شهروند علی شریفیان: داگلاس د گرود، پدر ماتیو د گرود که متهم به قتل پنج جوان دانشجو در جشن پایان سال تحصیلی شان در کلگری است، روز ۱۷ اپریل، سه روز پس از این قتل عام بی سابقه در تاریخ جنایی شهر کلگری و آلبرتا در یک کنفرانس خبری با خبرنگاران درباره حادثه ناگواری که پسرش مسبب آن بوده، سخن گفت. دوگلاس د گرود که همسرش او را در این جلسه همراهی می کرد، در حالی که تلاش می کرد از ریختن اشک هایش جلوگیری کند از آنچه که اتفاق افتاده اعلام تاسف عمیق کرد. خطاب به خانواده قربانیان و دوستان و آشنایان آنها گفت: ما در غم شما از صمیم قلب شریک هستیم. من می دانم هیچ کلامی نمی تواند پاسخگوی درد و اندوهی که شما می کشید، باشد اما تسلیت ما را بپذیرید. « ما هم مثل شما در تلاشیم بدانیم چه اتفاقی افتاده است.» پسر من، پسر خوب، مهربان و معقولی بوده و من نمی دانم چه شده که مسبب چنین حادثه ای شده است.

calgary-victims

داگلاس د گرود افسر عالیرتبه پلیس کالگری است که ۳۳ سال سابقه خدمت دارد و هنوز هم مشغول به کار است. از سوی دیگر ماتیو د گرود ۲۲ ساله که متهم به انجام پنج قتل عمد درجه یک است، دستگیر شده و در اختیار پلیس است، از طریق تلویزیون مدار بسته از زندان خود روز دوشنبه ۲۲ آوریل به مدت کوتاهی در دادگاه حضور یافت. قاضی دادگاه به عنوان اولین قدم در بررسی این پرونده جنایی بی سابقه دستور داد متهم مورد معاینات روانپزشکی قرار بگیرد. قرار است پس از اتمام این معاینات و ارائه گزارش آن به دادگاه، بررسی این پرونده آغاز شود. به گفته وکیل مدافع ماتیو د گرود بررسی این پرونده و صدور رای نهایی درباره آن ممکن است چند سال طول بکشد.

Douglas-de-Grood

تاکنون اجساد سه تن از قربانیان این قتل عام به وسیله خانواده و دوستانشان خاکسپاری شده است. مراسم یادبودی هم برای این سه تن برگزار شده که علاوه بر خانواده، دوستان و آشنایان این جوانان جان باخته، صدها تن از مردم نیز در آن شرکت داشته اند. مراسم خاکسپاری و یادبود دو قربانی دیگر هم به زودی برگزار خواهد شد. این رخداد که بیش از یک هفته پیش مردم کلگری و کانادا را به شگفتی واداشت و اندوهگین کرد همچنان مورد بحث رسانه ها، کارشناسان جنایی، روانشناسان و خانواده ها و مردم است.