Mohammad-Rahimian

با توجه به آمار رو به افزایش مبتلایان به آسم در دنیا و عدم درمان قطعی و به منظور افزایش سطح آگاهی جامعه جهت کنترل آن، سازمان بهداشت جهانی روز ششم ماه می را به نام روز جهانی آسم نامیده است.

آسم یک بیماری بسیار مزمن ریه است که سبب رنج طولانی مدت شده و فرد مبتلا نمی تواند به راحتی نفس بکشد. بالغ بر ۲ میلیون کانادایی و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا از آسم رنج می برند.

در انتاریو حدود یک میلیون نفر به آسم مبتلا هستند و از هر ۵ کودک، یک نفر دچار آسم است. متاسفانه آسم درمان قطعی ندارد و اما راه های کنترلی و مراقبتی می توانند به فرد توانایی زندگی طبیعی را بدهند. در صورت عدم کنترل آسم، عوارض آن می تواند حتی سبب مرگ شود. در سال ۲۰۰۹ تعداد ۲۲۸ نفر در کانادا (۹۱ نفر در انتاریو) بر اثر آسم فوت کرده اند.

راه های هوایی یا مجاری تنفسی در فرد مبتلا به آسم، بسیار حساس هستند و در صورت شروع واکنش های آسمی، راه های تنفسی ملتهب و متورم شده و مملو از مخاط و خلط شده که در نتیجه سبب باریک شدن راه تنفسی می گردد و عبور هوا به سختی انجام می شود. در ضمن، ماهیچه های کوچک اطراف راه های تنفسی منقبض شده و آنها را می فشرند و سبب اختلال در عبور هوا می گردند.

ممکن است اسامی انواع آسم کودکان، آسم آلرژیک، آسم بالغین، شغلی، حاد، مزمن، آسم حاصل از ورزش، آسم ویروسی و آسم حاصل از مصرف آسپیرین را شنیده باشید. در واقع آسم بر اساس عوامل ایجاد کننده و شدت واکنش های آسم به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که البته نتیجه ی همه ی آنها تورم و باریک شدن مجاری تنفسی است که با علائمی مانند سرفه، کوتاهی تنفس، تنگی نفس یا خس خس سینه همراه هستند.

علت آسم هرچه باشد باید فرد مبتلا به آسم از هرچه آسم او را تشدید می کند پرهیز نماید و داروی مناسبی که پزشک متخصص توصیه نموده است را استفاده نماید.

تمایز بین عوامل ایجاد کننده ی آسم و عوامل شعله ورنمودن یا محرک های شروع حملات آسمی در یک فرد مبتلا به آسم مهم است. تقریبا محرک های شروع حملات آسمی شناخته شده اند اما اطلاعات کمی در مورد ایجاد آسم وجود دارد.

بیمه های تکمیلی، ابتدایی ترین پوشش های مورد نیاز در خصوص دارو، درمان، دندان، چشم و آنچه بیمه بهداشت استانی پوشش نمی دهد نظیر آمبولانس، ماساژتراپی، کایروپراکتور، فیزیوتراپی، وسایل پزشکی و بیمارستانی، مشاور روانشناس  را در اختیار بیمه شده قرار می دهد. این بیمه به شکل های مختلف فردی و گروهی با تنوع پوشش، درصد مشارکت جهت فرد بیمه شده قابل اختیار است.

منبع: http://www.on.lung.ca

با همکاری مشاور علمی، پزشکی شرکت بیمه Insufin خانم دکتر واحدی (ایمونولوژیست)

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید .

محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن    Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/sherkatbimeh