kathleen-wynne

شهروند- علی شریفیان: خانم کاتلین وین در سخنرانی خود در همایش سالانه حزب لیبرال که در آخر هفته گذشته در تورنتو برگزار شد، به شدت نخست وزیر دولت فدرال را درباره اصلاح و افزایش بیمه بازنشستگی مورد انتقاد قرار داد.

نخست وزیر دولت لیبرال انتاریو از سال پیش به مناسبت های مختلف خاطرنشان کرده که اگر دولت فدرال در این زمینه اقدام نکند، خود طرح و برنامه ی «ساخت انتاریو» را  تهیه و به اجرا خواهد گذاشت.

خانم وین در این سخنرانی و همایش درباره دو حزب رقیب گفت در شرایط کنونی با ثباتی که حزب لیبرال کار کرده و می کند، انتخاب حزب محافظه کاران پیشرو و یا ان دی پی برای انتاریو ریسک است.

محافظه کاران با «کارگران و نیروی کار» سر جنگ دارند و ان دی پی هم شرکت ها و تجار و کسبه را «دشمن» می داند. هیچکدام طرح و برنامه ای برای بهبود زندگی مردم و رفاه بیشتر آنها ندارند.

خانم وین همچنین مدتهاست برنامه دارد امکانات حمل و نقل عمومی را در تورنتو و همیلتون گسترش دهد. در انتقاد از سخنان خانم وین مخالفان لیبرال ها گفته اند که حزب حاکم دچار بی برنامگی اقتصادی است و برای نمونه یادآور می شوند که انتاریویی ها نباید لغو تاسیس دو مرکز تصفیه گاز و انتقال آنها را که یک میلیارد دلار ضرر اقتصادی داشته، فراموش کنند.

دولت اقلیت لیبرال انتاریو باید بزودی لایحه بودجه خود را به مجلس ارائه دهد. اگر این لایحه باز هم با کمک ان دی پی تصویب نشود، انتخابات انتاریو در بهار برگزار خواهد شد.