سیاوش شعبان پور در حمایت از مجید بهرامی به روی صحنه می رود

 

 روز ۶ مارچ را به خاطر بسپارید. ماجرا از اینجا شروع می شود که در روزهای پایانی سال ۸۹ سرطان بار دیگر به سراغ مجید بهرامی، بازیگر جوان و پر انرژی تئاتر می رود و او را به مبارزه ای سخت دعوت می کند. نبردی که تا امروز ادامه داشته و هنرمندان و ایرانیان بسیاری در گوشه و کنار جهان، در این راه دشوار دست یاری به مجید بهرامی داده اند.

روز ۶ مارچ را به خاطر بسپارید، چراکه سیاوش شعبانپور پس از مطلع شدن از وضعیت مجید بهرامی تصمیم گرفته به منظور همیاری با این بازیگر تئاتر، نمایش «دو مرغابی در مه» را اجرا کند و تمامی عواید حاصل از این نمایش را جهت کمک به هزینه های درمانی مجید بهرامی، اختصاص دهد.

این نمایش تنها یک روز و در دو نوبت به روی صحنه می رود و تمامی عوامل نمایش داوطلبانه و به شکل افتخاری در این کار فعالیت دارند. در این اثر شعبانپور ضمن کارگردانی، به همراه غزال پرتو  به روی صحنه می رود و بازی گردانی آن را پوریا روحانی فرد به عهده دارد.

 siavash-shabanpour

شما این روزها مشغول تمرین نمایشی هستید که قرار است فقط یک روز و تنها به خاطر حمایت از مجید بهرامی روی صحنه برود. چطور از وضعیت مجید مطلع شدید؟

ـ من فقط نمایش به یاد ماندنی «سیاه ها» را از مجید بهرامی دیده بودم، اما از نزدیک با او آشنایی نداشتم. چند وقت پیش از طریق یکی از دوستانم از اتفاقی که برای مجید افتاده بود، مطلع شدم و وقتی ماجرا را پیگیری کردم، متوجه شدم او در یکی از بیمارستان های آلمان بستری و مجددا تحت درمان قرار گرفته است. به همین دلیل فکر کردم شاید خوب باشد که ما هم در تورنتو برنامه ترتیب دهیم و گوشه ای از این کار را بگیریم و به او کمک کنیم.

 

آیا خود مجید هم از این اتفاق مطلع است؟

ـ بله. پس از آنکه تصمیم ما برای اجرای نمایشی در حمایت از او قطعی شد، مجید در فیس بوک برای من پیغام گذاشت و به جمع دوستان من پیوست و از همان موقع ما با هم در تماس هستیم و او در جریان تمام مراحل تمرین و… قرار دارد. چند روز پیش هم به من گفت که مشغول گذراندن دوره شیمی درمانی است.

 

وقتی مجید مطلع شد گروهی در کانادا می خواهند نمایشی را روی صحنه ببرند که منافع حاصل از آن قرار است به درمان او اختصاص یابد، چه واکنشی داشت؟

ـ خیلی مثبت بود. برای من پیغامی گذاشت و تشکر کرد و گفت:«جدا از مسائل مالی، همین که به فکر من هستید برای من کافی است و این انرژی مثبت، به من خیلی کمک می کند که بتوانم مراحل درمانم را با روحیه بالا پشت سر بگذارم.» مجید معتقد بود دفعه گذشته هم که توانسته مراحل درمان را با موفقیت پشت سر بگذارد به خاطر همین انرژی های مثبت و خوبی بوده که از طرف مردم به او داده شده است.

 

گفتید که با مجید بهرامی آشنایی قبلی نداشتید، از طرفی در گوشه و کنار دنیا افراد بسیاری مانند مجید هستند. چطور شد تصمیم گرفتید قدمی برای او بردارید؟

ـ من فکر می کنم باید به همنوعان خودمان کمک کنیم. بنابراین وقتی از موضوع آگاه شدم که یک هموطن و یکی از اعضای خانواده تئاتر، با بیماری سرطان دست به گریبان است، تصمیم گرفتم نمایشی را برای حمایت از او به روی صحنه ببرم. ضمن اینکه وقتی این موضوع را با جمعی از دوستان هنرمند مقیم تورنتو درمیان گذاشتم، هریک از آنها با روی گشاده در این کار سهیم شدند. معتقدم  حضور هنرمندانی چون نصرت پرتوی، نیاز سلیمی، ساسان قهرمان، محمد یعقوبی، پویان طباطبایی، محمود رمضانی، بنفشه طاهریان و… کار را قشنگتر می کند، انرژی کار را بالاتر می برد و البته افتخاری است برای من که در میان خانواده ای هستم که تا این اندازه نسبت به هم احساس مسئولیت دارند. امیدوارم اهالی تورنتو با حضور گرم  خود در روز اجرا، فضا را دلچسب تر کنند، تا به کمک هم بتوانیم گام بلندتری برای یاری به مجید بهرامی برداریم.

قرار است روز پنج شنبه، ۶ مارچ ساعت ۷ و ۹ شب نمایش «دو مرغابی در مه» نوشته حسین پناهی در دو نوبت و درسالن Atelier RZLBD واقع در Bayview Village Shopping Mall اجرا شود و علاقمندان می توانند بلیت را به صورت آنلاین و یا با مراجعه به کتابفروشی پگاه تهیه کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دو شماره ۶۴۷ ۸۳۶ ۰۴۵۲ و ۶۴۷ ۵۲۶ ۶۸۶۸ تماس بگیرید.