logo-icc-H

هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا در ادامه همکاری و تماس با مقامات دولت کانادا که هدف آن ایجاد هماهنگی و تسهیلات در حل مشکلات جامعه ایرانی می باشد، روز ۲۹ مارچ ۲۰۱۴ با وزیر چندفرهنگی دولت فدرال کانادا عالیجناب Tim S. Uppal و همچنین جناب آقای کاستا منه گاکیس نماینده محترم ریچموندهیل در پارلمان کانادا ملاقات کرد.

در این ملاقات ضمن تأکید بر همکاری متقابل کنگره ایرانیان کانادا و دولت استانی و مرکزی کانادا موارد زیر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت:

۱ـ از آنجایی که قطع روابط سیاسی و تجاری دولت کانادا و دولت ایران باعث بروز مشکلاتی در ارائه ی خدمات کنسولی شامل صدور پاسپورت، شناسنامه و غیره گردیده است، بایستی تدابیری اندیشیده شود تا ارائه ی خدمات پیشگفت با سهولت بیشتری میسرگردد.

که در این زمینه وزیر محترم اعلام و تأکید کردند، از همان روز اول بستن سفارت، دولت کانادا آمادگی خود را برای رفع مشکلات و همکاری لازم با دولت ایران از طریق ایجاد دفتر حفاظت منافع ایران در سایر سفارتخانه ها اعلام کردند و این برعهده دولت ایران است.

۲ـ همانطور که می دانید ایرانیان مهاجر با تحصیلات عالی و مهارت های شغلی بالا به کانادا مهاجرت کرده و می کنند ولی متأسفانه در جایگاه مناسب شغلی و علمی خود قرار نمی گیرند، به عنوان مثال حرفه های پزشکی و غیره.

وزیر محترم چندفرهنگی کانادا ضمن تائید این مطلب، تأکید کردند که این مسئله در همه جوامع متشکل در کانادا نیز وجود دارد و دولت کانادا با ایجاد تغییرات جدید در قانون مهاجرت سعی خواهد کرد که مهاجران پیش از پذیرش آنان بتوانند از طریق تماس با شرکت ها و سازمان های کانادایی شغل خود را تضمین نمایند و این شرط را در قانون مهاجرت لحاظ نمایند.

۳ـ شرکت هواپیمایی کانادا اخیرا برای افرادی که دارای شهروندی مضاعف و یا با دو پاسپورت جداگانه مسافرت می کنند محدودیت هایی ایجاد کرده است بخصوص در مورد حمل چمدان ها و وسایل آنان تا مقصد که تهران می باشد.

وزیر محترم چندفرهنگی کانادا و نماینده محترم پارلمان از ریچموندهیل اظهار بی اطلاعی نمودند و قرار شد بررسی کنند و در حل مشکل اقدام نمایند.

۴ـ در ادامه، ایجاد تسهیلات و کمک های لازم برای کنگره ایرانیان کانادا مورد بحث قرار گرفت که بتواند اهداف و وظایف خود را گسترش دهد بخصوص گسترش فعالیت های آن در سایر استان های کانادا.

وزیر محترم چندفرهنگی اعلام کردند که در مورد برگزاری برنامه های میراث فرهنگی کانادا و امور سالمندان امکانات مالی موجود است و می توانند کمک کنند و در سایر موارد باید از امکانات استان انتاریو استفاده شود.

در پایان هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا ضمن تشکر و قدردانی بر ادامه همکاری تأکید کردند.

هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا