poster-confrance

کنفرانس یک روزه Iran in (Re) View: Toward Solidarity Beyond Bordersکه در تاریخ ۲۵ ژانویه در Koffler House دانشگاه تورنتو برگزار خواهد شد، حاصل تلاش جمعی از فعالان سیاسی- اجتماعی و کارگری، استادان دانشگاه و دانشجویان در شهر تورنتو است.

برگزارکنندگان این کنفرانس تلاش دارند در قالب پنل‌هایی به زبان‌های فارسی و انگلیسی، ضمن بررسی انتقادی وضعیت جامعه، سیاست و اقتصاد در ایران، فرصت‌های ایجاد همبستگی علیه وضعیت سرکوب و استثمار را بررسی کنند. فضای سیاسی، اجتماعی ایران همچنان مورد توجه افکار عمومی جهان و شاهد مباحثات داغ و پردامنه است. با این حال پیچیدگی‌های آن کمتر مورد توجه و بررسی عمیق قرار گرفته است.

کنفرانس “Iran in (Re) View” تلاش دارد به جای بازتولید برداشت‌ها و روایت‌های متداول تولید شده از سوی طبقه حاکم و رسانه‌های کلان، در حد مقدورات کنفرانسی یک روزه، پیچیدگی‌های موضوعات مورد بحث را با ایجاد فضایی باز برای تبادل دیدگاه‌های انتقادی و چشم اندازهای بدیل به بحث بنشیند.

این گفت و شنود شامل  طیف وسیعی از مسائل کلیدی  مربوط به واقعیت ‌های  اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران در وضعیت کنونی می‌شود. موضوعاتی از قبیل: ماهیت و عملکرد طبقاتی نظام قدرت در جمهوری اسلامی ایران، جنبش‌های معطوف به عدالت اجتماعی و اقتصادی- به ویژه طبقه کارگر، زنان، دانشجویان، همجنسگرایان-، ابعاد و تاثیرات تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای نظامی از سوی ایالات متحده و هم پیمانان آن از جمله دولت کانادا.

 

 برگزاری این کنفرانس با پشتیبانی سازمان‌های دانشجویی Opirg Toronto و Opirg York و همچنین اتحادیه سراسری کارگران خدمات عمومی کانادا و نیز بخش انتاریو   Canadian Union of Public Employees -CUPE میسر شده است.

توضیحات مختصر درباره پنل‌ها (جهت توضیحات کاملتر به آدرس‌های اینترنتی پایان نوشته مراجعه کنید):

 

پنل اول این کنفرانس به زبان فارسی و با عنوان “ایران پس از انتخابات؛ تغییر یا تثبیت؟” به پیامدهای انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران و روی کار آمدن دولت روحانی می‌پردازد. شهرزاد مجاب، استاد دانشگاه تورنتو گرداننده پنل اول است و در این پنل امیر حسن پور (محقق و استاد دانشگاه تورنتو)، مینا خانلرزاده (دانشجوی دکترای دانشگاه کلمبیا)، محمد اشرفی (فعال کارگری و عضو کمیته پیگیری و نیز دفاع از شاهرخ زمانی) و بهنام امینی (فعال دانشجویی و تحلیلگر سیاسی) حضور خواهند داشت.

 

پنل دوم کنفرانس به بررسی انتقادی وضعیت سیاسی کنونی ایران، و خاورمیانه به طور عمومی‌تر، و همچنین ارتباط آن با فرآیندهای جهانی مانند طبقه، نظام سرمایه‌داری و سیاست‌های امپریالیستی می‌پردازد. در این میان درباره سیاست‌های دولتی، کارکرد اقتصاد نظام سرمایه‌داری، و فعالیت‌ها و سازوکارهای اجتماعی بازتولید نظام طبقاتی نیز بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. بدین منظور، از جمله به پرسش‌های ذیل پرداخته خواهد شد: چگونه طبقه، سرکوب و استثمار در جمهوری اسلامی ایران در فرآیند جهانی شدن نهادینه و بازتکثیر شده است؟ تحریم‌های اقتصادی از سوی ایالات متحده و هم پیمانان چه شرایطی را بر مردم عادی تحمیل کرده است؟ بهزاد سرمدی، دانشجوی دکترای انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی گرداننده این پنل خواهد بود. دیوید مک نالی (استاد دانشگاه، محقق و فعال باسابقه چپ)، توماس ام ریکس (محقق تاریخی مستقل) و فرید پرتوی (فعال کارگری و سوسیالیستی) از حاضران در این پنل خواهند بود.

پنل سوم که با جمع‌بندی نهایی از کنفرانس به پایان می‌رسد، به موضوع “به سوی تقویت همبستگی فرامرزی؛ همبستگی بین‌المللی در عمل” می‌پردازد. این پنل با نگاهی انتقادی به کنفرانس برگزار شده در مدرسه مانک دانشگاه تورنتو در سال گذشته با عنوان “گفت وگوی جهانی درباره آینده ایران” و سیاست‌های دست راستی حاکم بر آن کنفرانس، چشم اندازهای آلترناتیو در سیاست همبستگی بین‌المللی را با مخاطبان در میان خواهد گذاشت. شوریده مولوی، دانشجو و نویسنده ساکن تورنتو گرداننده این پنل خواهد بود و سکورا ساندرز (شبکه همبستگی علیه بی عدالتی در معادن) ،آدری هانتلی (مستند ساز و پژوهشگر جامعه اروپایی و بومیان)، سید حوسان (نویسنده و کنشگر اجتماعی) و سردار سعدی (محقق و فعال اجتماعی) در این پنل حضور خواهند داشت.

از عموم علاقمندان دعوت می شود که در این کنفرانس شرکت نمایند. زمان کافی برای بحث و تبادل نظر وجود خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر با آدرس های زیر تماس بگیرید:

 

When: Saturday, January 25, 2014, 12:30-7:00pm

Where: Koffler House, Room 108, 569 Spadina Ave, University of Toronto, St. George Campus
http://iraninreview.com/
Email: info@IranInReview.com
Our Page on Facebook:
https://www.facebook.com/IranInReView

Our event page on Facebook:

https://www.facebook.com/events/260393117449112/