد به بسط و توسعه مواضع کشور کانادا در این سازمان اشتغال داشته. او همچنین، قبل از پیوستن به وزارت خارجه کانادا در یکی از برجسته ترین  موسسات بین المللی حقوقی در نیویورک کار کرده است.

کاوه دوره‌ های  لیسانس علوم سیاسی را در دانشگاه تورنتو و حقوق را در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد با مدارج عالی‌ گذرانده و در دوران  تحصیل حقوق، سردبیری مجله حقوق بشر دانشگاه هاروارد را نیز عهده دار بوده است.

 از کاوه با نام  تحلیلگر و کارشناس مسایل بین المللی، مقالاتی در نشریات با نفوذ  کانادا مانند گلوب اند میل منتشر گردیده  و در وسایل ارتباط جمعی کانادا و آمریکا با وی در ارتباط با مسائل بین المللی مستمرا مصاحبه و گفتگو شده. افزون بر آن مجلس سنای کانادا از کاوه به منظور ابراز گواهی کارشناسانه در مورد روابط ایران و کانادا در سال ۲۰۱۲  دعوت به عمل آورد.

کاوه شهروز به همراه همسرش دکتر مارال نجفی و دخترشان لیلا

کاوه شهروز به همراه همسرش دکتر مارال نجفی و دخترشان لیلا

 او مدتی‌ نیز  به عنوان سخنگو و نایب رئیس کنگره ایرانیان کانادا کار کرده است. نامبرده، همچنین در کمپین موفق محکومیت جمهوری اسلامی به جنایت علیه بشریّت در مجلس کانادا نقش مهمی داشت.

شهروز در پایان اضافه کرد:«والدین من نیز مانند بسیاری از خانواده ها در امور کاری و مالی از خودگذشتگی فراوانی کردند تا امکانات بهتری برای خواهرم و من به وجود آورند. کانادایی که من در آن بزرگ شدم جامعه ای با آغوش باز بود که سخت کوشی در آن به کامیابی می انجامید و این کانادایی است که می خواهم دخترم و نسل آینده کانادایی ها در آن زندگی کنند. کشوری که به آن باور دارم و حاضرم برای پیشرفت آن مبارزه کنم.»

کاوه در ده سالگی و در سال ۱۹۹۰ به اتفاق خانواده برای زندگی‌ بهتر به کانادا آمده است. او با خانم دکتر مارال نجفی پزشک شاغل در بیمارستان نورت یورک جنرال ازدواج کرده و صاحب یک فرزند دختر به نام “لیلا” است.

هدف کاوه در این رقابتها، مبارزه برای فرصت های شغلی بیشتر برای شهروندان ریچموند هیل و همچنین تلاش برای  بازگشت دوباره کشور کانادا به جایگاه معتبر آن در گستره روابط بین المللی است.

شعار انتخاباتی کاوه “آوردن تغییر به ریچموندهیل” است.

جلسه ی اعلام کاندیداتوری کاوه شهروز برای اخذ نامزدی حزب لیبرال ریچموندهیل

جلسه ی اعلام کاندیداتوری کاوه شهروز برای اخذ نامزدی حزب لیبرال ریچموندهیل

پس از چند پرسش و پاسخ با جمع، خانم لوئیز راس سخنگوی رسمی کمپین انتخاباتی کاوه شهروز از همه خواست ضمن معرفی کمپین به دوستان و آشنایان ساکن ریچموندهیل، به حمایت مالی از کمپین بپردازند.

برنامه ی بعدی کمپین کاوه شهروز دعوت از مردم برای آشنایی و گپ و گفت با او است که در روز ۱۲ فوریه ساعت ۷ تا ۹ بعدازظهر در رستوران شیراز برگزار خواهد شد.

سخنرانی کاوه شهروز اینجا ببینید.

از سایت کاوه شهروز دیدن کنید.