شهروند علی شریفیان: جیمز فورسیلو، پلیس متهم به قتل سامی یتیم، با وجود اینکه یک پرونده اتهام به قتل عمد درجه دو در جریان دارد، به گفته مایک مک کورماک، دبیر کل انجمن پلیس های تورنتو، پس از هفت ماه تعلیق با حقوق از ۱۱ فوریه به سر کار برگشته است. مک کورماک گفته است این امر عجیبی نیست و خود بیل بلر، رئیس پلیس تورنتو دستور بازگشت او را به کار داده است. کورماک یادآور شده فورسیلو در کاری که اکنون انجام می دهد، اسلحه حمل نمی کند و یونیفورم پلیس هم به تن نمی کند. او اکنون با حقوق و مزایای کامل عمدتا به شغلی اداری در پلیس تورنتو مشغول است؛ کاری که با مردم تماس مستقیم ندارد.

سامی یتیم (راست) به دست جیمز فورسیلو کشته شد

سامی یتیم (راست) به دست جیمز فورسیلو کشته شد

در همین حال در جلسه ای که سه شنبه پیش دادگاه مسئول پرونده جیمز فورسیلو تشکیل داده، دادستان پرونده این قتل عمد درجه دو گفته است باید بررسی کنیم ببینیم آیا مدارک و اسناد کافی وجود دارد تا بتوان با استناد به آنها به تعقیب قضایی جیمز فورسیلو، افسر ۳۰ ساله پلیس تورنتو پرداخت.

فورسیلو قرار است روز ششم ماه مه در دادگاه حاضر شود. همه اینها در حالی است دو ویدئوی گرفته شده از ماجرای قتل سامی یتیم ۱۸ ساله در ماه جولای تابستان گذشته نشان می دهد که فورسیلو با شلیک شش گلوله این جوان تورنتویی را در اتوبوس شهری مورد هدف قرار داده و بر اثر این تیراندازی یتیم به قتل رسید. کشته شدن سامی یتیم بازتاب بسیار پیدا کرد و تظاهرات گسترده ای علیه خشونت پلیس را در شهر تورنتو به دنبال داشت.