olivia-chow

به گزارش سی بی سی،  الیویا چاو، نماینده پارلمان کانادا از حزب نیودمکرات روز چهارشنبه ۱۲ مارچ ۲۰۱۴ کرسی خود را در مجلس واگذار می کند تا به طور رسمی وارد رقابت برای کرسی شهرداری تورنتو شود.

چاو که قبلا عضو شورای شهر تورنتو بود و حوزه ی ترینیتی ـ اسپاداینا را از ان دی پی در پارلمان نمایندگی می کرد، روز پنجشنبه در سنت جیمزتاون، محله ای که در آن بزرگ شده، کاندیداتوری خود را رسما اعلام خواهد کرد.

چاو قبلا گفته بود که درباره ی ورود به رقابت برای شهرداری تورنتو دارد به طور جدی فکر می کند ولی تصمیم قطعی اش را هنوز نگرفته بود.

الیویا چاو در توئیتی که ساعت ده صبح چهارشنبه پست کرد، نوشت: آخرین روز من به عنوان نماینده مجلس. به کارهایی که انجام دادیم و انجام دادم، افتخار می کنم. خاطرات خوب بسیار. سپاسگزار مردم ترینیتی ـ اسپاداینا که به من فرصت خدمتگزاری دادند.

کمپین چاو را استراتژیست کهنه کار محافظه کار  John Laschinger رهبری می کند و Warren Kinsella لیبرال شناخته شده نیز کارهای اجرایی کمپین را برعهده دارد.

به نظر می رسد الیویا چاو نسبت به رقبایش پیشتاز باشد؛ رقبایی همچون جان توری، رهبر سابق حزب محافظه کار انتاریو، کارن استینتز، عضو شورای شهر تورنتو، راب فورد، شهردار فعلی تورنتو و دیوید سوکناکی عضو پیشین شورای شهر که همگی قبلا ثبت نام کرده اند.

جک لیتون، همسر درگذشته ی اولیویا چاو، رهبر پیشین ان دی پی در سال ۱۹۸۲ به عضویت شورای شهر تورنتو درآمد و در رقابت های سال ۱۹۹۱ برای شهرداری تورنتو، شکست خورد. مایک لیتون، پسرخوانده ی الیویا چاو نیز در حال حاضر عضو شورای شهر تورنتو است.

چاو، که در حال حاضر منتقد حمل و نقل در حزب نیودمکرات است، خود تجربه ای طولانی به عنوان عضو شورای شهر تورنتو دارد. او اولین زن آسیایی تبار ست که در سال ۱۹۹۱ به عضویت شورای شهر تورنتو انتخاب شد و پس از آن پنج بار دیگر به این سمت انتخاب شد و تا زمانی که در سال ۲۰۰۶ کرسی مجلس فدرال را تصاحب کرد در این سمت باقی بود.

او رئیس کمیته ی خدمات کامیونیتی و نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل تورنتو بود.

در وب سایت چاو آمده ” او یکی از اعضای کلیدی کمیته ی بودجه ی شورای شهر بوده که از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۳ برای ۹ دوره ی متوالی بودجه ای متوازن ارائه داده است.”