Mohammad-Rahimian

یکی از بدترین اتفاقات زندگی، بیماری عزیزان و فرزندان است. والدینی که کودکی بیمار و مبتلا به سرطان دارند لحظاتی سخت پر از بیم و انتظار را تجربه می کنند. گرچه پیشرفت های علمی اخیر، میزان درمان بسیاری از انواع سرطان ها را افزایش داده است، اما هنوز کافی نبوده و بسیاری از انواع سرطان ها در زمره ی بیماری های لاعلاج قرار دارند.

در کانادا هر ساله به طور میانگین در ۸۸۰ کودک زیر ۱۵ سال سرطان تشخیص داده می شود که ۱۵۰ نفر آنها فوت می کنند.

در بین کودکان لوسمی یا سرطان خون شایع ترین نوع سرطان است (۳۳%)، سرطان های مغز و سیستم عصبی با شیوع ۲۰% و لنفوما با شیوع ۱۱% در رده های بعدی قرار دارند.

با توجه به پیشرفت های اخیر در درمان سرطان میزان بقای کودکان مبتلا به سرطان در حال حاضر حدود ۸۲% است.

اطلاعات کمی در مورد علل ایجاد این سرطان ها وجود دارند که در نتیجه نمی توان راهکار خاصی برای پیشگیری از این سرطان ها ارایه کرد. نقش برخی از عوامل خطرساز مانند تشعشعات یونیزه کننده، در معرض مواد سرطانزا قرار گرفتن در طی حاملگی و البته عوامل ژنتیکی تایید شده اند، اما علت همه ی این سرطان ها نیستند.

تحقیقات نشان می دهند که عواملی مانند عفونت های زمان کودکی، در معرض سموم قرار گرفتن مانند حشره کش ها، مواد شیمیایی که در خانه استفاده می شوند، نوع تغذیه در طی حاملگی، تغذیه ی نوزاد و کودک و … ممکن است در ایجاد سرطان ها در کودکان نقش داشته باشند.

درمان سرطان در کودکان معمولن با استفاده از روش های ترکیبی انجام می شود به عبارتی همزمان از شیمی درمانی، رادیوتراپی و جراحی استفاده می شود.

در کانادا استفاده از این روش ها موجب شده است که میزان بقای کودکان سرطانی حداقل به مدت ۵ سال پس از تشخیص به میزان ۸۱% شود. البته این میزان با توجه به نوع سرطان متفاوت است به عنوان مثال میزان بقای ۵ ساله سرطان رتینوبلاستوما ۹۹% و سرطان مغز استخوان حدود ۶۶% است.

با توجه به آثار جانبی روش های درمانی سرطان، این کودکان باید به مدت طولانی تحت مراقبت باشند تا کیفیت زندگی آنها نیز حفظ گردد. این آثار می توانند خیلی خفیف و یا بسیار شدید باشند. حدود دوسوم کودکان سرطانی بهبود یافته از آثار دیررس درمان مانند اختلال در سیستم های قلبی، تنفسی، اندوکرین، کلیوی و یا اختلال کبد، مشکلات تولید مثلی، عصبی و نیز روحی و احتمال بروز سرطان های دیگر رنج می برند.

مسلما بیمه مناسب می تواند چاره خوبی برای این مورد باشد و تا زمانی که آثار و علائم بیماری در شخص دیده نشده، می توان لااقل پیش بینی لازم را از نظر مسائل مالی به عمل آورد تا برای درمان، جدا از مشکلات روحی و روانی که برای شخص از جهت این بیماری های خطرناک پیش می آید، لااقل دغدغه های مالی نداشته باشیم و به خاطر داشته باشیم که در زمان سلامتی کامل می توان فقط از این شانس (اخذ بیمه بیماری سخت) در این خصوص برخوردار شد.  بیمه بیماری های سخت، از طریق شرکت هایی که این محصول را طراحی کرده اند در اختیار عموم قرار گرفته تا از این فرصت بزرگ استفاده کنیم و بعد از ابتلا به بیماری های سخت که تا به امروز تا سقف ۳۲ مورد (با توجه به سن) بیماری از سوی شرکت های بیمه تحت پوشش قرار گرفته است، خود را برای طول دوره بیماری و مداوا از جهت مالی محافظت کنیم.

منبع: http://www.phac-aspc.gc.ca

با همکاری مشاور علمی، پزشکی شرکت بیمه Insufin  خانم دکتر واحدی (ایمونولوژیست)

* مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید .

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

 www.insufin.com

 www.youtube.com/sherkatbimeh