شهروند علی شریفیان: بر اساس یک بررسی و نظرسنجی که به وسیله بانک رویال برای ششمین سال متوالی انجام و گزارش آن منتشر شده، اکثر کانادایی ها آمادگی مقابله با شرایط غیرعادی تغییرات جوی مانند سیل، توفان و گردبادهای تند را ندارند. در این بررسی نظرات ۲۰۰۰ نفر مورد مطالعه قرار گرفته و از آنها نظرسنجی شده است.

با وجود اینکه کانادا زمستان طولانی و بسیار سختی را پشت سر گذاشته، نتایج این بررسی، مطالعه و نظرسنجی نشان داده تنها نه درصد مردم فکر می کنند آماده مقابله با  هرگونه حوادث ناشی از شرایط غیر عادی تغییرات جوی را دارند. از این گروه نمونه، ۵۲ درصد فکر می کنند می توانند با توفان، ۳۸ درصد با سیل و ۲۷ درصد با گردبادهای قوی مقابله کنند و وقتی از آنها پرسیده شده چه تمهیداتی برای مقابله با این حوادث ناشی از تغییرات غیرعادی جوی در نظر دارند، پاسخ ها قانع کننده نبوده است.

ice_storm

در این گزارش به سیلابی اشاره شده که در تابستان سال گذشته در ماه جون ۲۰۱۳ بر اثر بارندگی غیرعادی و بسیار زیاد در آلبرتا جاری شد.آن سیلاب میلیاردها دلار خسارت به ساختمان ها و تاسیسات زیرساختی وارد آورد. دولت فدرال برای بازسازی مناطق سیل زده میلیون ها دلار به مردم آلبرتا کمک کرد و شرکت های بیمه هم مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار به صاحبان خانه های مسکونی به عنوان بیمه پرداخت کردند.

در همین رابطه سی تی وی هم در سایت خود یک نظر سنجی انجام داده و پرسیده است: آیا شما در سال گذشته به خاطر زمستان سخت و غیر معمول، برای خسارات (احتمالی) که بر شما وارد شد، تقاضای غرامت از بیمه کرده اید. از ۴۷۰۴ نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، ۲۶۲ نفر (۶%) به پرسش پاسخ مثبت داده و ۴۴۴۲ نفر (۹۴%) جوابشان به سئوال مطرح شده ، منفی بوده است.