ایران برای جلب گردشگران خارجی، ویزای الکترونیکی راه اندازی کرده و علاقمندان به سفر به ایران می توانند در فرودگاههای ایران ویزای خود را دریافت کنند.

شهروند ۱۱۹۷ ـ پنج شنبه ۲ اکتبر ۲۰۰۸


 

 ایران برای جلب گردشگران خارجی، ویزای الکترونیکی راه اندازی کرده و علاقمندان به سفر به ایران می توانند در فرودگاههای ایران ویزای خود را دریافت کنند.

گردشگران خارجی علاقمند سفر به ایران می توانند به سایت www.evisa.ir مراجعه کنند و فرم دریافت ویزا را پر کنند.

بعد از تکمیل این فرم ظرف ۴۸ ساعت شماره ای به ایمیل آنها ارسال می شود و آنها با این شماره می توانند در فرودگاههای ایران ویزای خود را دریافت کنند.

محمد رضا پوینده معاون اداره گردشگری خارجی سازمان میراث فرهنگی به خبرگزاری فارس گفته است که در حال حاضر صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه بین المللی "امام خمینی" در تهران امکان پذیر است و تا یک ماه آینده ده فرودگاه دیگر امکان ارائه ویزای الکترونیکی را خواهند داشت.

به گفته پوینده، در ماه آینده فرودگاههای بین المللی ایران نظیر مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کیش و قشم نیز خدمات صدور ویزای الکترونیکی را به گردشگران خارجی ارائه می کنند.

هدف از صدور ویزای الکترونیکی، جذب گردشگر خارجی عنوان شده است و مقامات گردشگری ایران امیدوارند بتوانند با خدماتی نظیر صدور ویزای الکترونیکی، سهم گردشگران خارجی این کشور را افزایش دهند.

اسفندیار رحیم مشائی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره صدور ویزای الکترونیکی گفته است: "ویزای الکترونیکی علاوه بر آن که موجب افزایش تقاضا برای سفر به ایران می شود، نوعی افزایش اعتماد برای گردشگران خارجی در راستای جذب توریسم به شمار می رود."

با آنکه دریافت ویزای الکترونیکی از خدمات نوین در سطح جهان به شمار می رود، اما برخی کارشناسان می گویند که صدور ویزای الکترونیکی به تنهایی نمی تواند مشکلات جذب گردشگران خارجی را برطرف کند.

به گفته این کارشناسان، یکی از مشکلاتی که هم اکنون سر راه جذب گردشگری خارجی در ایران وجود دارد، عدم ارتباط سیستم بانکی ایران به شبکه بانکی جهانی است که امکان هر گونه نقل و انتقال پول را غیر ممکن ساخته است.

در حال حاضر گردشگران خارجی باید هنگام سفر به ایران با خود پول نقد همراه داشته باشند و جز در موارد محدودی امکان استفاده از کارت های بانکی بین المللی وجود ندارد.