Kaveh-Shahrooz-Shiraz-gathe

بالا کاوه شهروز ـ مارال نجفی
پایین: لوئیز راس، کاوه شهروز، شادی موسوی

شهروند ـ فرح طاهری: روز چهارشنبه ۱۲ فوریه ۲۰۱۴، به دعوت کمپین کاوه شهروز، صدها تن از اهالی ریچموندهیل و همچنین حامیان و دوستانش از سایر نقاط تورنتو در رستوران شیراز گرد هم آمدند تا به سخنان کاوه شهروز گوش دهند و با او گپ و گفتی داشته باشند.امر معرفی شهروز را همسرش دکتر مارال نجفی برعهده داشت، زیرا که به گفته ی خودش، “کاوه را خوب می شناخت”.

دکتر نجفی که در دانشگاه تورنتو با کاوه شهروز آشنا شده، به ویژگی های همسرش اشاره کرد و او را فردی خواند که نسبت به حقوق بشر حساس است و گفت: از همان اوایل آشنایی حرف هایمان درباره ی سیاست و حقوق بشر بود و حتی اولین قرار ملاقاتمان را به تظاهرات ضد جنگ(پیش از جنگ عراق) رفتیم و این دو چیز را به من فهماند، اینکه کاوه آدم رمانتیکی نیست، و دیگر اینکه او انسان خوبی ست که به دیگران اهمیت می دهد و دوست دارد دیگران نیز از همان فرصت ها و آزادی هایی که او داشته، بهره مند باشند.

نجفی افزود: پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه تورنتو، کاوه به دانشگاه هاروارد در بوستون رفت و در آنجا همچنان به کار برای حقوق بشر متعهد ماند. او سردبیر نشریه حقوق بشر هاروارد شد. و از آن زمان نسبت به سن اش کارهای متعدد بی نظیری انجام داده. او در وال استریت کار حقوقی کرده، به عنوان مشاور ارشد وزارت خارجه کانادا در امور حقوق بشر در سازمان ملل متحد کار کرده، و یکی از کارهای دیگرش کار در حوزه ی شرکت های بزرگ تجاری و مسئولیت پذیر کردن آنها به رعایت مسائل حقوق بشری ست. برای نشریات معتبری چون گلوب اندمیل مقاله نوشته و همچنین با سازمان های مردم بنیاد کامیونیتی کار کرده است.Kaveh-Shahrooz-S

همسر کاوه شهروز ادامه داد: اینها را نه به عنوان همسر کاوه بلکه به عنوان شخصی که او را خوب می شناسد می گویم. کاوه یکی از باهوش ترین و یکی از سختکوش ترین آدم هایی ست که ممکن است با او روبرو شوید. او در کمک به دیگران سر پرشوری دارد.

نجفی گفت، هفته ی گذشته دو شخصیت معتبر لیبرال حمایت خود را از کاوه اعلام داشتند. خانم مارتا هال فیندلی و اروین کاتلر .

اروین کاتلر مدافع مشهور بین المللی حقوق بشر، دادستان و وزیر دادگستری سابق کانادا و نماینده فعلی مردم منطقه مونت رویال در مجلس فدرال، و مارتا هال فیندلی نماینده سابق منطقه ویلودیل در مجلس فدرال و متخصص سیاست و مسایل اجتماعی روز ١١فوریه ۲۰۱۴هر دو از کاندیداتوری کاوه شهروز برای انتخابات در منطقه ریچموندهیل از حزب لیبرال حمایت کردند.

دکتر مارال نجفی با اشاره به اینکه حضور کاوه به نمایندگی از مردم ریچموندهیل در پارلمان اتاوا، به پیشبرد کانادا یاری می رساند، از او دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید.

کاوه شهروز ضمن تشکر از همسرش و ستودن سخنرانی او، از مدیر رستوران شیراز و اعضا و داوطلبان کمپینش تشکر کرد و به حضور برایان چمبرلین یکی از رقبای انتخاباتی اش در حوزه ریچموندهیل در میان جمع اشاره کرد و گفت، در پایان کار ما همه جزو خانواده ی لیبرال هستیم. او همچنین به حضور مرجان مریدی، کاندیدای شورای شهر ریچموندهیل اشاره و سپاسگزاری کرد.

شهروز در ادامه با تشکر از حضور صدها نفری که در پایان یک روز کاری و در هوای سرد، دعوت او را اجابت کرده بودند، گفت: شما برای پیام ساده ای که سنگ بنای کمپین من است در اینجا حضور دارید. اینکه کانادا وقتی بهترین است که بدون در نظر گرفتن پیشینه افراد، اینکه مهاجرند یا اینجا به دنیا آمده اند، اینکه پولدارند یا نه، به همه فرصت برابر برای موفقیت بدهد.

او افزود: شما برای این اینجا حضور دارید زیرا چون من به کانادا باور دارید و می خواهید کانادا بر ارائه فرصت های بسیار برای پیشرفت باقی بماند. شما هم مثل من، احتمالا دغدغه این را دارید که کانادای تحت رهبری استفن هارپر، کم کم دارد از کانادایی باز و پذیرا که در سابق بود، دور می شود.

شهروز با اشاره به اینکه از ماه گذشته که کاندیداتوری اش را اعلام کرده با بسیاری درباره ی این موضوعات صحبت کرده، افزود: برای من “فرصت” یک شعار نیست، بلکه چیزی ست که آن را زندگی کرده ام.

زندگی من شهادتی ست بر وجود فرصت ها در کانادا. خانواده من، وقتی که ده ساله بودم به کانادا مهاجرت کرد. پدر و مادرم متخصصانی بودند که زندگی و شغل و فامیل را در پشت سر گذاشتند و برای آینده ای بهتر برای من و خواهرم از خودگذشتگی کردند و به اینجا آمدند. ما پولدار نبودیم، زبان بلد نبودیم و کسی را هم نمی شناختیم. در چنین شرایطی در هر کشور دیگری، حتی کشورهای پیشرفته ی صنعتی، ما به حاشیه نشینان جامعه تبدیل می شدیم، اما کانادا همیشه متفاوت بوده. زمانی که بزرگ می شدم، می دانستم که با سختکوشی و رعایت قوانین می شود موفق شد. و این رویه را پیش گرفتم. سخت کار کردم، سخت درس خواندم، و خانواده ای دوست داشتنی و یک کامیونیتی حامی داشتم. به خاطر هدفم و به خاطر رویه های خوبی که در کانادا برقرار بود، من توانستم موفق شوم. توانستم به مدرسه عمومی بروم، در جامعه کانادایی ادغام شوم، به دانشگاه تورنتو بروم، بعد به هاروارد و در دفاتر حقوقی بین المللی کار کنم، مشاور ارشد وزارت خارجه کانادا در امور حقوق بشر  بشوم و از طرف کشورم کانادا در سازمان ملل متحد صحبت کنم. در چند کشور جهان چنین چیزی امکان پذیر است؟

شهروز در ادامه با اشاره به بیماری مادرش که خود پزشک بود، به سیستم درمانی کانادا پرداخت و گفت: چند سال پیش که مادرم بیمار شد ما به خدمات درمانی کانادا متکی بودیم. گرچه مادرم را از دست دادیم ولی در کنار این فقدان بزرگ، نگران این نبودیم که صورتحساب درمانی ما را مجبور به فروش خانه مان کند، و یا من درسم را در دانشگاه رها کنم.

کاوه شهروز به زندگی همسرش به عنوان یک مهاجر نیز نگاهی انداخت و گفت: زندگی همسرم هم چیزی شبیه زندگی من است. او در ۱۸ سالگی با خانواده به کانادا مهاجرت کرد با تمام مشکلات فرهنگی و مالی که مهاجران با آن دست به گریبانند، اما او نیز با سختکوشی خودش و با همان سیاست های خوبی که در کانادا حکمفرما بود، توانست پزشک شود و حال پزشکی موفق است و سرمایه ای برای کامیونیتی، برای کشورش و یک نجات دهنده ی جان انسانهاست.

زندگی ما نمونه هایی ست که تنها در کشوری چون کانادا امکان پذیر بوده، کشوری که سنتاً با آغوش باز افراد را می پذیرفت و به شما فرصت پیشرفت می داد و در مواقع بحران، بیماری و سالمندی یاری تان می کرد. ما یک دختر تقریبا یک ساله داریم و می خواهیم مطمئن باشیم که او هم از همین فرصت ها برخوردار خواهد بود.

شهروز افزود: از همان نوجوانی، می دانستم که کانادا همیشه جایگاه خاصی در جهان دارد. می دانستم که کشور ما صدایی ست برای صلح و همکاری بین المللی و کشورهای دیگر در برخورد با مسائل جهانی به نقش کانادا نگاه می کنند. متاسفانه کانادای استفن هارپر، کانادایی نیست که من در آن بزرگ شدم. در کانادای تحت رهبری هارپر، نابرابری در حال رشد است و وقتی نابرابری باشد، فرصت ها ناپدید می شود و امید به پیشرفت از بین می رود.

در کانادای تحت رهبری هارپر، نگاهی که به کانادا به عنوان صدای اعتدال و توازن در جامعه بین الملل بود، از بین رفته است؛ وقتی سیاست خارجی را به جای خرد بر مبنای ایدئولوژی قرار، و مقابله را بر همکاری ترجیح می دهند.

دولت هارپر کانادا را در جامعه ی بین الملل منزوی کرده و بر حسن شهرت کانادا آسیب بزرگی وارد کرده است. برای همین است که من اعلام کاندیداتوری کرده ام، تا بتوانم ریچموندهیل را به خوبی نمایندگی کنم. من هم در این زمینه درس خوانده ام و هم تجربه کاری در حوزه خصوصی و دولتی دارم.

شهروز در پایان سخنانش، با اشاره به اینکه “صداهای منفی هم در جامعه وجود دارد که اتحاد و جمع شدن ما را برای رسیدن به یک هدف بعید می خوانند”، حضور صدها تن در جلسه را نشانه ای از نگاه مثبتی خواند که می گوید اتحاد امکان پذیر است و به اتفاقات خوشایند آینده در حوزه ی ریچموندهیل باور دارند و از همه خواست که به او بپیوندند.

پس از چند پرسش و پاسخ، لوئیز راس سخنگوی رسمی کمپین انتخاباتی کاوه شهروز، میکروفن را در دست گرفت و با اشاره طنز به اینکه کمپین هم فرند ریزینگ است و هم فاند ریزینگ، به نقش جمع آوری کمک مالی در راه مبارزه انتخاباتی اشاره کرد و از همه خواست در حد توان خود به کمپین کمک مالی کنند.

گفتنی ست که طبق قوانین کانادا، برای کمک به کاندیداهای انتخاباتی، افراد تا سقف ۱۲۰۰ دلار می توانند کمک کنند.

او همچنین از حاضرانی که ساکن ریچموندهیل بودند خواست برگه های فرم عضویت حزب لیبرال را پر کنند تا بتوانند در انتخابات درون حزبی به کاوه شهروز رای دهند.

شادی موسوی، یکی از جوانترین اعضای کمپین انتخاباتی کاوه شهروز نیز سخنان خانم راس را برای حاضران به فارسی ترجمه کرد.

دقایق پایانی این گردهمایی به اعلام کمک مالی افراد گذشت.

نظر کاوه شهروز را در مورد تحریم ها اینجا بشنوید