Mohammad-Rahimian

به طور متوسط طول عمر مردان از زنان کمتر است. در کانادا میانگین سن امید به زندگی برای مردان چهار سال کمتر از زنان است (۷۸ سال در مقایسه با ۸۲). دلیل این تفاوت را نباید در تفاوتهای بیولوژیک میان زنان و مردان جستجو کرد، بلکه این تفاوت بیشتر به عوامل اجتماعی مرتبط است. مردان غالبن خود را قوی تر از زنان می دانند و شاید به همین دلیل کمتر از دردها و مشکلات جسمی خود صحبتی به میان می آورند، به سلامتی خود کمتر توجه می کنند و در نتیجه در صورت مواجه شدن با مشکل جسمی، اقدام به درمان آن نمی کنند.

در بسیاری از کشورها توجه و آگاهی های عمومی کمتری برای مردان وجود دارد ضمن آنکه مردان وقت بیشتری صرف کار می کنند و وقتی برای خود نمی گذارند.

گرچه در کانادا در ماه ژوئن هفته ای که مصادف با روز پدر است را بنام سلامتی مردان نام گذاری کرده اند اما در ایران هفته ی اول اسفند را برای این منطور اختصاص داده اند.

فقط به آمار زیر برای کشور کانادا توجه کنید:

۱- در کانادا میانگین سن امید به زندگی در مردان ۴ سال کمتر از زنان است.

۲- از هر ۴ کانادایی یک نفر از سرطان فوت می کند.

۳- از هر ۷ نفر مرد در کانادا یک نفر دچار سرطان پروستات می شود.

۴- در سال ۲۰۱۳، ۲۳۶۰۰ مورد جدید از سرطان پروستات در کانادا شناسایی شده است و ۳۹۰۰ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

۵- سرطان بیضه شایع ترین سرطان در بین مردان در سنین ۱۵-۲۹ است.

۶- سیگار، مهمترین علت قابل پیشگیری سرطان در کانادا است و عامل مرگ سالانه بالغ بر ۳۷۰۰۰ مرگ در کاناداست.

۷- از هر ۱۱ مرد در کانادا یک نفر دچار سرطان ریه می شود.

۸- در حالی که سرطان سینه در مردان شایع نیست، اما سالانه حدود ۲۰۰ مورد سرطان سینه در مردان شناسایی می شود که حدود ۵۵ نفر آنها جان خود را بر اثر این بیماری از دست می دهند.

۹- بیشتر از ۷۵۰۰۰ سرطان پوست غیر ملانومایی هر سال در کانادا شناسایی می شود.

۱۰- حدود ۶/۶ درصد جمعیت بالای سن ۲۰ سال از دیابت فوت می کنند.

۱۱- حدود ۶ میلیون کانادایی بالغ دارای فشار خون بالا هستند که ۱۹% بزرگسالان را شامل می شوند که ۱۷% آنها از فشار خون خود مطلع نیستند و حتی افردای با سن پایین تر نیز دچار فشارخون هستند.

۱۲- یک نفر از هر پنج کانادایی دارای سابقه ی بیماری روحی روانی است.

۱۳- مردان چهار برابر زنان خودکشی می کنند.

این آمار برای ایجاد وحشت نیست، این ها حقایقی هشدار دهنده برای آقایان است که در برنامه ی زندگی، برای سلامتی خودشان وقتی را تعیین نمایند.

از نکات مهم بیمه بیماری های سخت این است که فرد بیمه شده ملزم به ارائه اسناد هزینه های درمانی اش نیست. بلکه  تنها تایید گزارش بیماری وی به شرکت بیمه  کافی است. اگر به آمار روز افزون بیماری ها نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که علیرغم اجباری نبودن این بیمه از طرف دولت، درجه اهمیت و ضرورت داشتن این بیمه نه تنها کمتر از بیمه های اجباری نیست، بلکه بیشتر از آن است. بی شک قبول دارید که هیچکس از لحظه بعد خود خبر ندارد. اینک که سلامت هستیم فکر کنیم که در صورت دچار شدن به بیماری سخت، چگونه با هزینه های سرسام آور زندگی و درمان مواجه شویم

  اقتباس: با همکاری مشاور علمی، پزشکی شرکت بیمهInsufin  خانم دکتر واحدی (ایمونولوژیست)

https://ca.movember.com

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید .

محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن  Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com