Dimitri-Soudas-Eve-Adams

شهروند- علی شریفیان: دیمتری سوداس که به مدیریت حزب محافظه کار منصوب شده بود و قرار بود تا زمان انتخابات ۲۰۱۵ با حزب کار کند، روز دوشنبه مجبور به استعفاء از مقام خود شد. او از ماه دسامبر ۲۰۱۳ به این مقام منصوب شده بود. انتصاب دیمتری سوداس به این مقام با مخالفت و ناخرسندی گروهی از مقامات و نمایندگان حزب  و بر خلاف خواست این گروه به وسیله استفان هارپر، رهبر حزب محافظه کار انجام شده بود.

دیمتری سوداس در جریان انتخابات ماه مه ۲۰۱۱ مدیر روابط عمومی هارپر بوده است. بجز این او حدود نه سال از زمانی که هارپر، رهبر حزب اپوزیسیون دولت لیبرال بود، برای او کار کرده است. سوداس بعد از انتخابات ۲۰۱۱ برای کار در کمیته المپیک کانادا حزب محافظه کار را ترک کرده بود.

علت فشار هارپر و مقامات ارشد حزب برای برکناری سوداس، تلاش او برای اعمال نفوذ برای انتخاب نامزدش به عنوان کاندیدای حزب در حوزه تازه تاسیس می سی ساگا – برمپتون انتاریو بوده است.

در جریان انتخاب کاندیدای این حوزه که هنوز ادامه دارد، سوداس سعی کرده بود با استفاده از مقام خود و تماس با افراد با نفوذ در انجمن حزبی محافظه کاران در این حوزه نامزدش به کاندیداتوری برگزیده شود. این امر باعث ناخرسندی ها و شکایت های زیادی علیه او شده بود. خانم ایو آدامز، نامزد دیمتری سوداس در حال حاضر نماینده محافظه کار مجلس است. آنگونه که گزارش شده هارپر و مقامات ارشد حزب به دیمتری سوداس می گویند یا استعفاء بده و یا اینکه اخراج خواهی شد. با این ترتیب سوداس از مقام مهم خود استعفاء داده است.